Mjukvara för bilduppladdning

Permalänk
Medlem

Mjukvara för bilduppladdning

Hej,

Ska gifta mig om en månad, och sitter och klurar på vad bästa sättet är att få samlat alla bilder som folk tar på sina telefoner osv?
Finns det någon schysst mjukvara man kan sätta upp på sin windows-server (temporär, håller bröllopssida osv) eller tänker jag onödigt dumt nu? Ska förstås vara användarvänligt så man får in så mycket som möjligt. Tack på förhand för tankar & idéer!

MVH
Apan

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Lego Master

@MoNkeY-05:
Nu svarar jag bara ur röven, men dom du skapar en delad mapp på din Dropbox och tillåter folk att ladda upp dit? Jag har inte provat det själv, men det ska väl gå?

Grattis förresten!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Hej,

Ska gifta mig om en månad, och sitter och klurar på vad bästa sättet är att få samlat alla bilder som folk tar på sina telefoner osv?
Finns det någon schysst mjukvara man kan sätta upp på sin windows-server (temporär, håller bröllopssida osv) eller tänker jag onödigt dumt nu? Ska förstås vara användarvänligt så man får in så mycket som möjligt. Tack på förhand för tankar & idéer!

MVH
Apan

Börjar med att säga Grattis
Ska du bara samla ihop allas bilder för att ha dem eller ska ni visa dem live på en TV under festen? Ska ni bara lagra dem så kan ju folk lägga upp dem på en Google Drivemapp som du skapar och delar med alla.

Vill ni göra en roligare grej så sätt upp en TV och använd WedPics eller liknande tjänst.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@MoNkeY-05:
Nu svarar jag bara ur röven, men dom du skapar en delad mapp på din Dropbox och tillåter folk att ladda upp dit? Jag har inte provat det själv, men det ska väl gå?

Grattis förresten!

Tack! Dropbox är ett alternativ, men ganska begränsat med space va? Kan absolut betala lite för smidighetens skull om det behövs.

Skrivet av Zachtionman:

Börjar med att säga Grattis
Ska du bara samla ihop allas bilder för att ha dem eller ska ni visa dem live på en TV under festen? Ska ni bara lagra dem så kan ju folk lägga upp dem på en Google Drivemapp som du skapar och delar med alla.

Vill ni göra en roligare grej så sätt upp en TV och använd WedPics eller liknande tjänst.

Tack igen! Hört att wedpics är bra, men dyrt om man ska ha premium (vilket behövs för att tanka ner bilder i originalupplösning)
Annars ja, kanske en google drivemap med en förkortad url kan fungera..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Lego Master

@MoNkeY-05:
Jag betalar 99kr/mån och har en dryg terabyte plats att leka med. Innan dess hade jag några tiotals gig, men en del av det var gifts från typ Samsung, när jag köpte ny mobil så fick jag några gigabyte extra permanent utrymme.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

varför inte bara slänga upp en owncloud/nextcloud och gör en användare per gäst eller liknande med en delad folder som dom laddar upp till, tar lite tid att göra alla användare men det blir gratis

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk

Var på ett bröllop förra året där de använde Wedbox vilket fungerade helt okay enligt mig, de fick in massor av bilder.

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips! Nu har jag lite mer att gå på..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8