Shenmue III får systemkrav för PC/Windows

Permalänk
Melding Plague

Shenmue III får systemkrav för PC/Windows

Utvecklingen av rollspelet Shenmue III pågår och ett släpp är planerat till 2019. Genom Kickstarter presenterar utvecklaren Ys Net grundläggande systemkrav för spelet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ooooh, shenmue till dreamcast.... Det väcker minnen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Skrämmande låga systemkrav för ett 2019 spel..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Skrämmande låga systemkrav för ett 2019 spel..

Skickades från m.sweclockers.com

Räcker det inte med 100gb som minimum krav?

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Skrämmande låga systemkrav för ett 2019 spel..

Skickades från m.sweclockers.com

Ett spel behöver inte vara dåligt bara för att spelet inte kräver en monsterdator

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Skrämmande låga systemkrav för ett 2019 spel..

Skickades från m.sweclockers.com

Spelet kan väl närmast beskrivas som ett modernt peka-och-klicka så det är inte särskilt förvånande.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ågren:

Spelet kan väl närmast beskrivas som ett modernt peka-och-klicka så det är inte särskilt förvånande.

Single player, ett modernt peka och klicka spel på 100gb! Även om det finns multiplayer så är det sanslöst med utrymme på hdd som utvecklaren kräver.

Permalänk
Medlem

Okomprimerat ljud gissar jag. Kan nog utan problem göras mindre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Skrämmande låga systemkrav för ett 2019 spel..

Skickades från m.sweclockers.com

Det är väl bara bra att kraven är låga? Det betyder att fler har möjlighet att spela.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Man ska inte förvänta sig att det kommer vara extremt bra grafik. Budgeten är ju väldigt liten om man jämför med trippel A spel och det ska väl mer jämföras med t.ex Double Fine än Activision. Personligen bryr jag mig inte om det. De skulle kunna göra Dreamcast grafik. Vill bara fortsätta storyn från tidigare spelen och få samma känsla som man hade bär man körde dem. Men samtidigt är jag skeptisk för när jag spelade Shenmue var jag 14 år och inget liknande hade funnits förut. Efter 18 år av spelande sedan dess krävs mycket mer för att imponera en. Witcher 3 är enda spelet som verkligen imponerat mig och fått mig att försvinna in i en annan värld senaste åren.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Man ska inte förvänta sig att det kommer vara extremt bra grafik. Budgeten är ju väldigt liten om man jämför med trippel A spel och det ska väl mer jämföras med t.ex Double Fine än Activision. Personligen bryr jag mig inte om det. De skulle kunna göra Dreamcast grafik. Vill bara fortsätta storyn från tidigare spelen och få samma känsla som man hade bär man körde dem. Men samtidigt är jag skeptisk för när jag spelade Shenmue var jag 14 år och inget liknande hade funnits förut. Efter 18 år av spelande sedan dess krävs mycket mer för att imponera en. Witcher 3 är enda spelet som verkligen imponerat mig och fått mig att försvinna in i en annan värld senaste åren.

Skickades från m.sweclockers.com

Den del som de fått genom Kickstarter är bara en bråkdel av den totala budgeten. Flera företag har investerat pengar, bland annat Sony, Shibuya och Deep Silver. Exakt hur stor budgeten är är än så länge okänt, men den är betydligt högre än 6 miljoner dollar.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Skrämmande låga systemkrav för ett 2019 spel..

Skrivet av AMD-FX:

Ett spel behöver inte vara dåligt bara för att spelet inte kräver en monsterdator

Alla vet att det bara är grafiken som räknas i ett spel.
Ungefär som när man köper en bok så är det bara ett snyggt omslag som räknas. Innehållet spelar inte så stor roll.
Det är därför man brukar säga att man ska dömma en bok efter omslaget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GuessWho:

Alla vet att det bara är grafiken som räknas i ett spel.
Ungefär som när man köper en bok så är det bara ett snyggt omslag som räknas. Innehållet spelar inte så stor roll.
Det är därför man brukar säga att man ska dömma en bok efter omslaget.

Skickades från m.sweclockers.com

Ironin är tydlig. Allvarligt så är det många som tycker vacker grafik är viktig för ett spel, därmed givetvis kan man i övrigt inte ignorera hur spelet är skapt.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av dagas:

Man ska inte förvänta sig att det kommer vara extremt bra grafik. Budgeten är ju väldigt liten om man jämför med trippel A spel och det ska väl mer jämföras med t.ex Double Fine än Activision. Personligen bryr jag mig inte om det. De skulle kunna göra Dreamcast grafik. Vill bara fortsätta storyn från tidigare spelen och få samma känsla som man hade bär man körde dem. Men samtidigt är jag skeptisk för när jag spelade Shenmue var jag 14 år och inget liknande hade funnits förut. Efter 18 år av spelande sedan dess krävs mycket mer för att imponera en. Witcher 3 är enda spelet som verkligen imponerat mig och fått mig att försvinna in i en annan värld senaste åren.

Skickades från m.sweclockers.com

Hm jag nog bör ge Witcher 3 en ny chans men jag väntar nog till hösten.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Alla vet att det bara är grafiken som räknas i ett spel.
Ungefär som när man köper en bok så är det bara ett snyggt omslag som räknas. Innehållet spelar inte så stor roll.
Det är därför man brukar säga att man ska dömma en bok efter omslaget.

Skickades från m.sweclockers.com

Inte alltid så. Jagged Alliance 2 hade skitkass grafik men är ett av de roligaste strategispelen jag spelat. Jag själv är inte speciellt kräsen över lag när det gäller grafik

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Inte alltid så. Jagged Alliance 2 hade skitkass grafik men är ett av de roligaste strategispelen jag spelat. Jag själv är inte speciellt kräsen över lag när det gäller grafik

Jag var ironisk

Jag tycker att det är viktigare att ett spel är roligt att spela än att det är snyggt.
Ett spels story, känsla, kontroller, fysik mm kan påverka hur roligt det är.
Sen är det klart att grafiken också spelar roll. Men för mig är det inte det viktigaste.
Bryr man sig bara om grafik behöver man inte ens spela, då kan man köra benchmarks, demon och rendera snygga scener istället.

Att enbart titta på systemkrav är ett dåligt mått på hur snyggt ett spel är.
Systemkraven kan bli högre om spelet är kasst optimerat också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Grundläggande/minimum krav är helt värdelösa.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk

"Windows 7 eller senare, 64-bitars" är en idiotisk formulering; det kommer alltid komma en ny version av Windows som inte funkar ihop med spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Skrämmande låga systemkrav för ett 2019 spel..

Skickades från m.sweclockers.com

Lol kan du spela på en brödrost men är ändå världens största spel.