Playerunknown's Battlegrounds har sålts i 50 miljoner exemplar

Permalänk
Melding Plague

Playerunknown's Battlegrounds har sålts i 50 miljoner exemplar

Lite mer än ett år efter den ursprungliga lanseringen har Playerunknown's Battlegrounds sålts i 50 miljoner exemplar, något som utvecklarna firar med en temporär prissänkning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul för dem. Fått känslan av att Fortnite tagit över helt men 50 miljoner exemplar är inte dåligt. Inte intresserad av någon av dem dock. Om jag skulle köra. Något av dem vore det dock Fortnite och inte bara för det är f2p.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

En kollega tyckte igår att jag skulle köpa det för att vara med och lira. Lite senare på kvällen trillade det in ett mail från GreenManGaming med nedsatt pris just på PUBG...Såg det helt klart som ett tecken från ovan och köpte det direkt!

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Inaktiv

Ussch! Inte konstigt när IQ-medianen går ner när alla kör detta skitspel!

Permalänk
Medlem

Får dock senaste siffran enligt steamcharts till att vara 3 236 027 samtida spelare: http://steamcharts.com/app/578080#6m

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

bara jag som inte bryr mig om detta spel ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

bara jag som inte bryr mig om detta spel ?

Haha nej, det är nog många här på swe som varken bryr sig om detta eller fortnite. Det beror väl lite på åldersgruppen också då det känns som att de flesta 15-20 kör fortnite och 20-25 pub. Jag känner knappt någon i min ålder(30+) som kör såna här spel.

Det enda MP jag spelar är battlefront 2(det är ju star wars trotsallt) och kanske Battlefield 5 när det kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

bara jag som inte bryr mig om detta spel ?

Jag håller med dig. Föll för grupptrycket och skaffade det men har inte kört mer än 10h och tycker inte det är speciellt roligt. Har även Fortnie installerat men med samma problem som ovan - det är inte skoj. Enda föredelen Fortnite har mot PUBG är att spelen går mycket snabbare. I PUBG kan man (om man landar lite vid sidan av) gå runt i 20min utan att stöta på någon.

Tror det är dags att avinstallera.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Lego Master

Jag är mest lite intresserad av statistiken kring de andra spelen. Wii Sports känns ju lite fusk, eftersom det bundlades med (vad jag vet) samtliga Wii-konsoler som såldes. Kan det verkligen räknas som "aktiva köp"? Jag köpte då rakt inte mitt Wii för att spela Sports, utan för de gamla NES/SNES-spelen man kunde köpa o ladda ner. Men ändå är jag med i statistiken över Wii Sports. Inte helt rättvist känner jag, om man nu ska presentera sålda spel.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Mycket tjat om att köpa detta spelet men det har aldrig lockat mig...

Håller mig till SQUAD ! 2500+h

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

PUBG är mycket ett jävla skitspel - världens bästa skitspel.

Permalänk
Medlem

Det finns väldigt många som hoppar på varandra när det kommer till att spela ett av dessa spel och inte det andra. Ibland hoppas det även på för att man spelar dem alls och till och med att man inte spelar något.

Väldigt många spelare verkar ha en kraftigt behov av att hävda sig och skapa egen bekräftelse.

Ironiskt nog så är det ju de som håller på med sådant som visar sig matcha deras skällsord.

Vi är ett par kollegor där en halvan spelar PUBG och andra halvan spelar Fortnite. Jag väljer PUBG för att det är mer taktiskt och lugnare tempo. De kollegor som spelar Fortnite väljer det för att det är mer tempo och mindre allvarligt i sin spelstil.

Förstår verkligen inte vitsen med att skrika som en dum gås mot andra laget, istället för att förbättra sitt eget.

Permalänk

Föga förvånande så är det en massa som är tvungna att kommentera att ”man inte bryr sig om detta skitspelet” trots personerna inte spelat det.

Mitt tips är att gör det inte. Jag var precis likadan och tänkte ”vem fan kan gilla detta skitspelet med ålderdomlig grafik” - tills jag testade det själv.

Gunplay och gubbens rörelser är helt outstanding. Särklass bästa fps-spelet jag lirat ur det perspektivet. Känslan av att vara pressad och bara ha ett liv är väldigt speciell. Hjärtat slår nästan ur bröstet ibland

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem

Kul att de sålt bra, själv har jag bara spelat 9.7 timmar och fastnade aldrig.
Samma fel med fortnite, körde två rundor sen fick det va bra för mig xD
Gillar inte Battleroyal men kul för de som gillar det

Permalänk
Medlem

Var ganska nyligen som jag fick reda på vad "PUBG" betydde. xD Hade ingen som helst aning om vad det var för spel... ändå har det funnits ute rätt länge nu.

