Permalänk
Medlem

ps3 slim (cech-2001a)

Tjena! Jag letar efter ett ps3 slim med uttagnings kod cech-2001a. Vet någon nån som jag kan köpa ett från i sverige? Har sökt runt men hittar inget i sverige. Är det någon nära/lite utanför helsingborg som säljer så kan jag komma och hämta.

Permalänk
Medlem

Tradera eller eller liknande.
Vad är så speciellt med just första slim 120GB-modellen?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Tradera eller eller liknande.
Vad är så speciellt med just första slim 120GB-modellen?

En kompis till mig har den och han säger att det är den bästa utav slim modellerna

Permalänk
Medlem

@liinuss: Vill man ha rätt fläkt och den som låter minst av slim-modellerna så är det CECH-25xxA / CECH-30xxA som gäller.

Sedan finns det även andra anledningar till de olika modellerna så frågan är vad som är viktigt?

https://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3_models

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

@Limpan3300: Vill man ha rätt fläkt och den som låter minst av slim-modellerna så är det CECH-25xxB som gäller.
Även kallad 320GB slim-modellen.

Sedan finns det även andra anledningar till de olika modellerna så frågan är vad som är viktigt?

https://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3_models

Han säger att 120gb är bra för att den är billig men är dålig eftersom det är lite utrymmesom bara räcker till till några få spel vilket inte gör något för att Jag har bara 2 spel. Jaghar knapt tid att spela så ett ps4 är inte värt pengarna. Han har haft sitt sen det kom ut och har inte haft några problem. Bara med lagringen men han spelade ett spel sen tog han bort det och spela ett nytt, han säger att det är pålitligt.

Permalänk
Medlem

Angående PS3 slim så kommer de ligga på ungefär samma pris hela högen när disken ligger mellan 120-250GB.

Så mellan 500-1000kr kommer du hitta en utan problem.

Så länge du inte har specifika krav utan bara komma undan billigt för en PS3 så går det bra med vilken slim som helst. Undvik "PS3 super slim" dock.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Angående PS3 slim så kommer de ligga på ungefär samma pris hela högen när disken ligger mellan 120-250GB.

Så mellan 500-1000kr kommer du hitta en utan problem.

Så länge du inte har specifika krav utan bara komma undan billigt för en PS3 så går det bra med vilken slim som helst. Undvik "PS3 super slim" dock.

Tack så mycket för hjälpen

Permalänk
Medlem

@iller:

Varför ska man undvika super slim?
Jag har sett att några verkar klaga på ljudnivån men det verkar vara olika. Min super slim var tystare än både min Slim 160GB och min vanliga 40GB.

Permalänk
Medlem

@kokkelimokk:

Jag har inte träffat på en enda super-slim som är helt tyst när skivan är igång.
Tunt ytligt lock.
Dessutom statistiskt sett går låsmekanismen lättare sönder.

Jag gick själv igenom som en tok bland PS3-modeller för att hitta en tystare än min importerade PS3 "Phat" 60GB.

Landade då på CECH-30xxB som var tystare än de 2 superslim som jag samtidigt fick tag på.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller