Behöver köpa en ny mobil, vill gärna ha tips och förslag! (inte så kunnig med mobiler)

Permalänk

Behöver köpa en ny mobil, vill gärna ha tips och förslag! (inte så kunnig med mobiler)

Hejsan!

Jag behöver köpa en ny mobil för min gamla mobil har lagt av...

Mobilen jag ägde innan var en LG Google Nexus 5, jag tror den hette så... Den var väl bra och så, den hade dock bara 2gb ram, och man kunde inte sätta in SD kort, vilket begränsade antalet appar. Och efter två år visade sig att mobilen hade något mekaniskt fel som gjorde att den konstant satte på och stängde av sig själv. Det var tydligen ett vanligt fel hos Nexus 5, och det var jobbigt att hantera det. Det felet var det som orsakade min mobils död haha.

Det finns så många olika mobiler, jag vet inte vilken som passar mig bäst! Men detta är vad jag är ute efter typ:

-Jag gillar att spela Pokemon GO (snälla döm mig inte:( ), jag vet att 2gb ram räckte för spelet, men jag tror jag vill ha större än så. Jag har sett några mobiler med 4gb ram till bra priser osv (fast det var annat som var dåligt som var anledningen till ett lägre pris). Så jag vill helst ha 4gb ram, men 3gb ram funkar också, det beror på.

-Bra batteritid. Jag upplevde Nexus 5 som en mobil med ok batteritid... Kanske inte så bra. Men det skulle vara trevligt med en mobil som har bra batteritid.

-Jag kan tänka mig att betala 3200 för en ny mobil... Kanske mer, det beror på.

-Jag vill kunna sätta in SD-kort. Max-kapaciteten spelar nog ingen roll, kommer nog bara förmodligen använda 32 eller 64 ändå.

-Är det möjligt att en mobil inte har en massa onödiga appar som jag aldrig någonsin kommer att använda? Sådant som tar onödigt med plats? Det skulle vara trevligt.

-Och så självklart, inga fel som de flesta mobiler av samma modell har! Då menar jag till exempel som min Nexus 5, som hade ett problem med att den konstant stände sig och startade, som sedan visade sig vara ett mekaniskt fel hos de flesta Nexus 5.

-Jag använder Android, så jag vill ha en mobil med Android.

Jag skulle nog summera det till, som de flesta andra förmodligen också skulle göra det, en bra mobil till ett bra pris!

Jag uppskattar all hjälp och förslag!

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga Nokias lurar. 6 eller om du sträcker dig 7 plus. Finns även förra årets nokia 8 för 3500.
Rent android one så i princip nya nexus tänket fast alla tillverkare kan hoppa på om de vill

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Någon i Lenovo's (Motorola) Moto serie.
De är hyffsade mobiler för en inte allt för stor peng.
Även om det finns en del Moto appar, så har de bland det renaste Android som finns.
Dessutom är de bland de få mobiler, som kan ha dubbla simkort (om man nu är intresserad av att ha det) och ett SD-kort.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Moto G6 Plus för 3000kr eller Nokia 7 plus för 4000kr.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Begagnad Oneplus5 i gott skick.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk

Tack så himla mycket för alla svar! Har kollat in motorola mobiler och jag tror det blir en sådan.