Permalänk
Medlem

Inga pengar från mig i alla fall. Tycker spelet ser vidrigt tråkigt ut

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

bara jag som inte bryr mig om detta spel ?

Ändå har du tryckt dig in på artikeln, kanske till och med läst den, gått vidare till kommentarsfältet och skrivit totalt 33 tecken.

Min följdfråga, kissar du samtidigt som du bajsar eller går du två gånger? Jag menar det är väl lika bra att slösa tid där också?

Visa signatur

i7 7700K | Gigabyte Z270 | 16gb DDR4 | GTX1070 | Samsung EVO 960 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Ussch! Inte konstigt när IQ-medianen går ner när alla kör detta skitspel!

Haha, IQ nivån på Sweclockers redaktionen också då?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

@Bankai:

Du kanske ska komma in på discord..Nästan alla jag spelar med där på Geeks är 30+ som jag själv. Resten är 20+

Permalänk
Medlem

Att andra ska ta åt sig och stjäla har mördat både spelet som skulle till och förändra multiplayer-genren.
Och att ta med sig det till alla andra stora giganter. Pratar om er Battlefield och Call of Duty.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Problemet med alla "stora" konkurenter som battlefield ocj call of duty är att Pugb är royale 100%, inget annat game mode annat än vissa tillfälliga modes.

BF, COD osv har det som ett läge, dvs något som en del av spelarbasen kommer spela. Något som kommer konkurera med deras ordinarie conquest, team dm osv.

Permalänk
Medlem

Synd att det är ett utav världens absolut sämsta utvecklare bakom spelet både när det kommer till optimisering och moral.

Jag och mina vänner speler pubg flera gånger i veckan men samtidigt pratar vi skit om utvecklaren minst en gång i veckan... typiskt spel som man vill skall bli optimiserat(tänk fortnite) men som man förlorat hoppet om för länge sen.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk

Jag är så trött på battleroyale.. snyggt spel och så men snälla något annat spelläge! inget köp här.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av pecesithon:

Föga förvånande så är det en massa som är tvungna att kommentera att ”man inte bryr sig om detta skitspelet” trots personerna inte spelat det.

Mitt tips är att gör det inte. Jag var precis likadan och tänkte ”vem fan kan gilla detta skitspelet med ålderdomlig grafik” - tills jag testade det själv.

Gunplay och gubbens rörelser är helt outstanding. Särklass bästa fps-spelet jag lirat ur det perspektivet. Känslan av att vara pressad och bara ha ett liv är väldigt speciell. Hjärtat slår nästan ur bröstet ibland

Bra animationer/rörelse, bra gunplay och PUBG i samma mening? Har vi spelat samma spel?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Har också försökt spela båda cirka 20h av både PUBG och Fortnite utan att fasta så mycket för dem. Kul köra lite ibland men inte så mycket mer.

Någon som har något tips på vad man kan prova istället?

Visa signatur

Vit kaffekopp V1.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChaosClocker:

Synd att det är ett utav världens absolut sämsta utvecklare bakom spelet både när det kommer till optimisering och moral.

Jag och mina vänner speler pubg flera gånger i veckan men samtidigt pratar vi skit om utvecklaren minst en gång i veckan... typiskt spel som man vill skall bli optimiserat(tänk fortnite) men som man förlorat hoppet om för länge sen.

Haha jag känner igen det där med gnället. Dom jag kör med känner typ samma. Dom kommer med nya banor när det finns massa annat att fixa före. Vi skulle spelat lite Sanhok under kvällen men det sluta med att jag fick ge upp då spelet inte ens gick starta på test servern.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk

@Yatagarasu: Definitivt. Det är också enda anledningen till att det inte finns en ”pubg”-ersättare. Det finns ingen annan shooter som erbjuder det relativt realistiska rörelserna och gunplay.

Det är typ Arma och Squad som finns där uppe men dessa är helt andra spel.

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem

Inte illa för ett spel som knappt har lämnat Beta-stadiet.

Permalänk
Medlem

Känns som jag missar något men hur kan de ha 400mil användare men bara 50mil sålda exemplar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Haha nej, det är nog många här på swe som varken bryr sig om detta eller fortnite. Det beror väl lite på åldersgruppen också då det känns som att de flesta 15-20 kör fortnite och 20-25 pub. Jag känner knappt någon i min ålder(30+) som kör såna här spel.

Det enda MP jag spelar är battlefront 2(det är ju star wars trotsallt) och kanske Battlefield 5 när det kommer.

Vi är ett gäng gubbar som är polare som kör pubg flera ggr i vecka, vi är allt mellan 43-55... hehehe
Men skit att ett sånt här kasst spel är så roligt! Jäklar vad arg man kan bli ibland på alla buggar etc, och att det flyter dåligt ibland, och skotten sitter inte som dom ska ibland, för att nästa omgång sitter det som det ska... är det den dåliga tickraten som gör detta?! :/