Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Köpte mig ett nytt tangentbord men det fanns två USB när jag förväntade mig en. Vad är den extra tillför och behövs båda vara inkopplade?

Har du usb-portar/hub på tangentbordet? Om ja, så är nog den ena sladden till hubben och den andra till sjävla tangentbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Applet:

Har du usb-portar/hub på tangentbordet? Om ja, så är nog den ena sladden till hubben och den andra till sjävla tangentbordet.

Köpte mig ett G413 och de rekommenderar att man kopplar in båda. Dock förstår jag inte vad pass-through USB port innebär.
http://support.logitech.com/en_us/article/Connect-the-G413-ga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Köpte mig ett G413 och de rekommenderar att man kopplar in båda. Dock förstår jag inte vad pass-through USB port innebär.
http://support.logitech.com/en_us/article/Connect-the-G413-ga...

Se det som en förlängningssladd för USB, den går till kontakten som sitter bak på tangentbordet.
Men om du inte vill använda den kan du bara koppla in en USB (den med en ikon av ett tangentbord) i datorn.

Permalänk
Medlem

Fick hem delarna till mitt första Ergotravel som jag ska vara med och betatesta! Ser mycket fram emot det, gillar iris-tangentborden men har egentligen ingen nytta för sifferraden så det här blir nog perfekt för mig.

Velar just nu mellan vilka switchar jag ska använda. Antingen Cherry silent black red som jag vet att jag gillar, eller hako true som jag skulle vilja testa någonstans men inte riktigt tror att jag kommer att gilla.

Om någon är intresserad av tangentbordet så är ett gruppköp igång nu!

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

Ännu inte vad man brukar kalla ett tangentbord, men ett väldigt trevligt kit
https://i.imgur.com/rN3giBY.jpg

PCB? Planer? Nixies, 62g, smorda? Caps?

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av dorf_se:

PCB? Planer? Nixies, 62g, smorda? Caps?

Planen är: GON NerD 60, Nixies, med 60cN-fjädrar och Krytox samt GMK Miami Nights

Permalänk
Medlem

Skulle behöva lite support från er tangentbordsgurus.
Håller på och bygger ihop ett Zen tangentbord (https://www.rgbkb.net/products/zen-keyboard) men har stött på lite problem.

Har flashat båda Pro Micros med individuella EEPROM (hö/vä) samt identisk keymap på båda.
När jag pluggar in USB i dem enskilt så fungerar allt finfint men när jag pluggar in i endera höger eller vänster och har TRRS-kabeln mellan tangentborden så får jag ingen kommunikation från slav till master.

Har mätt spänningar och lyckats komma fram till att själva switch-kontakterna inte får någon ström på slav-delen. Allt är fint på TRRS och Pro Micro, så det händer nåt på vägen men jag fattar inte vad.
Jag tappar även ca 1V från TRRS till Pro Micro och det händer på båda brädorna (ligger på ca 3,2V på Pro Micro), men det borde väl ändå vara tillräckligt för att mata switcharna?

Nån som har något tips på saker att kolla vidare på?

Permalänk
Medlem

@Ohjay: Har du kollat kabeln ordentligt? Se till så att det är en TRRS-kabel och ingen TRS-kabel, annars vet jag inte vad det kan vara riktigt.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

@Ohjay: Har du kollat kabeln ordentligt? Se till så att det är en TRRS-kabel och ingen TRS-kabel, annars vet jag inte vad det kan vara riktigt.

Japp, har mätt TRRS-kabeln i båda riktningar och får ca 4.8V så det är inga konstigheter där heller.
Det är som sagt något som går snett från Pro-Micro till switcharna, men bara när brädan är slav.

De enda två teorier jag har är:
- Något är fel i flashningen av min keymap (men har provat default och min egna och ingen fungerar, även med/utan EE_HANDS)
- Spänningen är för låg till Pro Micro (kanske kräver 4+V för att fungera korrekt även som slav?)

