Permalänk
Medlem

Min har fungerat utmärkt sen cirka klockan 19 idag men fungerade inte mellan 16-18.30.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Har inte prövat min Ultra tidigare idag, men för mig fungerar den som vanligt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS STRIX B450-F, AMD Ryzen 5 2600, Asus Radeon RX Vega 56 Strix, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000Mhz, Corsair RM750x, Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

Funkade inte när jag ville se casta plex till den vid lunch, så fick starta htpcn. Men vid 19.30 var det inga problem för mig att casta till den.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Inga problem här. Funkade tidigare ikväll runt 18 och sen funkade igen även nästa gång jag castade runt 22.

(CC Ultra)

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk

Prövade båda mina (CC1 & CC2) vid 21-tiden och de fungerade fortfarande inte då. Får se om det händer nått under natten/morgondagen!

Visa signatur

Dator: Corsair 4000D|i7 13700KF|ASRock Z790|MSI RTX4090|Seasonic Platinum 1kW|Kingston KC3000 2TB|G.SKill 32GB DDR5 @6400 cl32|Noctua D15|

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Fixk igång min jävel, bytte tidszon till vienna i chromecasten så dök den upp, bytte tillbaks till stockholm och det fungerar, vet inte om google har löst problemet eller om det bara räcker att byta tidszon, streamat från tv-apparna hela dagen då det ej fungerade

Fungerade för mig med!
Tackar och bockar!

Permalänk
Medlem

Inte haft några problem med mina chromecast enheter alls. Har väl haft flyt förmodar jag.
Jag har dock bara använt chromecast för hbo nordic samt lite musik senaste veckan dock till flera olika chromechast enheter. kollat walking dead i streck

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Hade samma, starta om den ett par ggr, rensa cache i mobilen och sedan starta om, nu funkar det som vanligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd

Har inte vad jag vet förlorat möjligheten att casta, men min chromecast audio hackar väldigt mycket senaste. Vet inte om min router börjar ge upp eller om det är något fel på enheten..? Haft en asus n56u i ett antal år nu men samtidigt har ju min mobil bra kontakt med wifi-nätet i samma rum.

Permalänk
Medlem

Har haft problem med min casting till min android TV hela dan, även min Google home har knasat tex så var det inte förens efter några minuter den valde att börja spela Spotify musik den hade även problem att själv casta saker till tvn

Visa signatur

Intel I7-6700K 4.6GHz@1.320v | Ghost S1 MkII Limestone | Asus Z170I PRO | EVGA 3070 | Corsair 16Gb @2666MHz | Samsung 970 evo 500Gb + 860 evo 1TB | BenQ XR3501
Samsung S10+ | Bose QC35 | Lenovo X1 Yoga och dyslektiker

Permalänk

We’ve identified a fix for the issue impacting Chromecast users and it will be automatically rolled out over the next 6 hours. If you would like an immediate fix please follow the directions to reboot your device. If you're still experiencing an issue after rebooting, contact us at Chromecast Support. We are really sorry for the inconvenience and are taking steps to prevent this issue from happening in the future.

Källa

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem med netflix-appen igår vid lunchtid. Startade om tv/chromecast/telefonen, funkade inte. Tillslut startade jag HBO och där kunde jag koppla upp mot chromecast, bytte direkt över till netflix och där funkade det igen.

Permalänk
Medlem

Samma problem här med.
Man ser inte heller texten nere i vänster där man brukar se nätverket.

Permalänk

Skönt att läsa att det inte bara var min som krånglade igår, innan matchen, vid HELT fel tillfälle. Tur att jag fortfarande har en lång antennkabel gömd längst inne i lådan.

Det löste sig senare på kvällen efter en fabriksåterställning.

Visa signatur

Intel i5-4670K, 4,4 GHz || DeepCool Maelstrom 120 || ASUS Z87I-PRO || MSI GTX 980 Ti Gaming 6G || Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 2x4GB || Samsung SSD 850 EVO 240 GB || EVGA Supernova G2 850 W || Fractal Design Define R5 White

Permalänk
Medlem

Funkar skiten för någon nu eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shepard:

Funkar skiten för någon nu eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Min hoppa igång efter ett par omstarter av både chromecasten och mobilen samt tömning av all cache i mobilen.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shepard:

Funkar skiten för någon nu eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Chrome på datorn hittade den inte för någon timme sedan, men det räckte att starta om den från Home-appen på telefonen.

Permalänk
Medlem

Hoppar alltid igång för mig bara jag hoppar ur WIFI och ansluter till WIFI igen. Går på nån sekund.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Går in och frågar om det kan vara det här igen?
Vår slutade fungera eller ja, bara Sambons och jag fabriksåterställde allt. Men sen nu kan jag inte ansluta CC till vårt nätverk igen. Googlat och sökt här efter lösningar men inget fungerar.

Så vi gick och köpte en ny i tro om att den var kass men kan inte ansluta till något Wi-Fi nu heller?

Visa signatur

CPU: i7700k (Delided) @ 5Ghz | GPU: Gigabyte GTX 1080 TI Waterforce Xtreme Edition | Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance | Mobo: ASUS PRIME Z270-K | PSU: EVGA Supernova G2 850W | SSD: 2 * Samsung 850 EVO 500GB och HDD: 4TB | Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV | CPU-Kylning: DeepCool Captain 360 EX | Skärm: AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

@auToeXeC: Mina fungerar som de ska

Permalänk
Medlem

@auToeXeC: Samma här båda jag har fungerar.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Fungerar (kör Grand Tour från Chrome på datorn just nu), även om jag av förklarliga skäl då inte har försökt koppla bort och återansluta WiFi.

Permalänk
Medlem

Jag har också problem att koppla ihop chromecasten. Startade om Wifi och då funkade det.

Visa signatur