Permalänk

Ny psu???

Hej! Jag har ett fujitsu D3230 moderkort. Jag skulle precis köpa en evga gtx 560 ti men insåg att jag verkligen behöver ett nytt power supply. Dock så hittar jag ingenstans vad det är för strömkontakt på moderkortet. Så är det någon som vet vilket power supply jag kan köpa som passar till både moderkort och grafikkort?

Mvh
Simon

Permalänk
Medlem

Moderkort följer ATX standarden d.v.s. alla fungerar. Ett standard 560ti har två 6-pin kontakter som måste kopplas in också. Vilket 560ti är det? Vissa modeller har 8-pin också.

Ett vanligt 500W nätagg från fractal, corsair, bquiet,evga eller liknande bör funka.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Skrivet av Xeno88:

Moderkort följer ATX standarden d.v.s. alla fungerar. Ett standard 560ti har två 6-pin kontakter som måste kopplas in också. Vilket 560ti är det? Vissa modeller har 8-pin också.

Ett vanligt 500W nätagg från fractal, corsair, bquiet,evga eller liknande bör funka.

Det är en Evga GeForce Gtx 560 ti.
Tack för snabbt svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonengstrom1:

Det är en Evga GeForce Gtx 560 ti.
Tack för snabbt svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Är det detta kort https://www.inet.se/produkt/1902131/evga-geforce-gtx-560ti-10... ?

I så fall är det två 6-pin. Köp ett nätagg på 500w eller mer som har två 6-pin kontakter så kommer det funka.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Skrivet av Xeno88:

Är det detta kort https://www.inet.se/produkt/1902131/evga-geforce-gtx-560ti-10... ?

I så fall är det två 6-pin. Köp ett nätagg på 500w eller mer som har två 6-pin kontakter så kommer det funka.

Det är det kortet!
Men passar nätaggregatet verkligen med moderkortet?
/Simon

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@simonengstrom1 ja, alla ATX nätaggregat funkar.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Skrivet av Xeno88:

@simonengstrom1 ja, alla ATX nätaggregat funkar.

Nej för det är 16 pin på moderkortet och psu nu. Finns det någon adapter typ eller vad kan jag göra?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@simonengstrom1
ftp://ftp.ts.fujitsu.com/pub/Mainboard-OEM-Sales/Products/Mai...
Är det inte detta moderkort du har? Ser ut som en vanlig 24-pin. Står ju t.o.m. att det är micro-atx.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Skrivet av simonengstrom1:

Hej! Jag har ett fujitsu D3230 moderkort. Jag skulle precis köpa en evga gtx 560 ti men insåg att jag verkligen behöver ett nytt power supply. Dock så hittar jag ingenstans vad det är för strömkontakt på moderkortet. Så är det någon som vet vilket power supply jag kan köpa som passar till både moderkort och grafikkort?

Mvh
Simon

Ursäkta vad ska du med en gpu från stenåldern till?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Xeno88:

@simonengstrom1
ftp://ftp.ts.fujitsu.com/pub/Mainboard-OEM-Sales/Products/Mai...
Är det inte detta moderkort du har? Ser ut som en vanlig 24-pin. Står ju t.o.m. att det är micro-atx.

https://www.manualslib.com/manual/709124/Fujitsu-D3230.html?p...
Kolla ovanför cpu 12v. Det är den enda kontakten till power supply?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Luksenburg:

Ursäkta vad ska du med en gpu från stenåldern till?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har en ganska lite budget och 560 ti fungerar fortfarande bra. Men om du har något annat budgetexempel så får du gärna skriva.

Permalänk
Skrivet av simonengstrom1:

Jag har en ganska lite budget och 560 ti fungerar fortfarande bra. Men om du har något annat budgetexempel så får du gärna skriva.

Begagnat 750ti.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Xeno88: Det verkar finnas två versioner av det moderkortet, antingen med ATX kontakter eller någon egen specialstandard (finns lödpunkter för båda på moderkortet).
Jämför den första och tredje bilden: https://www.google.com/search?q=fujitsu+D3230+moderkort&clien...:

@simonengstrom1: så beroende på vad du har för nätaggregat så är väl nästan rekommendationen på ett GTX 750ti, GTX 1050 (med eller utan TI) eller annat grafikkort som inte kräver PCI-e power som gäller.
Fast har du någon PCI-e kontakt på nätaggregatet idag så breddar du tillgängliga kort.

Permalänk
Skrivet av loefet:

@Xeno88: Det verkar finnas två versioner av det moderkortet, antingen med ATX kontakter eller någon egen specialstandard (finns lödpunkter för båda på moderkortet).
Jämför den första och tredje bilden: https://www.google.com/search?q=fujitsu+D3230+moderkort&clien...:

@simonengstrom1: så beroende på vad du har för nätaggregat så är väl nästan rekommendationen på ett GTX 750ti, GTX 1050 (med eller utan TI) eller annat grafikkort som inte kräver PCI-e power som gäller.
Fast har du någon PCI-e kontakt på nätaggregatet idag så breddar du tillgängliga kort.

Det är den på tredje bilden. Psu som redan är i datorn har ingen PCI kontakt. Så vilka gpu kan jag ha som inte behöver PCI kontakt. Om det ens finns några...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@simonengstrom1: Som sagt, GTX 750 TI och GTX 1050 TI bör vara säkra kort (även om det finns versioner som vill ha extra strömförsörjning). När du hittar något kort du är intresserad av så googla efter antingen bilder eller tester av kortet för att verifiera om det ha en eller inte.

Permalänk
Medlem

Men vad irriterande, jag trodde OEMs hade slutat med sådant trams.

@simonengstrom1 förlåt, jag visste inte att det fanns två versioner av moderkortet! Hur stor budget har du?
@simonengstrom1 Kan du ta kort på sidan av ditt nätaggregat? Hur kraftigt är det? 12v är viktigast. Man skulle ju kunna köra på en molex till pcie adapter.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk

@Xeno88

Kan lägga 700 kr på gpu ungefär.
Psu är 250 watt nu men max på den är 280 watt.

Permalänk

Notera att det i så fall är ditt chassi som kan vara för litet för PSUN du köper om det skulle vara något kompabilitetsproblem.

Permalänk
Skrivet av Torhrolfr:

Notera att det i så fall är ditt chassi som kan vara för litet för PSUN du köper om det skulle vara något kompabilitetsproblem.

Inga problem. Jag har ett större chassi redan;-)

Permalänk
Medlem

Jag antar att det är likadant nätaggregat som i denna tråd.
https://forum.level1techs.com/t/fujitsu-proprietary-16-pin-ps...

750ti drar som max ~70w, det gäller även versionerna med 6-pin.Jag tror att du skulle kunna köra en molex till pcie-e adapter.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk

Köp ett begagnat rx 460/560 (kostar cirka 1000) och skit i nytt nätagg då de korten får ström från pcie banan!

Permalänk

@den nordiska vikingen
@Xeno88
@Torhrolfr
@loefet
@Luksenburg

Tack så mycket för hjälpen

Skickades från m.sweclockers.com