Permalänk
Medlem

Projektorn klagar på lampan efter 300h

Hej!

För några månader sen så small min projektorlampa. Tog ut och gjorde rent, såg fint ut så köpte en ny lampa och satte in. Snålade lite så tog en kompatibel 3e parts. Det fungerade fint och allt var frid och fröjd. Nu efter 300h så stänger projektorn av sig efter några sekunder och lampvarningen lyser rött, 300h brinntid.

Vad tror ni, är det en skada sen den small eller på grund av piratlampan?

Prpjektorn är en Benq w2000+

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk

Min gammla projektor tog med sig reaktorn när lampan small kan mycket väl va så att din också blev skadad när lampan small och nu gett upp.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Min gammla projektor tog med sig reaktorn när lampan small kan mycket väl va så att din också blev skadad när lampan small och nu gett upp.

Finns det något sätt att kontrollera det? Den funkar som sagt i 10-20s innan den stänger av lampan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

@Vaun:
Återställde du lamp tiden, när du hade bytt lampa?
Om inte så är det troligtvis därför den varnar.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Finns det något sätt att kontrollera det? Den funkar som sagt i 10-20s innan den stänger av lampan.

Skickades från m.sweclockers.com

Rätt vanligt piratlampor inte håller måttet och har du otur kan du även förstöra projektorns ballast om du använder piratlampor..

Jag skulle provat en orginallampa i stället har du garanti kvar?

Permalänk
Medlem

Kan det ha haft med damm och värme att göra? Tog ner projektorn och blåste ut den på rätt mycket damm och sen dess har den gått felfritt.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Kan det ha haft med damm och värme att göra? Tog ner projektorn och blåste ut den på rätt mycket damm och sen dess har den gått felfritt.

Du skall göra rent filtret var 100h..