Världens svåraste ljud problem - Går det lösa? Kan ni lösa det?

Permalänk

Världens svåraste ljud problem - Går det lösa? Kan ni lösa det?

Började med att mina Z-5500 högtalare var helt stendöda, kom inget ljud från dem. Så jag tänkte jahapp, de har levt sitt liv nu i 11 år och dött.
Köpte nya begagnade på blocket, ägaren sa de skulle funka. Kopplade in, samma problem, helt stendöda också. Jag tänkte jaha, sån jävla otur, hur stor chans är det att man ska ha samma problem med två likadana högtalare och exakt samma fel.

Åkte iväg till Webhallen, köpte ett nytt surround system, Z-906 Logitech, kopplade in, fungerade i ungefär 1-2 dagar sen var det också helt stendöda. Gick inte ens att starta , eller sätta igång. (ingen lampa lyste)

Lånade en kompis dator, för tänkte om det nu var min dator och ljudkort som inte kunde skicka ut nån ljudsignal med kontakterna, så koppla in en ny dator här hemma, nytt moderkort, nytt ljudkort, allt. Ingenting, från det heller, helt sten dött.

Och det ljudkortet fungerar hemma hos han liksom.

Har ingen aning om vad det är för fel, har köpt begagnat, har köpt helt nytt, provat ny stationär dator, nytt ljudkort, fortfarande samma problem.

Har prova olika ström uttag i lägenheten jag bor i, olika donglar, dragit förlängningsladd från köket hit osv. Allt är samma.

Enda jag inte har provat är att koppla in högtalarna hos någons annan hus, för se om det funkar. Om man bortser från Blocket ägaren som sa att de funkade innan han sålde de till mig.

Har ni hört något liknande? För det har inte jag. Och har ingen jävla aning hur jag ska lösa det här problemmet.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Började med att mina Z-5500 högtalare var helt stendöda, kom inget ljud från dem. Så jag tänkte jahapp, de har levt sitt liv nu i 11 år och dött.
Köpte nya begagnade på blocket, ägaren sa de skulle funka. Kopplade in, samma problem, helt stendöda också. Jag tänkte jaha, sån jävla otur, hur stor chans är det att man ska ha samma problem med två likadana högtalare och exakt samma fel.

Åkte iväg till Webhallen, köpte ett nytt surround system, Z-906 Logitech, kopplade in, fungerade i ungefär 1-2 dagar sen var det också helt stendöda. Gick inte ens att starta , eller sätta igång. (ingen lampa lyste)

Lånade en kompis dator, för tänkte om det nu var min dator och ljudkort som inte kunde skicka ut nån ljudsignal med kontakterna, så koppla in en ny dator här hemma, nytt moderkort, nytt ljudkort, allt. Ingenting, från det heller, helt sten dött.

Och det ljudkortet fungerar hemma hos han liksom.

Har ingen aning om vad det är för fel, har köpt begagnat, har köpt helt nytt, provat ny stationär dator, nytt ljudkort, fortfarande samma problem.

Har prova olika ström uttag i lägenheten jag bor i, olika donglar, dragit förlängningsladd från köket hit osv. Allt är samma.

Enda jag inte har provat är att koppla in högtalarna hos någons annan hus, för se om det funkar. Om man bortser från Blocket ägaren som sa att de funkade innan han sålde de till mig.

Har ni hört något liknande? För det har inte jag. Och har ingen jävla aning hur jag ska lösa det här problemmet.

Kolla att du har ström till högtalarna.

Permalänk
Skrivet av SAFA:

Kolla att du har ström till högtalarna.

Hur kollar jag det?
Om jag använder samma el kontakt till min Iphone laddare menar du och om den laddas? Så är svaret ja.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Funkar det om du kör hörlurar från datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Började med att mina Z-5500 högtalare var helt stendöda, kom inget ljud från dem. Så jag tänkte jahapp, de har levt sitt liv nu i 11 år och dött.
Köpte nya begagnade på blocket, ägaren sa de skulle funka. Kopplade in, samma problem, helt stendöda också. Jag tänkte jaha, sån jävla otur, hur stor chans är det att man ska ha samma problem med två likadana högtalare och exakt samma fel.

Åkte iväg till Webhallen, köpte ett nytt surround system, Z-906 Logitech, kopplade in, fungerade i ungefär 1-2 dagar sen var det också helt stendöda. Gick inte ens att starta , eller sätta igång. (ingen lampa lyste)

Lånade en kompis dator, för tänkte om det nu var min dator och ljudkort som inte kunde skicka ut nån ljudsignal med kontakterna, så koppla in en ny dator här hemma, nytt moderkort, nytt ljudkort, allt. Ingenting, från det heller, helt sten dött.

Och det ljudkortet fungerar hemma hos han liksom.

Har ingen aning om vad det är för fel, har köpt begagnat, har köpt helt nytt, provat ny stationär dator, nytt ljudkort, fortfarande samma problem.

Har prova olika ström uttag i lägenheten jag bor i, olika donglar, dragit förlängningsladd från köket hit osv. Allt är samma.

Enda jag inte har provat är att koppla in högtalarna hos någons annan hus, för se om det funkar. Om man bortser från Blocket ägaren som sa att de funkade innan han sålde de till mig.

Har ni hört något liknande? För det har inte jag. Och har ingen jävla aning hur jag ska lösa det här problemmet.

Om nu högtalarna pajar en efter annan och du kan konstatera dom döda, är det enda jag kan komma på problem med elnätet alternativt något graft problem med ljudkortet.

Permalänk
Skrivet av Simon^L:

Funkar det om du kör hörlurar från datorn?

Japp om jag använder datorns/moderkortets USB kontakt / hörlurar ingång. Inte om jag använder podens ingång, nej.

Skrivet av dannesthlm:

Om nu högtalarna pajar en efter annan och du kan konstatera dom döda, är det enda jag kan komma på problem med elnätet alternativt något graft problem med ljudkortet.

Fast hur kan ljudkortet vara problemet ? Om dom är döda utan att ens hinna koppla in sladdorna i ljudkortet i datorn. Ljudsystemet drivs av ström från el-uttaget, från Subwoofern till Eluttaget. Det är ju samma sak om jag har datorn i ett annat rum, och ljudsystemet helt enskilt från datorn så är dom ändå döda. Kan verkligen elnätet i ett bostadshus orsaka att man inte kan spela musik från högtalare? Isåfall låter det sjukt, men ja. Annat här fungerar iallafall, mikrovågsungnen fungerar, kylen fungerar, frysen, tvn, hemmabion, playstation, ja tillomed datorn som jag *tror* har en 850 PSU nätdel.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk

Vet inte om just det systemet är känsligt för elspikar. Jag har sprängt mina vid åsknedslag. Inget annat i huset tog skada. Jag kunde dock laga genom att löda nya glassäkringar i suben. Kolla så dom är hela.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja det låter ju som du smäller säkringarna.

Har samtliga högtalarsystem suttit kopplade på samma eluttag (eller åtminstone i samma rum) när du upptäckt att de varit döda?
Kan vara värt att ha hem en elektriker isf. för lite felsökning.

Permalänk
Skrivet av trikomannen:

Vet inte om just det systemet är känsligt för elspikar. Jag har sprängt mina vid åsknedslag. Inget annat i huset tog skada. Jag kunde dock laga genom att löda nya glassäkringar i suben. Kolla så dom är hela.

Skickades från m.sweclockers.com

Fick du ström i dom då eller var dom helt sten döda?

Skrivet av elBenko:

Ja det låter ju som du smäller säkringarna.

Har samtliga högtalarsystem suttit kopplade på samma eluttag (eller åtminstone i samma rum) när du upptäckt att de varit döda?
Kan vara värt att ha hem en elektriker isf. för lite felsökning.

Japp de har de varit.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Skrivet av Twister86:

Fick du ström i dom då eller var dom helt sten döda?

Japp de har de varit.

Säkringar var alltså förbrukade så jag fick inte ens ström till styrenheten med volymvredet på. Lyser den för dig?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av trikomannen:

Säkringar var alltså förbrukade så jag fick inte ens ström till styrenheten med volymvredet på. Lyser den för dig?

Skickades från m.sweclockers.com

Japp det gör den. Den lyser på Z-5500 men inte på Z-906.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Skrivet av Twister86:

Japp det gör den. Den lyser på Z-5500 men inte på Z-906.

Ok. Jag har Z-906. Skulle gissa på att dina säkringar är brända. Öppna och kolla.. Löd dit nya.

Permalänk

Haft en elektriker här nu, har sagt att jag använder för mycket ström och ligger på MAX konstant. Provat att bara ha högtalare inkopplade i hela huset och då funkade dem.

Jag måste flytta ut datorn alltså i köket om det ska fungera.

Riktigt skammigt att hus i Sverige inte klarar driva både delar... men men. Det var iallafall lösningen.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Avstängd

Dra en skarvsladd från köket?

Vad bor du i, villa/lägenhet? Låter ju riktigt underligt iaf.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Haft en elektriker här nu, har sagt att jag använder för mycket ström och ligger på MAX konstant. Provat att bara ha högtalare inkopplade i hela huset och då funkade dem.

Jag måste flytta ut datorn alltså i köket om det ska fungera.

Riktigt skammigt att hus i Sverige inte klarar driva både delar... men men. Det var iallafall lösningen.

Låter väldigt märkligt att du "använder för mycket ström"
Beroende på vad för typ av bostad du har brukar det vara 2-3 gruppsäkringar för "allmän uttag" sen spis, kyl, tvättmaskin, mikro (beroende på hur gammal din bostad är)

att du skulle "använda för mycket ström" på en av gruppsäkringarna kontinuerligt låter väldigt konstigt då det skulle bli oerhört varmt i din lägenhet, tänk dig ett 2300w element 24/7.

Oftast brukar man försöka ha uttag på olika säkringar i samma rum om det är lämpligt, så prova slå av säkringar och kolla om något uttag i rummet fortfarande fungerar...

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Dra en skarvsladd från köket?

Vad bor du i, villa/lägenhet? Låter ju riktigt underligt iaf.

Lägenhet. Skarvsladd?

Mjaa. Nybygge hade de väl funkat i.
Men gröna säkringar är väl 3-6A så får max klara av 1200-1300 watt?

Datorn är på 1000 watt och ljudsystemet är på 1000 watt. = 2000 watt.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Twister86:

Lägenhet. Skarvsladd?

Mjaa. Nybygge hade de väl funkat i.
Men gröna säkringar är väl 3-6A så får max klara av 1200-1300 watt?

Datorn är på 1000 watt och ljudsystemet är på 1000 watt. = 2000 watt.

Vad gör du med datorn så att den drar 1 kW ?? Och ljudsystem på 1000 watt? Låter vääääldigt högt. No pun intended

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Lägenhet. Skarvsladd?

Mjaa. Nybygge hade de väl funkat i.
Men gröna säkringar är väl 3-6A så får max klara av 1200-1300 watt?

Datorn är på 1000 watt och ljudsystemet är på 1000 watt. = 2000 watt.

Känns som en väldigt gammal lägenhet om du har 6A säkringar... tidigt 60 tal eller ännu äldre? (obs börja inte byta ut dom mot 10A)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Lägenhet. Skarvsladd?

Mjaa. Nybygge hade de väl funkat i.
Men gröna säkringar är väl 3-6A så får max klara av 1200-1300 watt?

Datorn är på 1000 watt och ljudsystemet är på 1000 watt. = 2000 watt.

Du kanske har ett 1000W nätagg, det betyder inte att datorn drar 1000W från väggen konstant.

Ljudsystemet drar absolut inte 1000W heller, kolla t.ex. youtube så ser du ganska snabbt att Z-5500 drar ca 140-170W med volymen på 50%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Du kanske har ett 1000W nätagg, det betyder inte att datorn drar 1000W från väggen konstant.

Ljudsystemet drar absolut inte 1000W heller, kolla t.ex. youtube så ser du ganska snabbt att Z-5500 drar ca 140-170W med volymen på 50%.

Nej, men det kanske är kraftiga startströmmar när man slår igång burkarna, sen kanske det sitter nåt mer på samma säkring.

Permalänk
Skrivet av Viochee:

Känns som en väldigt gammal lägenhet om du har 6A säkringar... tidigt 60 tal eller ännu äldre? (obs börja inte byta ut dom mot 10A)

Japp.. byggt på 40-talet

Jag vet, elektrikern sa det. Att man inte bara kunde byta ut utan det krävdes dra sladdar från hela vägen ner i källaren upp hit. Och att det skulle kosta en del.

Nu har vi iallafall löst felet. Datorn är inkopplad på kökets säkring så ljudet funkar nu.
Dock var det inte bra och ha datorn och mikrovågsugnen på samma säkring sa han(?)

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Twister86:

Dock var det inte bra och ha datorn och mikrovågsugnen på samma säkring sa han(?)

