Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2017

Vill hitta en ny webhost

Jag letar efter en billig webhost då jag är student, vill öva lite mer på php och mysql. En domän är allt jag behöver och inte så mycket data på servern.

Några rekommendationer?
Tack,
Waup

🖥 → Ryzen 5 1600 • Asus GTX 1060 6GB • 16GB DDR4 • Gigabyte AB350M-HD3 • EVGA PowerSupply SuperNOVA G3 650W Gold Rated
💻 → Macbook Pro (No touchbar) Core i5 8GB 128GB SSD 13.3"
🎧 → Corsair VOID PRO RGB Wireless

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rättvik
Registrerad
Maj 2011

Jag kör själv inleed.se men då är det med 2 colo kör

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Dec 2006

Egensajt.se. Väldigt flexibel resurshantering. Betala bara för det du behöver. (räknade ditt till 18kr/månad.)

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | i7 3770k | 16B | GTX 780

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av Waup:

Jag letar efter en billig webhost då jag är student, vill öva lite mer på php och mysql. En domän är allt jag behöver och inte så mycket data på servern.

Några rekommendationer?
Tack,
Waup

Behöver du en webhost eller kan du inte bara hosta det på datorn du övar med?

Kan du hosta det lokalt kanske en raspberry pi (eller annan överbliven dator) räcker för dina behov. Då betalar du enbart typ 129kr/år för en .se-domän. Samma rpi kan sköta dyndns gratis via https://www.duckdns.org/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Dec 2006

Fast om du bara vill öva på PHP och MySQLi så bör du installera WAMP på datorn istället för att köpa webbhotell. Att utveckla/testa online är inte rekommenderat.

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | i7 3770k | 16B | GTX 780

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Okt 2008

Svenska Inleed är riktigt bra och löjligt billiga, med den bästa supporten jag någonsin haft att göra med (och då menar jag inte bara när det gäller webbhotell utan den bästa supporten jag någonsin stött på, i alla sammanhang).

Haft Binero och Loopia tidigare.

1800X, 1080 SLI, 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2002

Skulle själv göra virtuell maskin i virtualbox för ett sådant projekt

MB ASUS P8H61 RAM Kingston DDR3 1333MHz 16GB SSD Crucial RealSSD C300 128GB
CPU i5 i5-2500 GPU Asus Geforce GTX 770 3Gb Chassi FD Define R3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rättvik
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av backfeed:

Svenska Inleed är riktigt bra och löjligt billiga, med den bästa supporten jag någonsin haft att göra med (och då menar jag inte bara när det gäller webbhotell utan den bästa supporten jag någonsin stött på, i alla sammanhang).

Haft Binero och Loopia tidigare.

Vist är dom bra

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~/Karlstad
Registrerad
Dec 2005

En egen *AMP-server lokalt är väl ändå det billigaste du kan få. Tar väl nån timme att sparka igång men det finns ju bra guider man kan följa.

Bara gammalt skräp...