Permalänk
Medlem

Problem vid installation av program

Efter jag fick min nya SSD installerade jag W7 på den. Dock när jag skulle installera Geforce Experience gav den ett ospecifikt fel. Efter en massa googlande gav jag upp och tänkte ladda ner drivisarna direkt. Denna gången vill datorn inte installera c++ som tydligen ligger först på listan.

Har testat att ta bort allt med Nvidia på datorn & ominstallera. Nån som har en idé vad som kan va fel?

Visa signatur

i5-12400F, ASUS GTX 1070 8GB, Vengeance 16GB, B660M DDR4, 1 SSD & 2 HDD, Corsair RM750x.

Permalänk
Medlem

Win7 börjar bli väldigt gammalt och mkt extra måste installeras innan det fungerar. Se till att installera .Net Framework och alla C++ Runtimes för både x86 och x64

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korgan:

Win7 börjar bli väldigt gammalt och mkt extra måste installeras innan det fungerar. Se till att installera .Net Framework och alla C++ Runtimes för både x86 och x64

Kom ihåg nyss att datorn ville jag skulle uppgradera till SP1, skulle det kunna lösa allt? Eller borde jag bara vänja mig vid W10?

Visa signatur

i5-12400F, ASUS GTX 1070 8GB, Vengeance 16GB, B660M DDR4, 1 SSD & 2 HDD, Corsair RM750x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lassard:

Kom ihåg nyss att datorn ville jag skulle uppgradera till SP1, skulle det kunna lösa allt? Eller borde jag bara vänja mig vid W10?

Om du inte har SP1 så bör du omedelbart installera det, det krävs för att få säkerhetsuppdateringar sen många år tillbaka. Men ja, om du har möjlighet så bör du gå över till W10 istället, W7 börjar bli rejält gammalt. Microsoft slutade med vanliga uppdateringar till W7 för över 3 år sedan, och om drygt 1½ år lägger de ner supporten helt (d.v.s. inga fler säkerhetsuppdateringar).