Tror säkringen kan gå om du har datorn på samtidigt som du använder micron. Har för mig att en micro drar mycket ström.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Japp.. byggt på 40-talet

Jag vet, elektrikern sa det. Att man inte bara kunde byta ut utan det krävdes dra sladdar från hela vägen ner i källaren upp hit. Och att det skulle kosta en del.

Nu har vi iallafall löst felet. Datorn är inkopplad på kökets säkring så ljudet funkar nu.
Dock var det inte bra och ha datorn och mikrovågsugnen på samma säkring sa han(?)

Mmm... Miastänkte det, som elkonsult tog jag lite illa vid mig när du nämnde "att det ska vara så dåligt i sverige" typ, men på 40 talet hade man inte samma elförbrukning som idag...
Nåja du har ju en lösning nu

Och gällande mikron och datorn så kan nog säkringen gå om du kör båda samtidigt...iaf om du spelar, slösurfar du går det nog bra ':)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Viochee:

Mmm... Miastänkte det, som elkonsult tog jag lite illa vid mig när du nämnde "att det ska vara så dåligt i sverige" typ, men på 40 talet hade man inte samma elförbrukning som idag...
Nåja du har ju en lösning nu

Och gällande mikron och datorn så kan nog säkringen gå om du kör båda samtidigt...iaf om du spelar, slösurfar du går det nog bra ':)

Skickades från m.sweclockers.com

Hur är det med AC och Datorn respektive AC och Mikrovågsugn inkopplad på samma i ett sånt här bostadshus?
vet du det?

typ sån här:
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_tristar-ac-5531-luftkon...

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Det här låter konstigt. Menar du att:

1. Enligt elektriker måste du dra upp nya kablar från källaren för att strömmen skall räcka? Om detta stämmer så skulle det inte fungera att ha datorn i köket då huvudsäkringen ändå skulle gått. Konstigt.

2. Du menar att datorn fungerar men högtalarna startar inte när båda är inkopplade i samma rum? Detta UTAN att några säkringar (i ditt proppskåp) går?

Det jag reagerar på är att säkringarna i proppskåp/huvudsäkring i källaren inte går. Det man skulle kunna tänka sig är att det är för dåliga kablar så att du får en gigantisk förlust. MEN jag utgår ifrån att man dimensionerat säkringarna i huset efter kablarna. I och för sig ingen garanti men det bör vara så. Är inte säkringarna satta efter kablarna så är det minst sagt mindre bra och detta behöver hyresvärden åtgärd asap! Be hyresvärden kolla upp detta!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Hur är det med AC och Datorn respektive AC och Mikrovågsugn inkopplad på samma i ett sånt här bostadshus?
vet du det?

typ sån här:
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_tristar-ac-5531-luftkon...

Det kan du räkna fram själv.

I Sverige har vi 230V och om du då har en AC på 3000W så drar den 3000/230 = 13A

Dvs. helt omöjligt att köra på en 6A-säkring.

EDIT: men det verkar det som du har koll på själv i ett tidigare inlägg?

EDIT2: Som påpekat nedan, fel av mig. ACn har kyleffekt 3000W men elförbrukningen är bara 1100W. Bör fungera och ha några hundra W tillgodo.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av olga32:

Det kan du räkna fram själv.

I Sverige har vi 230V och om du då har en AC på 3000W så drar den 3000/230 = 13A

Dvs. helt omöjligt att köra på en 6A-säkring.

EDIT: men det verkar det som du har koll på själv i ett tidigare inlägg?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är kyleffekten som är 3000W, el-effekten är specad till 1100W. Så ska gå bra att köra på 6A säkring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Hur är det med AC och Datorn respektive AC och Mikrovågsugn inkopplad på samma i ett sånt här bostadshus?
vet du det?

typ sån här:
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_tristar-ac-5531-luftkon...

Som tidigare nämnt funkar det nog att köra den ensamt på 6A säkring, men knappast med micro eller dator/datorspelande igång på samma särking

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@Twister86:

Om du bor i hyres kanske du ska fråga din hyresvärd om det kanske är dags att uppgradera elen i huset som är från stenåldern, det där låter riktigt jäkla dåligt. Hoppas du inte har hög hyra

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk

Jag har delat upp ljudet och datorn nu på olika säkringar i flera veckor och allt har funkat prima Så det har varit det felet. ^^

Ska kolla på ny bostad snart ändå så, hoppas på flytt nästa år...

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080