Corsair förvärvar Elgato Gaming

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Corsair förvärvar Elgato Gaming

I ett försök att bredda sig ytterligare på marknaden förvärvar nu Corsair tillbehörsföretaget Elgato Gaming – en aktör som gjort sig mest kända för sina inspelningskort för strömning av spel.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Aldrig hört talats om Elgato alltid lär man sig nånting nytt.

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av crew seven:

Aldrig hört talats om Elgato alltid lär man sig nånting nytt.

Då borde du spendera mer tid på Twitch!

Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

Så Corsair ska göra streamverktyg nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

De flesta streamers har väl en ElGato produkt?

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2004

När större företag förvärvar mindre företag som har en nischad och bra produkt är det svårt att inte bli lite orolig att saker ska gå åt skogen. Frågan är hur länge "Elgato Gaming" finns kvar innan det rullas in under Corsair egna produktnamn och deras iCUE mjukvara.. Så länge man kan fortsätta använda produkterna med t.ex. OBS eller Streamlabs utan att behöva krångla med Corsairs egna mjukvara. Men dom kanske gör upplevelsen och användningen av hårdvaran bättre Corsair. Det är bara att vänta och se vad som händer.

PC: i7 6700k | EVGA 1070 | 2666MHz 4x8 | MSI Z170

Konsoler: PS4 Pro | NS | N3DS XL

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland / Torsby
Registrerad
Maj 2003

Jaha där ser man

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asus Maximus VI Gene-Z, Z68 | i5 2500k@4,2GHz | Noctua NH-U9B SE2 | 2x4GB Corsair Vengeance Red CL9 1600Mhz | Samsung 830 256GB | EVGA GTX970 SC <<<

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2016

Elgato är skitbra på att göra programvara bara inte Corsair förstör det.

Jag har sätt många företag som har blivit förstörda när dom blir uppköpta som Skype.

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av superegg:

Elgato är skitbra på att göra programvara bara inte Corsair förstör det.

Corsair är usla på att göra mjukvara. Samma buggiga oanvändbara bling som de flesta andra hårdvarutillverkare.

Det verkar krävas en speciell mentalitet för att skapa bra mjukvara. Inte samma mentalitet som skapar bra hårdvara.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trondheim, Norge
Registrerad
Feb 2005

De är ju beroende av konsollmarknaden..kanske detär därför Corsair köper dom. Man behöver ju inte capturecards till pc längre. Tvivlar på att dom säljer massvis av Streamdeck.

Ryzen 1700 @3750--2X8GB G.Skill 3600 @3333mhz-14-14-14-14-30-44--GTX 1080 med Corsair H105 plus Kraken adapter--EK Kylning på CPU-EVGA 850 G3--Handfull SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2015
Skrivet av Bondus:

Corsair är usla på att göra mjukvara. Samma buggiga oanvändbara bling som de flesta andra hårdvarutillverkare.

Det verkar krävas en speciell mentalitet för att skapa bra mjukvara. Inte samma mentalitet som skapar bra hårdvara.

Håller verkligen med till 100%. Har ett Corsair K63 (2018) som fungerar svinbra, men programvaran till det är fantamig under all kritik. Sjukt ologisk uppbyggnad och allmänt segt.

Alla andra har visst sin gear här. Då får jag väl joina e-penisleken för att inte känna mig utanför: https://www.prisjakt.nu/list.php?l=2488576&view=m