[edit]
Verkar vara något med flashningen av eeprom som går åt skogen.
När jag flashar med

sudo avrdude -p atmega32u4 -P /dev/ttyACM0 -c avr109 -U eeprom:w:eeprom-lefthand.eep

så säger den att allt gått bra men när jag verifierar eeprom så får jag felmeddelanden.
Skrev ut innehållet i eeprom och fick då detta:

:20000000EDFE0000000000000300FFFF000001FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF04 :20002000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFE0 :20004000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFC0 :20006000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFA0 :20008000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF80 :2000A000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF60 :2000C000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF40 :2000E000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF20 :20010000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF :20012000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFDF :20014000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFBF :20016000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF9F :20018000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF7F :2001A000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF5F :2001C000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF3F :2001E000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF1F :20020000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFE :20022000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFDE :20024000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFBE :20026000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF9E :20028000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF7E :2002A000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF5E :2002C000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF3E :2002E000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF1E :20030000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFD :20032000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFDD :20034000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFBD :20036000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF9D :20038000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF7D :2003A000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF5D :2003C000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF3D :2003E000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF1D :00000001FF

Vilket inte alls stämmer med det jag flashat:

:0F000000000000000000000000000000000001F0 :00000001FF

[edit 2]
Det verkar som att när jag flashar min keymap så skrivs delar av eeprom över, vilket är väldigt märkligt.
Har testat att använda -D switchen för avrdude och då är eeprom korrekt men keymappen verifierar inte korrekt och fungerar inte heller.
Uff... nya tag imorgon. Hoppas nån kan ge sken över vad jag gör fel

Mer information
Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

Planen är: GON NerD 60, Nixies, med 60cN-fjädrar och Krytox samt GMK Miami Nights

Så när kommer testen X60 vs TX60 vs CLS?

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

Om någon mot förmodan skulle stöta på samma problem som mig så var lösningen att sänka belysningen på LEDs. Om de går mot max i belysning så räcker inte strömförsörjningen.
När jag minskade styrkan på belysningen så fungerar tangentbordet korrekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dorf_se:

Så när kommer testen X60 vs TX60 vs CLS?

När du minst anar det...

Permalänk
Medlem

Beställde hem lite switch-testare för mer eller mindre obskyra switchar. Till vänster är en samling Kailh BOX-switchar, sedan följer (underst) Topre 35g, 45g, 55g, och (överst) IBM Buckling spring model m, IBM Buckling spring model f, och slutligt IBM Beamspring.

Man bör ta omdömen om enskilda switchar med ett par rejäla nypor salt, men här är lite spontana tankar.

Bland Kailh BOX stack vissa ut mer än andra. Royals är ju riktigt intressanta med sin SUPER-taktila feedback, som dessutom ligger väldigt högt upp i själva anslaget. Om jag hade gått i tankar på att bygga nytt med en taktil switch hade jag nog övervägt dessa. De är dock lite svåra i det avseendet att den väldigt starka taktila bumpen gör att man bottnar ut ganska hårt. Man hinner liksom inte "hejda sig" efter att man kommit förbi den skarpa bumpen.

Kanske ännu mer intressanta är de klickiga Navy och Jade. Den ganska unika konstruktionen med sin "click bar" ger en otroligt (!) tillfredsställande känsla med sitt klick. Den taktila feedbacken är svårslagen även bortsett från ljudet. De är också väldigt smooth. Skillnaden mellan jade och navy är den kraft som krävs för att bottna ut. Även om navys kraftigare fjäder (och click bar) gör det väldigt tillfredsställande att klicka på den då och då, har jag svårt att se att jag skulle kunna skriva på ett tangentbord med dessa switchar utan att bli väldigt trött i fingrarna. Därför blir min favorit av samtliga BOX-switcharna jade!

Okej, moving on. Topre, outforskad mark för mig. 35g var ju inget att ha, helt meningslös switch imo. Även när jag går upp på 45g har jag svårt att känna någon taktil känsla alls (nästan). Det är nästan så jag överväger om jag fått en defekt switch, men den är säkert okej. När jag går upp till 55g börjar det hända grejer. Här är en väldigt tydlig bump! Det är (iaf bland mina switchar) lite för stort hopp mellan 45 och 55g imo. Men visst är de sköna. Väldigt unik känsla. Kanske lite för nära ett vanligt membran-trangentbord för att vara värt så mycket pengar. Kan själv känna att jag förväntade mig för mycket, samtidigt som Topre kanske allmänt är lite överhypat. Men det är absolut inte dåligt. Bara alldeles för dyrt. Skulle jag kunna tänka mig ett tangentbord? Kanske. Om jag känner mig rik.

IBM. Både model f och m är snorigt smooth med en ytterst tillfredsställande taktil bump i slutet. Det jag dessutom gillar med dessa är att det tycks vara lite längre "travel" än på mx-switchar (och säkert även Topre till viss del), vilket är riktigt skönt. Model m-switchen är dock märkbart mycket tyngre att trycka ner än model f. Här skulle det vara intressant att höra från någon som kanske äger ett helt tbord med vardera variant. Jag får intrycket i diverse forum att många tycker mycket bättre om f än m. Jag känner att de känns lite annorlunda, men det är _mestadels_ tyngden. Kanske viss skillnad omkring den taktila bumpen, men jag skullle inte säga att den ena är bättre än den andra. Kanske gillar jag att f är lite lättare att trycka ner än m, och om det skulle visa sig att det är just detta folk menar när de föredrar model f, ja, då kanske jag håller med! Skulle jag kunna tänka mig ett tbord med dessa? Well, ja, det skulle jag. Ett problem är dock att om jag vill ha model f så blir det snordyrt. Om man "nöjer sig" med model m finns ju unicomp kvar och tillverkar brädor aktivt, har till och med för mig att man kan beställa med svenska tecken?! Som sagt, någon med erfarenhet av båda som kan dela sin åsikt i frågan?

Och slutligen, som bonus, en beamspring. Denna finns ju inte att få tag i (för oss vanliga dödliga) idag alls, men hjälp vad smooth och tillfredställande den är! Svårt att jämföra med något annat, till och med buckling spring känns avlägsen i känsla. Om det hade tillverkats tangentbord med dessa fortfarande hade ni kunnat skriva upp att jag skulle vara intresserad!

ps. En ytterligare box-switch som var lite intressant var burnt orange. Den är väldigt försiktigt taktil, och hade denna bump väldigt högt upp. Detta bidrog till att den i dagsläget är den mekaniska switch jag testat i dagsläget som påminner mest om Topre. Det är inte särskilt nära, men vissa likheter finns

Tack för mig!

Permalänk
Medlem

@jH0Ni: Om man bara hänger tillräckligt länge på ebay vet man aldrig vad som dyker upp...

Gällande IBM Model F och M är det sant att det skiljer en hel del på tyngden i brytaren, men jag tycker även att det är stor skillnad i känslan i brytaren; om jag skall ge mig på en fullkomligt subjektiv och ovetenskaplig beskrivning skulle jag säga att det är mer schvung i F. Dessutom tycker jag att urbottningen är mer distinkt och ljudet trevligare. Schvunget skulle jag säga beror på den större paddeln tillsammans med den lättare fjädern i F, medan ljud och urbottning beror på att paddeln slår i en PCB som sitter monterad mellan två metallplattor. För mig är det inget snack om att F är bättre än M. Dessvärre tillverkades ganska få F med en vettig layout, och ett Kishsaver har jag så när som på givit upp hoppet om att finna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

@jH0Ni: Om man bara hänger tillräckligt länge på ebay vet man aldrig vad som dyker upp...
https://i.imgur.com/h2vrDBR.jpg

Gällande IBM Model F och M är det sant att det skiljer en hel del på tyngden i brytaren, men jag tycker även att det är stor skillnad i känslan i brytaren; om jag skall ge mig på en fullkomligt subjektiv och ovetenskaplig beskrivning skulle jag säga att det är mer schvung i F. Dessutom tycker jag att urbottningen är mer distinkt och ljudet trevligare. Schvunget skulle jag säga beror på den större paddeln tillsammans med den lättare fjädern i F, medan ljud och urbottning beror på att paddeln slår i en PCB som sitter monterad mellan två metallplattor. För mig är det inget snack om att F är bättre än M. Dessvärre tillverkades ganska få F med en vettig layout, och ett Kishsaver har jag så när som på givit upp hoppet om att finna.

Oj, vilken imponerande pjäs! Går det att koppla till usb med något hack? Har sett att vissa kopplar pinnarna i kontakten till en liten mikrokontroller, men det kanske bara gäller vissa modeller?

Kan nog efter lite mer övervägande känna att utbottningen är trevligare på f.

Angående kishsaver, det går ju att beställa "nybyggda" på modelfkeyboards.com, men det kostar en slant.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jH0Ni:

Oj, vilken imponerande pjäs! Går det att koppla till usb med något hack? Har sett att vissa kopplar pinnarna i kontakten till en liten mikrokontroller, men det kanske bara gäller vissa modeller?

Kan nog efter lite mer övervägande känna att utbottningen är trevligare på f.

Angående kishsaver, det går ju att beställa "nybyggda" på modelfkeyboards.com, men det kostar en slant.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, kontrollern sitter på ett separat kort och det finns ersättningskort, från xwhatsit, som bara är att slänga på, man behöver inte ens löda.

Jag kan eventuellt ha lagt en beställning på ett Ellipsesaver samma dag som gruppköpet gick live, i januari 2016. Men, jag skall inte sticka under stol med att jag gärna (betydligt hellre) hade haft ett Kishsaver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

Ja, kontrollern sitter på ett separat kort och det finns ersättningskort, från xwhatsit, som bara är att slänga på, man behöver inte ens löda.

Jag kan eventuellt ha lagt en beställning på ett Ellipsesaver samma dag som gruppköpet gick live, i januari 2016. Men, jag skall inte sticka under stol med att jag gärna (betydligt hellre) hade haft ett Kishsaver.

Spännande. Men okej, då kommer en seriös fråga; använder du det någonsin? Eller är det mer ett samlingsobjekt? Jag skulle helt förstå om man inte vill använda det för att det inte ska slitas, but still.

Angående Ellipsesaver, är det inte samma företag som står för dom som de nytillverkade kishsaver:na? Eller fanns inte kishsaver som val när du gick med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jH0Ni:

Spännande. Men okej, då kommer en seriös fråga; använder du det någonsin? Eller är det mer ett samlingsobjekt? Jag skulle helt förstå om man inte vill använda det för att det inte ska slitas, but still.

Angående Ellipsesaver, är det inte samma företag som står för dom som de nytillverkade kishsaver:na? Eller fanns inte kishsaver som val när du gick med?

Jag använde det helt kort, men kom inte överens med det, innan jag plockade ner det i beståndsdelar för att renovera det. Och så har det förblivit ett år eller två. Jag har helt enkelt haft lite mycket annat att stå i för att orka ta tag i, en ganska omfattande, restaurering.

Gällande den andra delen tror jag att jag kanske borde ha förtydligat att jag med en Ellipsesaver menar Ellipses (han som ligger bakom modelfkeyboard.com) rekreationer och med Kishsaver menas, specifikt, IBM 4704 200 a.k.a. IBM 6019284, vars namn är hämtat från användaren kishy, som är den som grävde fram de första av dessa bland entusiasterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

Jag använde det helt kort, men kom inte överens med det, innan jag plockade ner det i beståndsdelar för att renovera det. Och så har det förblivit ett år eller två. Jag har helt enkelt haft lite mycket annat att stå i för att orka ta tag i, en ganska omfattande, restaurering.

Gällande den andra delen tror jag att jag kanske borde ha förtydligat att jag med en Ellipsesaver menar Ellipses (han som ligger bakom modelfkeyboard.com) rekreationer och med Kishsaver menas, specifikt, IBM 4704 200 a.k.a. IBM 6019284, vars namn är hämtat från användaren kishy, som är den som grävde fram de första av dessa bland entusiasterna.

Okej, men de har ju en modell som liknar den klassiska kishsaver på just modelfkeyboards.com, nämligen f62. Möjligt att jag missförstår dig, och i vilket fall som helst så spelar det ingen roll. En av de där kompakta modellerna är ju tämligen lockande. Såg att man ska ha lagt sin order nu till I dagarna. Men det är mycket pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jH0Ni:

Okej, men de har ju en modell som liknar den klassiska kishsaver på just modelfkeyboards.com, nämligen f62. Möjligt att jag missförstår dig, och i vilket fall som helst så spelar det ingen roll. En av de där kompakta modellerna är ju tämligen lockande. Såg att man ska ha lagt sin order nu till I dagarna. Men det är mycket pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, jag tror du missförstår mig, det jag menade när jag skrev att jag beställt ett Ellipsesaver är att jag lade en order på ett F62 den dagen gruppköpet gick live, i januari 2016. Hade jag haft ett val hade jag däremot definitivt hellre skaffat ett riktigt Kishsaver istället, även om ett sådant i halvtaskigt skick betingar ett pris som är 3-4 ggr en replika.

Gällande att lägga en order i dagarna tror jag du kan vara ganska lugn. För det första är det bara första rundan av två och för det andra har deadlinen rullat fram till nästa månad varje månad sedan typ mars 2016 som var den första deadlinen för early bird-rundan. Dvs, den sista juni kommer nog deadlinen rulla fram till den sista juli.

Permalänk
Medlem

Dagens fynd från skrotlådan på jobbet:

Cherry G80-11900 Touchboard, Cherry MX svart + PBT-hattar.

Lite funderingar kring ett annat projekt:
Byggde ett DZ60-bord och slängde dit mina överblivna Filco-hattar. Skulle Ducky vara en uppgradering?

Visa signatur

Här hade jag tänkt skriva ett skämt om UDP,
men var osäker på om det skulle nå fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plattelöparn:

Lite funderingar kring ett annat projekt:
Byggde ett DZ60-bord och slängde dit mina överblivna Filco-hattar. Skulle Ducky vara en uppgradering?

Det skulle nog snarare vara en nedgradering skulle jag tro. Filco-capsen är väl dubbelskjutna ABS? Eller är det PBT? Oavsett så är Ducky-capsen tunna ABS.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Det skulle nog snarare vara en nedgradering skulle jag tro. Filco-capsen är väl dubbelskjutna ABS? Eller är det PBT? Oavsett så är Ducky-capsen tunna ABS.

Det var original Filco jag hade, de är ganska tunna ABS också. (Från ett Majestouch Ninja, som fick nya dubbelskjutna).
Några andra rekommendationer för en snäv budget?

Visa signatur

Här hade jag tänkt skriva ett skämt om UDP,
men var osäker på om det skulle nå fram.

Permalänk
Medlem

@Plattelöparn: Det är svårt med Nordic ISO. Men kolla KBDFans, dom har mycket bra grejer!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Var kan jag köpa Blanka knappar? Vil byta ut alla bokstäver mot blanka svarta knappar helst, finns det att köpa? Sett kompletta Ducky tangentbord med blanka svarta, och vet att för en 10 år sedan såldes det membran tangetbord med svarta knappar. Har idag ett Corsair med röd belysning och Cherry röda brytare.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Var kan jag köpa Blanka knappar? Vil byta ut alla bokstäver mot blanka svarta knappar helst, finns det att köpa? Sett kompletta Ducky tangentbord med blanka svarta, och vet att för en 10 år sedan såldes det membran tangetbord med svarta knappar. Har idag ett Corsair med röd belysning och Cherry röda brytare.

Här kan du beställa keycaps i olika utföranden, även blanka
http://www.wasdkeyboards.com/index.php/products/keycap-set.ht...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700X 3.8 GHz 20MB | ASUS PRIME X370-PRO | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8GB | G.Skill 16GB DDR4 3200 MHz CL14 Flare X | Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

@sleepyoh: Om det är ok att beställa från Kina finns det här och ISO-addon här. Är det inte viktigt att färgen ska vara svart har jag blanka tangenter jag tänkt sälja, alla tangenter är i stort sett oanvända förutom mellanslagstangenten jag använder i dagsläget.

(Inte alla tangenter såklart)

På mitt Pok3r.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Var kan jag köpa Blanka knappar? Vil byta ut alla bokstäver mot blanka svarta knappar helst, finns det att köpa? Sett kompletta Ducky tangentbord med blanka svarta, och vet att för en 10 år sedan såldes det membran tangetbord med svarta knappar. Har idag ett Corsair med röd belysning och Cherry röda brytare.

Vet inte vilket corsair tangentbord du har men dom har inte standard botten rads mått (se länk). http://www.maxkeyboard.com/mechanical-keycap-layout-and-size-...

Så där kan bli problem å hitta passade keycaps sets till ditt corsair tangentbord.

Duckys tangentbord å keycaps sets har standard botten rads mått. Ctrl, Win, Alt å FN/Menu har 1x1.25 å Spacebaren 1x6.25. De flesta keycaps sets har standard botten rads mått så du får kolla vad som står i texten om seten passar.

corsairs Spacebar har måttet 1x6.5, se länk för övriga mått angående botten raden.

Edit: Finns detta svarta blanka keycaps set som enligt texten ska passa på corsairs non-standard botten rad: https://www.maxgaming.se/keycaps/iso-105-key-cherry-mx-keycap...

Tillägg i txt.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sleepyoh:

Var kan jag köpa Blanka knappar? Vil byta ut alla bokstäver mot blanka svarta knappar helst, finns det att köpa? Sett kompletta Ducky tangentbord med blanka svarta, och vet att för en 10 år sedan såldes det membran tangetbord med svarta knappar. Har idag ett Corsair med röd belysning och Cherry röda brytare.

Blanka som i "glansiga" eller blanka som i "utan text"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av noMad17:

Här kan du beställa keycaps i olika utföranden, även blanka
http://www.wasdkeyboards.com/index.php/products/keycap-set.ht...

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar, bra att ha sida som sparas!

Skrivet av towhatend:

@sleepyoh: Om det är ok att beställa från Kina finns det här och ISO-addon här. Är det inte viktigt att färgen ska vara svart har jag blanka tangenter jag tänkt sälja, alla tangenter är i stort sett oanvända förutom mellanslagstangenten jag använder i dagsläget.
(Inte alla tangenter såklart)
På mitt Pok3r.

Bara intresserad av svart, tyvärr! Men alltid bra att ha alternativ att titta på, tack för länk!

Skrivet av seville57:

Vet inte vilket corsair tangentbord du har men dom har inte standard botten rads mått (se länk). http://www.maxkeyboard.com/mechanical-keycap-layout-and-size-...

Så där kan bli problem å hitta passade keycaps sets till ditt corsair tangentbord.

Duckys tangentbord å keycaps sets har standard botten rads mått. Ctrl, Win, Alt å FN/Menu har 1x1.25 å Spacebaren 1x6.25. De flesta keycaps sets har standard botten rads mått så du får kolla vad som står i texten om seten passar.

corsairs Spacebar har måttet 1x6.5, se länk för övriga mått angående botten raden.

Edit: Finns detta svarta blanka keycaps set som enligt texten ska passa på corsairs non-standard botten rad: https://www.maxgaming.se/keycaps/iso-105-key-cherry-mx-keycap...

Tackar där med, visste inte alls skillnaden men var lätt att förstå med dom länkarna. Corsair K63, tror det kallas Tkl modell? Utan numpad men vanlig standard annars.

Skrivet av anon257891:

Blanka som i "glansiga" eller blanka som i "utan text"?

Svarta utan text är det som sökes, inte nödvändigtvis blanksvart matt fungerar också ;=)

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian