Mjukvara för bilduppladdning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Jul 2003

Mjukvara för bilduppladdning

Hej,

Ska gifta mig om en månad, och sitter och klurar på vad bästa sättet är att få samlat alla bilder som folk tar på sina telefoner osv?
Finns det någon schysst mjukvara man kan sätta upp på sin windows-server (temporär, håller bröllopssida osv) eller tänker jag onödigt dumt nu? Ska förstås vara användarvänligt så man får in så mycket som möjligt. Tack på förhand för tankar & idéer!

MVH
Apan

Speldator : 3570K OC - mItx i ett Node- 16GB fläskig ram - MSI 750ti
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007

@MoNkeY-05:
Nu svarar jag bara ur röven, men dom du skapar en delad mapp på din Dropbox och tillåter folk att ladda upp dit? Jag har inte provat det själv, men det ska väl gå?

Grattis förresten!

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 16GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Corsair H60 v2 || Antec Eleven Hundred || 2x 250GB SSD, 5TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av MoNkeY-05:

Hej,

Ska gifta mig om en månad, och sitter och klurar på vad bästa sättet är att få samlat alla bilder som folk tar på sina telefoner osv?
Finns det någon schysst mjukvara man kan sätta upp på sin windows-server (temporär, håller bröllopssida osv) eller tänker jag onödigt dumt nu? Ska förstås vara användarvänligt så man får in så mycket som möjligt. Tack på förhand för tankar & idéer!

MVH
Apan

Börjar med att säga Grattis
Ska du bara samla ihop allas bilder för att ha dem eller ska ni visa dem live på en TV under festen? Ska ni bara lagra dem så kan ju folk lägga upp dem på en Google Drivemapp som du skapar och delar med alla.

Vill ni göra en roligare grej så sätt upp en TV och använd WedPics eller liknande tjänst.

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Jul 2003
Skrivet av Shudnawz:

@MoNkeY-05:
Nu svarar jag bara ur röven, men dom du skapar en delad mapp på din Dropbox och tillåter folk att ladda upp dit? Jag har inte provat det själv, men det ska väl gå?

Grattis förresten!

Tack! Dropbox är ett alternativ, men ganska begränsat med space va? Kan absolut betala lite för smidighetens skull om det behövs.

Skrivet av Zachtionman:

Börjar med att säga Grattis
Ska du bara samla ihop allas bilder för att ha dem eller ska ni visa dem live på en TV under festen? Ska ni bara lagra dem så kan ju folk lägga upp dem på en Google Drivemapp som du skapar och delar med alla.

Vill ni göra en roligare grej så sätt upp en TV och använd WedPics eller liknande tjänst.

Tack igen! Hört att wedpics är bra, men dyrt om man ska ha premium (vilket behövs för att tanka ner bilder i originalupplösning)
Annars ja, kanske en google drivemap med en förkortad url kan fungera..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007

@MoNkeY-05:
Jag betalar 99kr/mån och har en dryg terabyte plats att leka med. Innan dess hade jag några tiotals gig, men en del av det var gifts från typ Samsung, när jag köpte ny mobil så fick jag några gigabyte extra permanent utrymme.

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 16GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Corsair H60 v2 || Antec Eleven Hundred || 2x 250GB SSD, 5TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Okt 2004

varför inte bara slänga upp en owncloud/nextcloud och gör en användare per gäst eller liknande med en delad folder som dom laddar upp till, tar lite tid att göra alla användare men det blir gratis

CPU: AMD Ryzen 1700x @ 3.8GHz || Mem: 16GB Corsair LPX 3000mhz || Mobo: Asus x370 Prime || GPU: EVGA Geforce GTX1070 SC || SSD: WD black 500GB m2 || OS: Linux Mint/Win 10 || Monitor: Dell 43" 4K P4317Q

Citera om du vill ha svar :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
London
Registrerad
Nov 2004

Var på ett bröllop förra året där de använde Wedbox vilket fungerade helt okay enligt mig, de fick in massor av bilder.

---Under uppbyggnad----

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Jul 2003

Tack för alla tips! Nu har jag lite mer att gå på..