Microsoft vägrar reklamation av sprucken skärm på Surface Book 2

Permalänk
Medlem

Ser ut som du har smällt igen datorn lite för hårt. Den är ju extra tung i "skärmen" likt surface pro och surface laptop.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av godspeed:

Jag har en laptop jag skriver på nu för någonstans runt 20 tusen, jag har aldrig ens haft den utomhus och bär jag med mig den så ligger den skyddad trippelt i min laptopväska, jag är mer försiktig än gemene man men det är för att jag sett för mycket liknande din upplevelse för att vilja gå igenom nåt liknande även som tekniker

Jag håller med det du skrev innan att konstruktionen är väldigt skör.

Jag personligen har datorer i samma prisklass som TS och har haft kollegor som har tappat dem i backen utan större skada.
Så man kan fråga sig vem en sådan dyr och skör laptop är gjort för? Inom företagsbruk brukar de bli lite vårdslös behandlade då man ständigt behöver ha med dem utomhus, på byggen och allt..
*edit*
Företagslaptop bör hålla 4år med dagligt bärande i väska som blir behandlad lite olika, ibland inknödd med en idrottskläder och annat. Så TS problem gör att det inte blir någon surface för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Om man då ska vara lite petig finns inte just Surface Book 2 med bland de Surface-produkter som nämns (i tabell 1). Däremot räknas alla Surface Pro-modeller upp.
"Surface" är en hel produktserie med ett femtontal olika tablets, laptops och 2-in-1-maskiner och inget i texten har just med surface book 2:s design att göra vad jag kan se.
Och det finns heller inga länkar från en sida om surface book 2 till texten vad jag ser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jowejowe:

Om man då ska vara lite petig finns inte just Surface Book 2 med bland de Surface-produkter som nämns (i tabell 1). Däremot räknas alla Surface Pro-modeller upp.
"Surface" är en hel produktserie med ett femtontal olika tablets, laptops och 2-in-1-maskiner och inget i texten har just med surface book 2:s design att göra vad jag kan se.
Och det finns heller inga länkar från en sida om surface book 2 till texten vad jag ser.

Morrn!

Jadu, som du säger har de en uppsjö olika modeller och serien är en och samma fast är olika, därför jag skyr surface egentligen som pesten personligen
Men summan av det hela är att de säkerligen skriver samma för just din modell, och om du vill ha en modellspecifik manual så maila dem och be om det men troligen så får du en sådan liknande jag länkade till för att det gäller för de flesta modellerna generellt

Jag missade (inte ovanligt med surface) att det inte exakt var den, men klockan var mycket och jag var trött och du kan säkert hitta en med en mer noga googling än min egna
Vad jag ville visa var att de troligen friskriver sig lite med en just sådan vag formulering som i den texten och hänvisar till användarfel vilket jag är säker på att de kommer göra här med.

Hade jag fått se den videon du länkat som butikspersonal hade jag sagt att en reklamation (för privatperson eftersom för dig gäller det inte) med största sannolikhet inte kommer gå igenom, men att man är fri att pröva men att man kan få betala en undersökningsavgift om det inte godkänns

Jag är fortfarande med dig i fallet att det är beklagligt och ledsamt och att en dator i den prisklassen borde hålla bättre, särskilt då den är menad för att användas!

Men misstänker att den här produkten är mer riktad mot "Bengt 52 på fina firman" som vill ha en dyr dator att skryta med snarare än en laptop byggd för att släpa runt på överallt, i det läget köper man nog en företagslaptop från t e x Lenovo ur gamla goa thinkpadserien, tjock och otymplig och klumpig men håller mot bra mycket mer

Mina inlägg är inriktade mot att ge dig en motpol från företags sida och hur de tänker och agerar och hur det funkar med just sådana här ärenden då jag har praktisk erfarenhet från tusentals sådana ärenden
Det är hemskt trist och jobbigt och för jävligt för användaren och jag har ändå sympati med när det sker, men man måste sätta sig in i ett företags tänk och hur de ska tjäna pengar på en produkt och att man räknar iskallt med att många användare är oförsiktiga så därför testas skärmarna och datorn kopiöst noga innan de ens lanseras

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

35 000 kr och det här är supporten som Microsoft erbjuder, ursäkta men jag måste säga detta är ett skämt. För 35 000 kr borde man få den bästa supporten som finns för en tablet. Bra att detta kom upp till ytan!

Men det är inte Microsoft TS har köpt datorn av, det är Webhallen. Det är återförsäljaren han har ett köpeavtal med, inte tillverkaren.

Skrivet av muSashi:

Även om det är du som har gjort så att skärmen spruckit, så ska Microsoft bevisa att det är du som pajat skärmen dom första 6 månaderna, och när du dessutom grävt fram andra med liknande problem, så borde dom tagit ditt ärende på allvar.

Du tänker på Konsumentköplagen. Den gäller inte vid köp mellan företag.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lcars:

Men det är inte Microsoft TS har köpt datorn av, det är Webhallen. Det är återförsäljaren han har ett köpeavtal med, inte tillverkaren.

Du tänker på Konsumentköplagen. Den gäller inte vid köp mellan företag.

Men det är ju Microsoft han fört kontakten med, så därav stämmer den kritik jag gav till Microsoft. Överdrivet överprisad produkt, med urusel support, väldigt bra att detta kom fram.

Ja det gjorde jag, men vet inte riktigt vad som gäller om man köpt det som företag, men borde finnas liknande villkor.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Inaktiv

Märkligt att Microsoft ändå gör en massa reklam för en sådan här dyr produkt som de fullständigt skiter i när man som användare verkligen behöver utnyttja garantin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Märkligt att Microsoft ändå gör en massa reklam för en sådan här dyr produkt som de fullständigt skiter i när man som användare verkligen behöver utnyttja garantin.

Övervägande mest sannolikt att det rör sig om ett fåtal handläggare som har relativt strikta direktiv som inte är överdrivet flexibla när det gäller komplicerade fall.

Dvs. samma sak som i alla branscher.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB