Permalänk

DVB Tv i datorn

Hittade en gammal usb-adapter som kunde göra att man kunde köra tv i datorn. Man kopplar en tv antenn i dosan.

Men jag kan inte hitta rätt programvara. Är det någon som kan hjälpa mig?

Märke på adaptern är takeMS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vicvolta2:

Hittade en gammal usb-adapter som kunde göra att man kunde köra tv i datorn. Man kopplar en tv antenn i dosan.

Men jag kan inte hitta rätt programvara. Är det någon som kan hjälpa mig?

Märke på adaptern är takeMS.

Har du några modellnummer på grunkan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Har du några modellnummer på grunkan?

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för ditt svar!

Nej det står bara takeMS Dvb på den tyvärr. Den är minst tio år gammal så jag har inga större förväntningar på att det ska funka...

Permalänk
Skrivet av Vicvolta2:

Tack för ditt svar!

Nej det står bara takeMS Dvb på den tyvärr. Den är minst tio år gammal så jag har inga större förväntningar på att det ska funka...

https://goo.gl/images/nS4RQw

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad behöver du för programvara, drivrutiner eller program för att kunna få fram bild?

Hittas den av Windows så fungerar ju drivrutinerna.
Program så behöver det ju inte vara det som kom med original, det finns ju andra lösningar.

Körde med ett program som kallades för Kastor! TV när jag använde TV -kort i datorn. Fungerade bra mycket bättre än det bundlade programmet, samt att det är helt gratis.
Dock så är det antikt (sista versionen släpptes tydligen 2007) och så verkar inte DVB-T stödjas.

Men det betyder ju inte att det finns andra program att testa med.

Permalänk
Skrivet av Vicvolta2:

Tack för ditt svar!

Nej det står bara takeMS Dvb på den tyvärr. Den är minst tio år gammal så jag har inga större förväntningar på att det ska funka...

https://goo.gl/images/nS4RQw

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av loefet:

Vad behöver du för programvara, drivrutiner eller program för att kunna få fram bild?

Hittas den av Windows så fungerar ju drivrutinerna.
Program så behöver det ju inte vara det som kom med original, det finns ju andra lösningar.

Körde med ett program som kallades för Kastor! TV när jag använde TV -kort i datorn. Fungerade bra mycket bättre än det bundlade programmet, samt att det är helt gratis.
Dock så är det antikt (sista versionen släpptes tydligen 2007) och så verkar inte DVB-T stödjas.

Men det betyder ju inte att det finns andra program att testa med.

Jag kan typ inget av det här. Datorn verkar inte känna igen adaptern tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Då hittar inte Windows några drivers alls då, hmm
Du har inte möjlighet att bända isär plasten så du kan ta reda på vilken krets som sitter under skalet, kan ju vara lättare att hitta någon passande driver då, behöver ju inte vara från samma tillverkare.
Annars så finns ju denna sidan: http://www.driverscape.com/download/dvb-t-tv-stick
Vet dock inte hur legit den är dock.