Skrivet av jowejowe:
Om man då ska vara lite petig finns inte just Surface Book 2 med bland de Surface-produkter som nämns (i tabell 1). Däremot räknas alla Surface Pro-modeller upp.
"Surface" är en hel produktserie med ett femtontal olika tablets, laptops och 2-in-1-maskiner och inget i texten har just med surface book 2:s design att göra vad jag kan se.
Och det finns heller inga länkar från en sida om surface book 2 till texten vad jag ser.
Morrn!
Jadu, som du säger har de en uppsjö olika modeller och serien är en och samma fast är olika, därför jag skyr surface egentligen som pesten personligen
Men summan av det hela är att de säkerligen skriver samma för just din modell, och om du vill ha en modellspecifik manual så maila dem och be om det men troligen så får du en sådan liknande jag länkade till för att det gäller för de flesta modellerna generellt
Jag missade (inte ovanligt med surface) att det inte exakt var den, men klockan var mycket och jag var trött och du kan säkert hitta en med en mer noga googling än min egna
Vad jag ville visa var att de troligen friskriver sig lite med en just sådan vag formulering som i den texten och hänvisar till användarfel vilket jag är säker på att de kommer göra här med.
Hade jag fått se den videon du länkat som butikspersonal hade jag sagt att en reklamation (för privatperson eftersom för dig gäller det inte) med största sannolikhet inte kommer gå igenom, men att man är fri att pröva men att man kan få betala en undersökningsavgift om det inte godkänns
Jag är fortfarande med dig i fallet att det är beklagligt och ledsamt och att en dator i den prisklassen borde hålla bättre, särskilt då den är menad för att användas!
Men misstänker att den här produkten är mer riktad mot "Bengt 52 på fina firman" som vill ha en dyr dator att skryta med snarare än en laptop byggd för att släpa runt på överallt, i det läget köper man nog en företagslaptop från t e x Lenovo ur gamla goa thinkpadserien, tjock och otymplig och klumpig men håller mot bra mycket mer
Mina inlägg är inriktade mot att ge dig en motpol från företags sida och hur de tänker och agerar och hur det funkar med just sådana här ärenden då jag har praktisk erfarenhet från tusentals sådana ärenden
Det är hemskt trist och jobbigt och för jävligt för användaren och jag har ändå sympati med när det sker, men man måste sätta sig in i ett företags tänk och hur de ska tjäna pengar på en produkt och att man räknar iskallt med att många användare är oförsiktiga så därför testas skärmarna och datorn kopiöst noga innan de ens lanseras