Vilket antivirus har ni?

Permalänk
Medlem

Vilket antivirus har ni?

Jag har Eset nod 32 antivirus. Jag betalar 284 kr året.

Permalänk
Medlem

BitDefender. Har Total Security atm för fick det gratis, kör annars på Free.

Permalänk
Medlem

Panda Internet Security. Betalar mina licenser genom min ISP, Universal. Om jag inte minns helt fel betalar jag drygt 49 kr/mån för 3 licenser

Permalänk
Medlem

Kaspersky Internet Security

Visa signatur

[Fractal Design Define C TG] [Corsair RM750] [AMD Ryzen 7 5800X] [Gigabyte X570 AORUS ELITE] [Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB GAMING OC] [Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance] [Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB + Kingston KC2500 1TB M.2 NVMe] [Corsair Hydro H100x]

Permalänk

Malwarebytes, livstidslicens

Visa signatur

Speldator: [Intel Core i7 4790K] [ASUS Matrix GTX 780Ti x2] [ASUS MAXIMUS VII HERO] [Corsair Dominator Platinum 32GB] [Windows 7] [Logitech G400S] [Microsoft Ergonomic 4000] [BenQ XR3501 35" (HDMI)] [BenQ G900W 19" (VGA)]

Serverdator: [Intel Core i7 6850K] [ASUS X99-E WS] [Corsair Vengeance LPX 64GB] [2x Crucial MX300 1TB] [Cooler Master V1200] [CentOS 7]

Permalänk

Avast free

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalslandan:

Malwarebytes, livstidslicens

Det är inget AV, om du nu trodde det.

Permalänk
Medlem

Windows Defender på flertalet PCs då det är hyfsat bra i Windows 10, annars AVG Free på spel-PCs framförallt.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Avast free
Inte riktigt nöjd dock då det ofta avaktiverar sig själv av nån anledn i ng.och ofta med ett meddelande "oops this is really embarrasing" ungefär nått sånt.
Måste starta om datorn då för att få programet att fungera igen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Windows Defender + Malwarebytes

Permalänk
Medlem

Det finns inte tillräckligt med antivirustrådar?
https://www.sweclockers.com/forum/sok?searchid=3ac83f44-f925-...

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk

Kaspersky FREE, Bästa anti-virus jag användt! kört AVG senaste åren innan och började bli irriterande när det poppade up "köp utökat skydd" konstant och gick ej få bort det heller...

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Kaspersky Internet Security 2018 + Malwarebytes Anti-Malware Premium
Oslagbart skydd i dagsläget

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Kaspersky Internet Security hemma och på jobbet ESET. Detta främst för att ESET finns på svenska och minskar antalet frågor när något hot eller nån suspekt sida blockeras.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Jag noterar att det är många som använder sig av gratis antivirus program. Är det dumt att betala 285 om året för Nod 32 antivirus? Kanske gratis är lika bra?

Permalänk
Skrivet av landahl:

Jag noterar att det är många som använder sig av gratis antivirus program. Är det dumt att betala 285 om året för Nod 32 antivirus? Kanske gratis är lika bra?

har du kollat på dom tester som gjorts om det är nån skillnad ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Windows Defender.

Permalänk
Medlem

Eset nod 32 _)

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Avstängd

Windows Defender man behöver inte mer än så

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

De få gånger jag kör Windows använder jag Windows Defender. De andra utvecklarna har visat sig gång efter annan att de inte förstår sig på säkerhet. Mycket dumheter som görs och körs med på tok för mycket privilegier.

Till Linux och OSX kör jag utan, det har fungerat bra för mig i 15 år.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Avira antivirus pro/Malwarebytes premium

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk

Kör på Norton sedan flera år tillbaka, är nöjd och gillar deras mjukvara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS STRIX B450-F, AMD Ryzen 5 2600, Asus Radeon RX Vega 56 Strix, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000Mhz, Corsair RM750x, Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

Jag har tänkt på detta länge och har bara väntat på rätt tråd att ta upp det i, så jag skulle vilja öppna för lite diskussion angående nedan:

En Microsoft-representant var och föreläste på min arbetsplats för några månader sedan (jag kommer inte att nämna från vilket företag denne var ifrån). Vi kom in på just ämnet antivirus i Windows 10. Denne pratade väldigt gott om Windows Defender och jag var inte sen på bollen med att argumentera för att AV-Test sällan ger Defender så värst bra betyg, och att det finns betydligt bättre alternativ där ute. Responsen jag fick var något jag aldrig hört innan.

Citatet är inte 100% korrekt, men ungefär såhär:
"Alla Antivirus-företag idag köper virusdefinitions-databaser från samma källa, så dom erbjuder i princip likvärdigt skydd"

Jag blev väldigt förvånad över svaret men ifrågasatte därefter varför AV-Test garderar olika antivirus så olika om nu skyddet skulle vara likvärdigt genom alla. Svaret jag fick då var lite småluddigt med glimten i ögat, men poängen som denne ville få fram var något i stil med:

"Vissa företag betalar dyrt för att få hamna på topplistor"

Sedan dog ämnet och och denne gick vidare med agendan. Tror ni att det finns en poäng i detta? Jag var inte särskilt såld på resonemanget kring det hela, men har heller inte belägg för att det inte skulle kunna vara på detta sätt, vad tror ni?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

F-Secure genom min ISP

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag har tänkt på detta länge och har bara väntat på rätt tråd att ta upp det i, så jag skulle vilja öppna för lite diskussion angående nedan:

En Microsoft-representant var och föreläste på min arbetsplats för några månader sedan (jag kommer inte att nämna från vilket företag denne var ifrån). Vi kom in på just ämnet antivirus i Windows 10. Denne pratade väldigt gott om Windows Defender och jag var inte sen på bollen med att argumentera för att AV-Test sällan ger Defender så värst bra betyg, och att det finns betydligt bättre alternativ där ute. Responsen jag fick var något jag aldrig hört innan.

Citatet är inte 100% korrekt, men ungefär såhär:
"Alla Antivirus-företag idag köper virusdefinitions-databaser från samma källa, så dom erbjuder i princip likvärdigt skydd"

Jag blev väldigt förvånad över svaret men ifrågasatte därefter varför AV-Test garderar olika antivirus så olika om nu skyddet skulle vara likvärdigt genom alla. Svaret jag fick då var lite småluddigt med glimten i ögat, men poängen som denne ville få fram var något i stil med:

"Vissa företag betalar dyrt för att få hamna på topplistor"

Sedan dog ämnet och och denne gick vidare med agendan. Tror ni att det finns en poäng i detta? Jag var inte särskilt såld på resonemanget kring det hela, men har heller inte belägg för att det inte skulle kunna vara på detta sätt, vad tror ni?

Jo det finns nog en poäng i detta. Men bara för att man har samma källa till virusdefinition så betyder inte det alla alla antivirusprogram är lika bra. Det beror på vilka slags skanningsmotorer de använder mm.

Permalänk
Medlem

Windows Defender, behövs inget annat, lägga pengar på något annat är mer eller mindre lurendrejeri om man tittar på hur lika de antivirus lösningar som kostar och de som är gratis.

Permalänk
Avstängd

@YamahaDGX630: Jag skulle säga att de är ganska likvärdiga. Om programmen hittar 99,5% eller 98,7% spelar inte jättestor roll då de flesta virus/malware aldrig syns "i det vilda" och det viktiga är ju att de hittar de som faktiskt finns ute, vilket de verkar göra ganska likvärdigt. Fördelen med Defender är att MS förstås har bäst koll på sitt egna OS och kan gå djupt i det utan att behöva använda fulhack och konstiga genvägar som ofta öppnar jobbiga säkerhetshål och så.

Permalänk
Medlem

Windows Defender Review

Övergripande:

The good:
Integrated into Windows 8.1 and 10
Malware protection getting better
Now part of Service Center

The bad:
Still missed many threats
Full scan slows down PC
Not many extra features

Permalänk
Medlem

Eset

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |