Gigabyte 1070 ti eller gigabyte aorus 1070 ti?

Permalänk
Medlem

Gigabyte 1070 ti eller gigabyte aorus 1070 ti?

Vilken av dessa är bäst samt kyler bäst?

https://www.inet.se/jamfor?compare=5406436&compare=5406435

Var fel länk
Permalänk
Medlem
Skrivet av thenubto:

Välj https://www.inet.se/produkt/5405847/palit-geforce-gtx-1080-8g... istället.
Billigare samtidigt som GTX 1080 är ett snabbare kort än vad 1070Ti är.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

@Samlooh: Jag vill ha 1070 ti men tack endå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thenubto:

@Samlooh: Jag vill ha 1070 ti men tack endå!

Varför betala mer för ett sämre kort?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: Det handlar om att jag vill ha antingen asus, gigabyte, evga eller msi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Varför betala mer för ett sämre kort?

För att han vill ha ett 1070ti hör du väl. Övertala en person som redan bestämt sig är näst intill omöjligt.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Skrivet av thenubto:

@jOnÄTÄn: Det handlar om att jag vill ha antingen asus, gigabyte, evga eller msi.

Ok din förlust men visst, Av de du länkat så är "Gigabyte GeForce GTX 1070 Ti 8GB Gaming" det kortet som är bäst men det skiljer inte direkt mycket.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@thenubto: Att låsa in dig på märken så där är riktigt dumt, men om du nu ska envisas med att göra det på ditt sätt, köp detta kort från MSI istället för samma pris.

Permalänk

jag har gigabytes 1080 kort och jag hade rekomenderat antingen asus eller evga då jag av egen erfarenhet och vad jag läst på nätet precis som för mig är att dessa korten blir varma och deras fläktar låter en del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thenubto:

@jOnÄTÄn: Det handlar om att jag vill ha antingen asus, gigabyte, evga eller msi.

För att?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av hedensted_89:

jag har gigabytes 1080 kort och jag hade rekomenderat antingen asus eller evga då jag av egen erfarenhet och vad jag läst på nätet precis som för mig är att dessa korten blir varma och deras fläktar låter en del.

Jaså? Nu blev jag orolig 😥

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av thenubto:

Jaså? Nu blev jag orolig 😥

Skickades från m.sweclockers.com

Kan ju inte säga att alla gigabyte korten har dåliga kylare eller kylningsförmåga. Men som jag själv upplevt det och många andra så låter dom en del när dom varvar upp o kyler inte optimalt. Men annars är det ett bra kort. Se till att du har bra luftflöde i datorn bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thenubto:

@jOnÄTÄn: Det handlar om att jag vill ha antingen asus, gigabyte, evga eller msi.

Palit är väl världens största grafikkortstillverkare enligt vad jag har läst, så välj inte bort dem bara för att det inte är ett "välkänt märke" enligt dig. Det är bara att de inte brytt sig om lilla Sverige så mycket tidigare, men de äger även KFA2, Gainward m.m. som man kanske har hört talas om också.

Deras 1070Ti Jetstream verkade ligga bäst till när Nordic Hardware testade ASUS, MSI och Palit iaf, kylningen liknade visst ASUS lösningar:
https://www.nordichardware.se/test/test-geforce-gtx-1070-asus-msi-palit.html

Men du får givetvis ha dina preferenser Men det är inga "budgetkort", så du vet bara.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX