World of Warcraft Classic baseras på Patch 1.12: Drums of War

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

As nice att farma 100 olika consumables bara för att de stackade på något vis.
Eller varför inte ha ett par extra set med dyr men annars usel resist gear bara för att vissa gate-keeper bossar med hög elemental damage blockade resten av raiden.

Nä det bästa med classic var att man då gick i skolan, kunde sova om dagarna och raida hela natten.
Men den tiden är tyvärr förbi...

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med om att de stackande buffarna kunde vara lite drygt emellanåt men jag gillade verkligen resist-gear. Som tank kunde man plötsligt ha ett helt gille som samarbetade för att ge dig lite ny trevlig utrustning och alla blev glada när DU fick gear.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ED_209:

Håller med om att de stackande buffarna kunde vara lite drygt emellanåt men jag gillade verkligen resist-gear. Som tank kunde man plötsligt ha ett helt gille som samarbetade för att ge dig lite ny trevlig utrustning och alla blev glada när DU fick gear.

MainTanken fick ju allt först, alla bindings loot etc.
Så det är ju kul för tanken när hela gillet gearar tanken.

Mindre kul när typ 10 rogues slåss om samma låg% drop dagger i slutet av MC som aldrig droppar.
Eller när man som rogue har samma bindings som maintank i Naxx.
Eller när man som dps med redan ansträngd ekonomi även behöver farma den där resistgearen eftersom raidens healers är klena.

Alla våra warriors hade full t1&t2 tank OCH dps gear innan våra rogues ens hade komplett t1 set, och började bjuda på svärd/fists med sin överblivna dkp för att "prova fury". Inte jättekul

Så det beror ju lite på vilket perspektiv man har.

Det fanns ju saker som var bra och kul med Wow, men jag har inte det där rosa skimret över hela vanilla som vissa andra har.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

MainTanken fick ju allt först, alla bindings loot etc.
Så det är ju kul för tanken när hela gillet gearar tanken.

Mindre kul när typ 10 rogues slåss om samma låg% drop dagger i slutet av MC som aldrig droppar.
Eller när man som rogue har samma bindings som maintank i Naxx.
Eller när man som dps med redan ansträngd ekonomi även behöver farma den där resistgearen eftersom raidens healers är klena.

Alla våra warriors hade full t1&t2 tank OCH dps gear innan våra rogues ens hade komplett t1 set, och började bjuda på svärd/fists med sin överblivna dkp för att "prova fury". Inte jättekul

Så det beror ju lite på vilket perspektiv man har.

Det fanns ju saker som var bra och kul med Wow, men jag har inte det där rosa skimret över hela vanilla som vissa andra har.

Skickades från m.sweclockers.com

Eller när Paladins började rolla på clothgear för att Blizz inte riktigt förstått detta med att Paladin healers ska ha plate. Eller när druids gör samma sak. Eller när druids rollar på allt från stavar, daggers etc.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ED_209:

Håller med om att de stackande buffarna kunde vara lite drygt emellanåt men jag gillade verkligen resist-gear. Som tank kunde man plötsligt ha ett helt gille som samarbetade för att ge dig lite ny trevlig utrustning och alla blev glada när DU fick gear.

Är inte samma meta i 1.12 dock, bättre spelare, bättre items och bättre talents samt att det är lättare att hålla threat gör att DPS har ökat väsentligt sen när progression för de flesta raider och bossar var aktuella. Farmande, stackande, och pots å res osv är inte alls lika viktigt i de lägre tiersen längre.

Skrivet av henkiii:

MainTanken fick ju allt först, alla bindings loot etc.
Så det är ju kul för tanken när hela gillet gearar tanken.

Mindre kul när typ 10 rogues slåss om samma låg% drop dagger i slutet av MC som aldrig droppar.
Eller när man som rogue har samma bindings som maintank i Naxx.
Eller när man som dps med redan ansträngd ekonomi även behöver farma den där resistgearen eftersom raidens healers är klena.

Alla våra warriors hade full t1&t2 tank OCH dps gear innan våra rogues ens hade komplett t1 set, och började bjuda på svärd/fists med sin överblivna dkp för att "prova fury". Inte jättekul

Så det beror ju lite på vilket perspektiv man har.

Det fanns ju saker som var bra och kul med Wow, men jag har inte det där rosa skimret över hela vanilla som vissa andra har.

Skickades från m.sweclockers.com

Inte specifikt riktat mot just ditt inlägg men att säga att folk bara är nostalgiska osv är imo bs när folk uppenbarligen inte har något emot denna typ av design, finns gott om folk som spelat på piratserverar och andra liknande spel med liknande rng.

Hoppade själv in på en piratserver rätt nyligen och var faktiskt positivt överraskad hur kul spelet fortfarande är. Körde iof bara någon vecka men hade roligare än när jag testat någon expansion sen jag slutade spela i wotlk.

Sen håller jag med om att både looking for group momentet, problematiken med vissa klasser, och lootsystemet för tier-set är skräp och var imo skräp redan på vanilla-tiden. Många jag känner som sluta spela, slutade på grund av någon eller kombination av dessa saker. Mycket av detta löstes ju i TBC, och är mycket av den anledning varför jag alltid ansett att TBC var bättre än vanilla, trots att jag varken gillar flying eller outlands, eller spelade det lika mycket som vanilla.

Permalänk
Avstängd

Är inte okej att avskriva folks önskan om en vanilla/classic server som ren nostalgi eller rosa skimmer och sedan inte komma med argument om varför det är så för.

Jag har själv spelat WoW sedan betan 2004 och var mest aktiv mellan 2004-2009, anser att vanilla, tbc och tidiga wotlk var när WoW var som bäst.

Gillade inte hur dem senare i wotlk började lägga till saker som Looking For Group, Dual-Specc och catchup-mechanics/dungeons så man kunde skippa all tidigare content.

Cataclysm var jätteskoj i början när heroic dungeons hade lite utmaning, men det blev inte så långlivat då folk började böla på forumen och de blev nerfade till grunden. Efter det så avsubbade jag mig för första gången någonsin sedan 2004. Att dem sedan började ändra om talents lite för mycket, lägga till transmog och Looking For Raid var något jag ogillade starkt också då det är så långt ifrån vad ett RPG är.

Kom tillbaka till slutet mot Mists of Pandaria och var helt paff över att de ändrat om hela talent-systemet. Var inte förtjust i det alls och verkligen inte förtjust i hur heroic dungeons var skitlätta eller hur gear delades ut som bukakke-porr i LFR.

Tog sedan paus igen till slutet mot Warlords of Draenor. Här hade dem fördummat klasserna ännu mer och tagit bort runt hälften av alla klassers abilities från Mists of Pandaria och utlovad content som Netherstorm/Farahlon blev borttaget med ursäkten om att Ashran KANSKE var Netherstorm/Farahlon. Att sedan Selfie Cam var det enda stora i 6.1 patchen säger väl en hel del.
Försökte verkligen ge denna expansionen en ärlig chans dock och skaffade flying men efter det så kom Nostalrius och då började jag spela där istället.

I nuvarande expansion Legion så har jag låst upp flying samt alla 4 allied races och kört lite mage tower. Men spelet känns helt annorlunda emot vad det var 2004-2008. Känner inget sug för Battle for Azeroth alls men kommer väl spela första månaden.

Har dock spelat på vanilla och tbc servers sedan efter Nostalrius och dem spelar jag med glädje på till skillnad emot modern-WoW. Det är inte bara nostalgi.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Eller när Paladins började rolla på clothgear för att Blizz inte riktigt förstått detta med att Paladin healers ska ha plate. Eller när druids gör samma sak. Eller när druids rollar på allt från stavar, daggers etc.

Paladin ska väl rolla på cloth också? Paladin ska ha int, crit, +healing. Sen om det itemet är cloth eller plate har väl ingen betydelse?
Och sen ska väl druid ha staff? Du har nog inte spelat wow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Paladin ska väl rolla på cloth också? Paladin ska ha int, crit, +healing. Sen om det itemet är cloth eller plate har väl ingen betydelse?
Och sen ska väl druid ha staff? Du har nog inte spelat wow.

