Permalänk
Medlem

Billig laptop som klarar wow?

Tja, som titeln lyder skulle jag vilja införskaffa mig en laptop som klarar wow, med ett fåtal addons.

Har ingen budget men desto billigare desto bättre, jag bryr mig nästan inte om grafikinställningarna utan mest att ha en dator som klarar wow. Behöver ha minst cirka 30 fps i nuvarande raidsa (Vet inte hur det blir med nya expansionen) men det är typ enda kraven

Permalänk
Medlem

@StickanN: Vad innebär billig? Billig för dig eller billig för mig?

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem

En budget är ett måste, och vad är rekommenderad hårdvara för WOW? (spelar inte det)

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem

Jag spelade wow helt okej på min gamla laptop med en Intel i3-2350M för inte så länge sedan.
Raider är dock lite mer krävande men med låga inställningar så tror jag faktiskt det skulle funka helt okej på den här som den billigaste jag hittade:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4020252

Låg upplösning på skärmen också vilket gör spelet än mer lättdrivet. (Men också väldigt begränsande.)
Men om billigast möjligt är viktigt så funkar den iaf.
Sen är hårddiskutrymmet oerhört begränsat och du kommer knappt ha plats för något mer än windows + wow.

Med lite mer krav så är den här det billigaste jag hittade:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4650180

Och det kommer ge en helt annan och mycket bättre upplevelse.

Inet har väldigt bra pris på den här just nu:
https://www.inet.se/produkt/1962409/acer-aspire-nitro-5-i5-8g...

Mer hårddiskutrymme och massa lullull om man gillar det.

3 olika alternativ som du kan utgå ifrån och säga vilken du föredrar mest för att kanske få fler tips som passar dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddglutt:

@StickanN: Vad innebär billig? Billig för dig eller billig för mig?

Min definition av billigt för en dator är under 5k

Skrivet av XripperX:

En budget är ett måste, och vad är rekommenderad hårdvara för WOW? (spelar inte det)

Inte den blekaste vad det är för requirements för wow men det lär nog inte vara högt iaf :s

Permalänk
Medlem

@StickanN: Med så låg budget så tror jag faktiskt att det är bäst att leta efter något begagnat här på marknaden :/ Är inte säker på vad WoW behöver för hårdvara för att rulla bra men det känns som att spelet behöver mer än inbyggda graffet i CPUn och tror inte man får ett dedikerat för under 5K tyävrr

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Skrivet av StickanN:

Min definition av billigt för en dator är under 5k

Inte den blekaste vad det är för requirements för wow men det lär nog inte vara högt iaf :s

ska speccen brukar väl vara en Så högt klockad single core cpu som möjligt och massor med ramminne framför allt.

speletet har "multithread" support upp till 255 trådar men det de kallar för multithread support är låt cpu 1 arbeta skiten ur sig så får de andra göra fysik småkit som typ hade kvittat ändå då de är så små delar att ingen äns skulle märka om de togs bort...

ramminne hjälper en del men skulle säga att 8GB är absolut minimum för lite stabilitet även om det är "spelbart" ner till 4Gb ungefär.

GPU är inte så noga spelets motor är så gammal och lättdriven att i princip vad som helst kan driva runt det med ok upplösning och uppdateringsfrekvens.

så ett 1050 eller motsvarande laptop gpu borde vara nära på overkill

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Permalänk

Här är rekommenderade systemkraven för nästa expansion:

Intel processor: Intel Core i7-4770 eller bättre
AMD processor: FX-8310 eller bättre
Nvidia grafikkort: GeForce GTX 960 eller bättre
AMD grafikkort: Radeon R9 280 eller bättre
RAM: 8 GB eller mer

Permalänk
Inaktiv

Min laptop med Specs som du ser i min signatur klarar wow med trevligt flyt i wow 😊 så den som @Xripperx länkade från CDON är helt Primus för det ändamålet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StickanN:

Min definition av billigt för en dator är under 5k

Inte den blekaste vad det är för requirements för wow men det lär nog inte vara högt iaf :s

Ta reda på req, lägg dig över det och köp en burk.
Googla benchmarks för vad olika kort presterar i wow.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddglutt:

Är inte säker på vad WoW behöver för hårdvara för att rulla bra men det känns som att spelet behöver mer än inbyggda graffet i CPUn och tror inte man får ett dedikerat för under 5K tyävrr

Som sagt, jag har spelat Legion på min gamla laptop som är en Core i3-2350M och det funkade helt okej.
Man behöver inte så mycket mer om man kör med låga inställningar.