Laptop, trasig Xbox, trådlös handkontroll

Permalänk
Medlem

Laptop, trasig Xbox, trådlös handkontroll

HP Compaq 615, skärmen gick sönder och är bortplockad, men datorn fungerar i övrigt helt normalt. Utan hårddisk. Otestad men fungerade senast.

Trasig chippad original Xbox crystal, utan hårddisk. Nätagget klickar på ett konstigt sätt när man trycker på power, sannolikt orsaken till att boxen inte startar men är inte testat mer utförligt än så.

Trådlös Joytech handkontroll till original-Xbox. Sladden till "basstationen" är klippt efter ett misslyckat försök att konvertera till usb-handkontroll (kunde inte få windows att känna av den), men en vanlig Xbox-kontakt medföljer och kräver endast en mycket enkel lödning.

Hämtas i Umeå, mycket tveksamt att jag skulle idas skicka.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Letar efter just ett OG Xbox Chassi och reservdelar öht, hur mycket tror du fraktkostnaden kan bli? Kan även ge några kronor extra för paketeringsjobbet.

Visa signatur

Huvudburk: POP_OS! 22.04 | Ryzen 3900X | Asus Prime B350m-a | 32GB RAM | Sapphire RX 6800 | Sleeper-chassi (Tänk P4)
Xbox: POP_OS! 22.04 | Ryzen 5600G | B550I AORUS PRO AX | 16GB RAM | Urholkad OG Xbox som chassi

Permalänk
Medlem

@Grilljohan: Notera att detta är crystal-varianten med klar plast, inte den svarta som de äldre boxarna hade. Jag vet inte om det skiljer sig någonting på insidan dock. Och hur som helst, med det sagt så är jag mitt i en flytt och rätt tveksam till att jag ids skaffa paketeringsmaterial osv för att skicka boxen. Handkontrollen kanske, men inte boxen.

Permalänk

Okay, att det är crystal-versionen spelar ingen roll för mig, har faktiskt letat efter en crystal maskin.
Men om du inte vill skicka så förstår jag, hojta gärna till om du ändrar dig

Visa signatur

Huvudburk: POP_OS! 22.04 | Ryzen 3900X | Asus Prime B350m-a | 32GB RAM | Sapphire RX 6800 | Sleeper-chassi (Tänk P4)
Xbox: POP_OS! 22.04 | Ryzen 5600G | B550I AORUS PRO AX | 16GB RAM | Urholkad OG Xbox som chassi

Permalänk
Medlem

Intresserad av att laga den (^^,)
Vet du vilket chip som sitter i? Har du kikat på insidan efter skador?

Kanske kan skicka en kompis att hämta den, vilken del av Umeå bor du i?

Provade modda en av mina gamla trådlösa, gick bra men lite pilligt att hitta drivrutinerna. Dyker den inte alls upp i Enhets Hanteraren (Device Manager) som okänd enhet eller dyl?

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

@Deerhall: laddade upp en bild på chippet, kommer inte ihåg något mer om det direkt tyvärr, det var rätt många år sen... 😛
Var några år sedan den lade av, så vitt jag minns så hittade jag någon forumtråd som pekade ut den misstänka kondensatorn vid liknande fel, men för mina ögon ser allting helt och normalt ut på insidan. Tror det var via mina sökningar som jag fått för mig att det är nätagget som lagt av.
Btw så har jag satt dit en lite större fläkt då den gamla lät som... Och har följaktligen kapat en del av hårddiskens plastvagga, inget som påverkar funktionen dock, den funkade i flera år även efter den moddningen.

Var länge sedan jag pillade med handkontrollen, tror det föll på avsaknad av drivare, men jag är inte helt hundra på att den dök upp i Windows alls. Var ett annat märke än din, men själva handkontrollen verkar så vitt det går att testa utan kontakt med datorn, fungera som den ska så kan/vill du rädda den vore det bara kul.

Bor väst på stan, en km från centrumfyrkanten ca

Permalänk
Medlem

@Deerhall: Är det något för dig tror du? Annars hamnar den nog hos Grilljohan

@Grilljohan: Om inte Deerhall kommer och hämtar på plats så känns det för tråkigt att kasta den om du ändå är intresserad, så vill du ha innehållet/elektroniken också i så fall, eller är det bara själva skalet du är intresserad av? Intresse av handkontrollen? Hela boxen med elektronik väger 3,2 kg och skulle kosta 149kr med Postnord, men jag kan kolla om tex Schenker kan vara billigare (men jag lyckas verkligen inte hitta några priser på deras hemsida!?) då de också finns nära där jag bor. Bara chassit utan innehåll väger uppskattningsvis knappt hälften, så det skulle kosta 95kr med postnord.
Edit: Om jag kan hitta en kartong som rymmer den på ett vettigt sätt utan att överskrida mått-gränserna.. hmmm

Permalänk
Medlem

@Krauk0: Pratade med min kompis och han är tyvärr inte i krokarna så Grilljohan får ta den, kan även rekommendera att skicka med Schenker

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk

Jag är intresserad av hela, kommer nog att försöka få liv i den först, har själv en som sjunger på sista versen(startar inte utan chippet, dvd-spelaren är trasig, låter som att man stryper en katt), så 150 är inte orimligt för möjligheten att en av dem blir hel, sen tänkte jag använda det överblivna chassit för att bygga en dator.
Orkar du göra dig besväret så kan du kolla vad schenker tar.
Postnord har väl någon gigantisk låda som man kan köpa? Jag står självklart för emballage kostnad och några kronor för besväret.

Visa signatur

Huvudburk: POP_OS! 22.04 | Ryzen 3900X | Asus Prime B350m-a | 32GB RAM | Sapphire RX 6800 | Sleeper-chassi (Tänk P4)
Xbox: POP_OS! 22.04 | Ryzen 5600G | B550I AORUS PRO AX | 16GB RAM | Urholkad OG Xbox som chassi

Permalänk
Medlem

@Grilljohan: Okej. Jag kollar vad de vill ha för frakten och återkommer. Du behöver inte en extra handkontroll då, kräver som sagt en enkel lödning men annars funktionell. Om det blir frakt med posten så är det nog samma pris, kan kolla om det (mot förmodan) skulle stiga upp i högre prisklass hos schenker.

Permalänk

@Krauk0: Handkontroller kan man alltid ha nytta av, så den kan du gärna skicka med om det inte kostar extra, har ju trots allt både kunskapen verktygen för enklare lödningar

Visa signatur

Huvudburk: POP_OS! 22.04 | Ryzen 3900X | Asus Prime B350m-a | 32GB RAM | Sapphire RX 6800 | Sleeper-chassi (Tänk P4)
Xbox: POP_OS! 22.04 | Ryzen 5600G | B550I AORUS PRO AX | 16GB RAM | Urholkad OG Xbox som chassi