Egentligen inte. Problemet är att Blizz sket i att introducera Plate för healers i nog kvantitet att det helt enkelt vart så. Slutade bara med att cloth casters fick ingenting medan healers tog typ allt av värde. Senare i spelets historia så fick Paladins bonus när de använde fullt plate. Detta var dock i Cata om jag inte missminner mig. Inte spelat Wow? Spelat wow sedan det kom ut.. Blizzard har själva insett problemen med att Locks, Mages och Priests inte fick gear alls pga. att de skulle leechas av både druider och paladins.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Egentligen inte. Problemet är att Blizz sket i att introducera Plate för healers i nog kvantitet att det helt enkelt vart så. Slutade bara med att cloth casters fick ingenting medan healers tog typ allt av värde. Senare i spelets historia så fick Paladins bonus när de använde fullt plate. Detta var dock i Cata om jag inte missminner mig. Inte spelat Wow? Spelat wow sedan det kom ut.. Blizzard har själva insett problemen med att Locks, Mages och Priests inte fick gear alls pga. att de skulle leechas av både druider och paladins.

Att där inte fanns nog med gear åt healers i plate har väl ingen betydelse för vilken klass som ska använda gearet? Och JA både druid tank och healer kan och har rätt till att använda staffs. Att du inte ens vet detta tyder på att du inte har spelat wow sen de kom ut, vilket är i 14 år i nuläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Att där inte fanns nog med gear åt healers i plate har väl ingen betydelse för vilken klass som ska använda gearet? Och JA både druid tank och healer kan och har rätt till att använda staffs. Att du inte ens vet detta tyder på att du inte har spelat wow sen de kom ut, vilket är i 14 år i nuläget.

Gäsp. Ska du använda halmgubbar så kan du hålla dina kommentarer för dig själv.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Gäsp. Ska du använda halmgubbar så kan du hålla dina kommentarer för dig själv.

Halmgubbar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Halmgubbar?

Jag har ingenstans påstått att druider inte ska ha staves. Jag menar bara att de tar alla stavar oberoende av stats för att "de kan ha den och behöver den". Såg druid tanks i nästan full castinggear när jag raidade. Hade en guildmedlem som när han spelade på sin druid krävde clothgear bara därför att. Det var ren cancer att geara upp som clothwearer eftersom varenda person och dennes moster skulle ha clothgear. Såg för tusan tom.. hunters i cloth för att de behövde "Dat spellpower yoo". Det var hemskt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Jag har ingenstans påstått att druider inte ska ha staves. Jag menar bara att de tar alla stavar oberoende av stats för att "de kan ha den och behöver den". Såg druid tanks i nästan full castinggear när jag raidade. Hade en guildmedlem som när han spelade på sin druid krävde clothgear bara därför att. Det var ren cancer att geara upp som clothwearer eftersom varenda person och dennes moster skulle ha clothgear. Såg för tusan tom.. hunters i cloth för att de behövde "Dat spellpower yoo". Det var hemskt.

Det du skriver stämmer inte in på hur de flesta upplever wow. Clothgear har aldrig varit ett problem, och varför skulle någon påpeka att en klass inte ska ha en viss sorts gear bara för att den klassen har möjlighet att använda gear som har högre armor. Druid tanks med casting gear? Hunter med spellpower? Jag har spelat wow i 5 år och de scenarier som du beskriver har aldrig inträffat.

Alla klasser har rätt att rolla på saker som deras spec är menade för. Så ja en paladin kan rolla på cloth lika mycket som en priest. och sen har druid tank en pre-raid bis staff som är bästa vapnet fram tills naxx i vanilla. En epic staff som droppar som boe. Du är helt åt helvete om du säger att druids inte skulle får rolla på staffs. Druid har lika mycket rätt till de som priest/mage/warlock har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Det du skriver stämmer inte in på hur de flesta upplever wow. Clothgear har aldrig varit ett problem, och varför skulle någon påpeka att en klass inte ska ha en viss sorts gear bara för att den klassen har möjlighet att använda gear som har högre armor. Druid tanks med casting gear? Hunter med spellpower? Jag har spelat wow i 5 år och de scenarier som du beskriver har aldrig inträffat.

Alla klasser har rätt att rolla på saker som deras spec är menade för. Så ja en paladin kan rolla på cloth lika mycket som en priest. och sen har druid tank en pre-raid bis staff som är bästa vapnet fram tills naxx i vanilla. En epic staff som droppar som boe. Du är helt åt helvete om du säger att druids inte skulle får rolla på staffs. Druid har lika mycket rätt till de som priest/mage/warlock har.

Ännu en gång missar du fullständigt min poäng. Wow var inte det spel alla minns. Problematiken fixades i senare patches och expansioner där tweaks och nya idéer fördes fram. Ett sådant exempel var just introducerandet av bättre healinggear för paladins och druider. Om du spelat wow i 5 år så betyder det att du missat helt den eran jag beskriver och därför saknar du insikten i hur spelet VAR DÅ. Sedan fortsätter du med halmgubbarna. INGENSTANS PÅSTÅR JAG ATT DRUIDER INTE SKA FÅ ROLLA PÅ EN STAFF. Läser du ens mina kommentarer eller bildar du förutfattade meningar och sedan letar saker att kritisera? Jag säger det för sista gången. Vi pratar om att folk rollade på allt de såg. Så fort de såg en stav så sket de fullständigt i vad det var för stats på den.. De rollade. Om du nu vill fortsätta bygga hela ditt argument baserad på påståenden JAG INTE GJORT (Alltså halmgubbar) så får du göra det men jag kommer sluta svara på dem.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Ännu en gång missar du fullständigt min poäng. Wow var inte det spel alla minns. Problematiken fixades i senare patches och expansioner där tweaks och nya idéer fördes fram. Ett sådant exempel var just introducerandet av bättre healinggear för paladins och druider. Om du spelat wow i 5 år så betyder det att du missat helt den eran jag beskriver och därför saknar du insikten i hur spelet VAR DÅ. Sedan fortsätter du med halmgubbarna. INGENSTANS PÅSTÅR JAG ATT DRUIDER INTE SKA FÅ ROLLA PÅ EN STAFF. Läser du ens mina kommentarer eller bildar du förutfattade meningar och sedan letar saker att kritisera? Jag säger det för sista gången. Vi pratar om att folk rollade på allt de såg. Så fort de såg en stav så sket de fullständigt i vad det var för stats på den.. De rollade. Om du nu vill fortsätta bygga hela ditt argument baserad på påståenden JAG INTE GJORT (Alltså halmgubbar) så får du göra det men jag kommer sluta svara på dem.

Scrolla upp så ser du ditt inlägg:

"Eller när Paladins började rolla på clothgear för att Blizz inte riktigt förstått detta med att Paladin healers ska ha plate. Eller när druids gör samma sak. Eller när druids rollar på allt från stavar, daggers etc."

Du skriver att paladins ska ha plate och du antyder implicit att de inte ska ha något annat, såsom cloth, leather, mail. Utan paladins ska endast ha plate. Sen säger du att druids gör samma sak, och sen att druid rollar på stavar, daggars etc. Du antyder att druids inte ska använda sådant, för av någon anledning så är priest, mages, locks "staff-users" och ingen annan klass enligt dig.

Jag vettifan när du spelade om du påstår att "folk rollade på allt de såg". De har aldrig hänt och det kommer inte hända, för att wow är fördömt att förfalla om alla bara skulle ninja heljvilt oavsett på vilken loot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Scrolla upp så ser du ditt inlägg:

"Eller när Paladins började rolla på clothgear för att Blizz inte riktigt förstått detta med att Paladin healers ska ha plate. Eller när druids gör samma sak. Eller när druids rollar på allt från stavar, daggers etc."

Du skriver att paladins ska ha plate och du antyder implicit att de inte ska ha något annat, såsom cloth, leather, mail. Utan paladins ska endast ha plate. Sen säger du att druids gör samma sak, och sen att druid rollar på stavar, daggars etc. Du antyder att druids inte ska använda sådant, för av någon anledning så är priest, mages, locks "staff-users" och ingen annan klass enligt dig.

Jag vettifan när du spelade om du påstår att "folk rollade på allt de såg". De har aldrig hänt och det kommer inte hända, för att wow är fördömt att förfalla om alla bara skulle ninja heljvilt oavsett på vilken loot.

Du verkar ju leva i en bubbla. En sak är dock säker.. du har aldrig kört en ordentlig raid pre-WOD kan man lugnt säga baserad på dina kommentarer.. Folk ninjarollade på allt så länge det inte var ML på och då gav ibland Loot-mastern gear hejvilt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Du verkar ju leva i en bubbla. En sak är dock säker.. du har aldrig kört en ordentlig raid pre-WOD kan man lugnt säga baserad på dina kommentarer.. Folk ninjarollade på allt så länge det inte var ML på och då gav ibland Loot-mastern gear hejvilt.

Var för skulle inte ML vara på? Du kanske körde pugs och annat oseriöst, och sådant skiter jag fullständigt i. Är du dum nog att köra PUG med 40 eller 25 andra pugare så får du fan skylla dig själv om någon ninjar. Är du med i en guild så är ML ALLTID på och leadern skulle aldrig ge något gear till fel person. Hur kan du ens basera mina kommentarer på att det är pre-WOD jag pratar om? Du är garanterat troll så jag svarar inte mer på dina svar.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att lfg och lfr kommer implementeras. Eftersom looking for raid först kom till Cataclysm anar jag att det inte blir så. Synd.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shudnawz:

*giddy as fuck*

Detta kommer bli noiz!

Blir inte särskilt nice om allting finns tillgängligt från start.

Folk köttar igenom allting inkl AQ40 och Nax och tröttnar efter två månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Blir inte särskilt nice om allting finns tillgängligt från start.

Folk köttar igenom allting inkl AQ40 och Nax och tröttnar efter två månader.

Gamla nax "köttar" man inte igenom på två månader. Under vanilla så var det bara 23 guilder som klarade igenom hela Nax om man ska tro Blizzard själva. Bara att fixa attunement för raiden tog tid. Sedan ska man även clearat AQ40 för att få nog med gear för att kunna ge sig på Nax. Bara detta tar nog mer tid än två månader. Casuals däremot kommer eventuellt tröttna på spelet ganska fort (Och ja... Wow var fullt av casuals redan då.. oberoende vad den genomsnittlige "Vanilla wuz fo pruuus" säger).

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Lego Master

@AdoringFan:
Det är ju deras problem. En annan kommer inte guild-lira, utan mysquesta runt och bara njuta av minnen och stämning.
Om jag trots allt tröttnar efter två månader så må så vara.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Gamla nax "köttar" man inte igenom på två månader. Under vanilla så var det bara 23 guilder som klarade igenom hela Nax om man ska tro Blizzard själva. Bara att fixa attunement för raiden tog tid. Sedan ska man även clearat AQ40 för att få nog med gear för att kunna ge sig på Nax. Bara detta tar nog mer tid än två månader. Casuals däremot kommer eventuellt tröttna på spelet ganska fort (Och ja... Wow var fullt av casuals redan då.. oberoende vad den genomsnittlige "Vanilla wuz fo pruuus" säger).

Du vet att anledningen till varför är att 99% av alla spelare under vanilla, inte hade alla indianer i sina kanoter.

Idag kan vem som helst ta sig igenom Naxx. Alla vet precis all strategi, alla movesets. Allt.

Bara ta och kika på privata serverar. Naxx är simpelt idag jämf med då. För att folk idag är mer kompetenta, har keybinds till skillnad från då, när en stor majoritet klickade på allt förutom 1-0.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shudnawz:

@AdoringFan:
Det är ju deras problem. En annan kommer inte guild-lira, utan mysquesta runt och bara njuta av minnen och stämning.
Om jag trots allt tröttnar efter två månader så må så vara.

>Mysquesta.

Fanns ju bara en questchain då som faktiskt hade lite av en story och det är ju Linken..

Om du inte vill döda grisar 30 gånger för 6 revben.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av AdoringFan:

>Mysquesta.

Fanns ju bara en questchain då som faktiskt hade lite av en story och det är ju Linken..

Om du inte vill döda grisar 30 gånger för 6 revben.

Wäh, wäh. Jag tänker inte be om ursäkt för att jag faktiskt ser fram emot det här. Om du bara kan se problem, så säger det mer om dig än mig.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Du vet att anledningen till varför är att 99% av alla spelare under vanilla, inte hade alla indianer i sina kanoter.

Idag kan vem som helst ta sig igenom Naxx. Alla vet precis all strategi, alla movesets. Allt.

Bara ta och kika på privata serverar. Naxx är simpelt idag jämf med då. För att folk idag är mer kompetenta, har keybinds till skillnad från då, när en stor majoritet klickade på allt förutom 1-0.

Det är för att man nerfat Naxx på privateservrar i majoriteten av fallen. 23 guilder = Max 1000 spelare. Hur många av dessa kommer att återvända? Ska vi säga 60%? Alltså 600 personer som clearat Naxx? Det är ingenting. För varje som klarat Naxx så kommer det säkert finns 10.000 tjommar som står i eld.

Skrivet av AdoringFan:

>Mysquesta.

Fanns ju bara en questchain då som faktiskt hade lite av en story och det är ju Linken..

Om du inte vill döda grisar 30 gånger för 6 revben.

"Mysquesta" aka levla i sin egen takt uppenbarligen.

Personligen kommer inte mitt mål att bli Marshall eller Warlord direkt. Det kommer att vara att levla med polare.. Kanske göra en raid. Ta allt i min egen takt. Har inte tid att raida 4 ggr i veckan som när jag var 15-16. Mitt jobb tillåter det helt enkelt inte. Och jag tror nog de flesta sitter i samma båt som mig. De som klarade Naxx är typ snart i 30 års åldern eller däromkring. De kan inte pusha Naxx 7 dagar i veckan.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Det är för att man nerfat Naxx på privateservrar i majoriteten av fallen. 23 guilder = Max 1000 spelare. Hur många av dessa kommer att återvända? Ska vi säga 60%? Alltså 600 personer som clearat Naxx? Det är ingenting. För varje som klarat Naxx så kommer det säkert finns 10.000 tjommar som står i eld.

"Mysquesta" aka levla i sin egen takt uppenbarligen.

Personligen kommer inte mitt mål att bli Marshall eller Warlord direkt. Det kommer att vara att levla med polare.. Kanske göra en raid. Ta allt i min egen takt. Har inte tid att raida 4 ggr i veckan som när jag var 15-16. Mitt jobb tillåter det helt enkelt inte. Och jag tror nog de flesta sitter i samma båt som mig. De som klarade Naxx är typ snart i 30 års åldern eller däromkring. De kan inte pusha Naxx 7 dagar i veckan.

De behöver inte spela 8h om dagen per vecka för att ta sig igenom naxx.

Naxx är busenkelt, mekaniken är uråldrad och extremt simpel jämfört med idag.

Du lever i nostalgi.

Problemet med att släppa allting direkt är att ingen kommer få den där vanilla känslan. Folk kommer skippa div ting och gå rakt på något annat, AQ openings kommer nog inte ens hända. Naxx invasioner osv.

Ta och kika på lite MadSeasonWow, MikePreach, HamsterWheel och andra stora WoW Youtubers snacka om Naxx och andra Vanilla raids. Finns gott om förklaringar till varför naxx egentligen inte var svårt.

Permalänk

Men tänk va skönt att Blizzard har två olika team, ett som jobbar med Classic och ett för BFA.
Så dem som absolut inte vill spela Classic.. behöver INTE spela det, tänk vilken frihet.

Förstår inte allt gnäll och en evig strävan efter att kväva folks intresse för Classic, har själv kört privatservers och funnit det vara väldigt kul för vad det är. Kanske inget jag sitter och kör månader och år i ända, men helt klart ett trevligt komplement till retail.