Ny mobil med bra kamera och minst 32 gig lagring

Permalänk
Avstängd

Ny mobil med bra kamera och minst 32 gig lagring

Hej!
Hojta gärna till om ni hittar en mobil med bra kamera och minst 32 gigs lagring, den får kosta kring tre tusen, letar efter en åt sambon.
Sambon har fastnat för denna, https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4521041
Någon som har den mobilen eller kan rekommendera en liknande mobil?

Permalänk
Hedersmedlem

Motorolas Moto-serie är väl rätt så populär i det prissegmentet

De har nyligen släppt nya lurar i den här serien:
Moto g6 plus (64gig lagring) för 2990:-
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4756015

moto g6 för 2500 spänn (32 gig lagring):
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4756011

Själv köpte jag deras förra motsvarighet till tjejen (G5S plus) som släpptes i höstas och den har varit väldans bra.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd

@Söderbäck: ok, hur är det med uppdateringar till android? har du fått vänta länge när en ny version har släppts?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JSvanberg:

@Söderbäck: ok, hur är det med uppdateringar till android? har du fått vänta länge när en ny version har släppts?

Oj. Bra fråga. Jag har inte själv skött det där utan det har hon fått klara själv. Vad jag läst har det väl varit lite blandade känslor kring hur snabba lenovo är. Men de lär väl sköta uppdateringarna kommande två åren. G6 plus är som sagt nysläppt.

Är uppdateringar av intresse så hade jag kanske övervägt att kolla på nokias 7 plus annars.
Den ligger en tusing över din budget däremot så det är kanske inte helt givet?
Finns ju även nokia 6.1 som är lite billigare, men den verkade... ähh kameran var kass men i övrigt vet jag inte. Var iaf inte intressant i min värld.
Men Nokia ska vara ordentligt bra på uppdateringar iaf.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd

@Söderbäck: ok, tack för svaret

Permalänk
Medlem

Kan även tipsa om att Elgiganten just nu säljer Nokia 8 för 3 500.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Motorola har gått ner rätt ordentligt med uppdateringar hastigheten på uppdateringar jämfört med när de var bland de första även på G serien. Moto G5S plus är fortfarande 2 månader ifrån Oreo om man får tro gissningarna (den är bekräftad att få men när är oklart). Säkerhetsuppdateringarna är ändå rätt snabba iallafall men hade jag köpt idag så hade jag köpt en Nokia 7 Plus.
Motorola gör ändå rätt bra telefoner får man ju säga

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Vet inte hur kameran är i dessa men, 32GB svart Google pixel för 2990:-

https://www.netonnet.se/art/telefoner/mobiltelefoner/google/g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr K:

Kan även tipsa om att Elgiganten just nu säljer Nokia 8 för 3 500.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror också på denna, ren Android är något jag kommer skaffa när jag byter ut min S7a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Vet inte hur kameran är i dessa men, 32GB svart Google pixel för 2990:-

https://www.netonnet.se/art/telefoner/mobiltelefoner/google/g...

Kameran är kanon. Föräldrarna har en varsin och är mycket nöjda!
Ett stort plus är att senaste Android-uppdateringarna kommer till Pixel först, eftersom det är Googles egna telefoner.

Permalänk
Medlem

Lite off topic nu men tycker detta med mobiler är ganska sjukt när det finns så bra mobiler som pixel eller nokia 8 som ni nämner och ändå kan samsung och apple lägga sin priser på 10k och folk köper ändå utan att blinka så stora skillnader är det väl ändå inte?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av jiimpan:

Lite off topic nu men tycker detta med mobiler är ganska sjukt när det finns så bra mobiler som pixel eller nokia 8 som ni nämner och ändå kan samsung och apple lägga sin priser på 10k och folk köper ändå utan att blinka så stora skillnader är det väl ändå inte?

Samma anledning som med allt annat.
T.ex. Varför köpte du en 6700k samt sitter på en Samsung 950 Pro och ett 980Ti? Istället för 6600k, gtx 970, samsung 850 osv. Så stora skillnader är det väl ändå inte?

Om man kollar på dessa telefoner emot något dyrare, t.ex. s9+. Så är s9+ betydligt snabbare, har betydligt bättre batteritid, stöd för trådlös laddning, en kamera som är otroligt mycket bättre samt stödjer många fler funktioner, MicroSD (vilket pixel ej har), mer RAM, större och troligen snabbare lagring, h265 stöd, HDR10, bättre skärm, mycket större stöd för olika frekvenser som teleoperatörerna kör med osv. osv.

Så visst finns det skillnader, frågan är bara om man tycker det är värt det. Telefonerna i denna tråd än har ju överlag rätt dassiga kameror emot modernare enheter. Moto 6 och nokia 8 har riktigt kassa kameror. Pixel är rätt okej, men så klart är den lite efter dyrare enheter men helt klart det bättre alternativet om kamera är en prioritet.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

@Herr K: Hur är Nokia 8? Någon tråd eller liknande du kan tipsa om där ägare av den säger vad de tycker?

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Avstängd

@Linus: ser bra ut, men betalar inte 3000 för en telefon som kom ut på marknaden för två år sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetkoala:

@Herr K: Hur är Nokia 8? Någon tråd eller liknande du kan tipsa om där ägare av den säger vad de tycker?

Det finns en del trådar på Swedroid. Finns givetvis även en hel del recensioner, ha dock i åtanke att mobilen uppgraderats till Oreo samt fått ordentligt uppdaterad kameramjukvara (o rejält sänkt pris) sedan recensionerna skrevs.

Givetvis får man en bättre mobil om man köper en dubbelt så dyr modern flagskeppstelefon. Den huvudsakliga skillnaden är väl dock kameran och kamerorna är bra även på många billigare telefoner nu för tiden och ändå inte bra nog att ersätta systemkameran för den petiga på flaggskeppen.

För mig är det ett givet val att köpa mellanklassmobil nu för tiden om man inte har väldigt specifika krav. Nokia 7 plus eller Nokia 8 känns båda som klockrena val. 7an har fördelen med stor skärm i 18:9-format, fantastisk batteritid och att vara lite nyare. Nokia 8 har fördel på övriga plan.

Själv singlade jag typ slant mellan dessa två o sitter sedan några timmar tillbaka med en Nokia 8. Nöjd så här långt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Herr K: Tack, ska ta en titt!

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.