Vad ska ni göra ISTÄLLET för att kolla fotboll? (Sverige - Schweiz)

Permalänk
Lego Master

Vad ska ni göra ISTÄLLET för att kolla fotboll? (Sverige - Schweiz)

Som motsats till tråden https://www.sweclockers.com/forum/trad/1522806-sverige-schwei... tänker jag att vi som verkligen inte bryr oss kan notera här om vi ska göra något speciellt istället för att kolla på 22 tomtar jaga en boll på en gräsmatta omgiven av tusentals hysteriska wannabe-cosplayare.

Jag kommer passa på att åka hem från jobbet tidigare, eftersom det verkar vara OK när det är matchdag. Inte bara fotbollstokarna som ska ha nytta av det, eller hur?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Ska hämta min cykel som varit på service och trampa hem med den.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Kanske lira lite Diablo III då jag precis kom hem från jobbet.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Sitta på bussen hem och hinner kanske göra något när jag kommer hem innan det är slut...spela lite doom kanske.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Det är ju absolut bäst med fotboll/hockey-VM!

Det är då man passar på att storhandla, klippa sig, gå till Apoteket och alla andra tråkiga saker där det i vanliga fall alltid är massa jobbiga människor som är i vägen.
Förra matchen gick jag till frisören, helt tomt

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte säga vad jag kommer göra då för jag vet inte när matchen är.

Permalänk
Medlem

Om jag hade vetat när matchen är så hade jag ju kunnat roa mig med betydligt bättre tidsfördriv som tex att titta på färg som torkar heller nåt liknande underhållning.

MEN då jag inte vet tidpunkten när skiten drar igång så kan jag inte svara på frågan!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Jag jobbar, hoppas på lite lugn så jag hinner städa i entrén!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade tänkt åka till skånes djurpark med ungarna men det är lite för varmt så det blir att leka på stranden istället!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lite Hearthstone, lite städa, kanske dra till en kompis och bada pool och läsa bok i solen

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Har semester så chillar bara. Dessutom bor jag i lägenhet så jag behöver personligen inte titta, jag hör hur det går ändå 🙄

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Diska, laga mat, städa lite. Ska åka och köpa en tårta eller nåt senare och svänga förbi med den åt syrran som jobbar eftermiddag. Hon fyller idag

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem

Hämtade upp min bil från Service, 14 400 kr fattigare. Fortfarande bättre än fotboll.

Permalänk

Sitter på jobbet fram till 18:00, så missar allt med matchen o göra, men det är helt okej, är totalt ointresserad utav fotboll oavsett.
Hör dock alla skriken från krogarna och det verkar som att det går bra (endast baserat på skriken dvs).

Permalänk
Medlem

Detta är vad man gör.

while(true)
{
kolla sweclockers
kolla youtube
kolla random sida
}

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Istället för att kolla på 22 tomtar jaga en läderboll på en gräsmatta ska jag titta på 10 tomtar som jagar en läderväska i olika miljöer.

Vet inte när Sverige kör sin match så här är schemat för ESL:
https://www.esl-one.com/csgo/cologne-2018/schedule/

Permalänk
Medlem

Programmerade.

Permalänk
Medlem

Det komiska är att jag jobbar på kansliet för en fotbollsklubb. När någon kommer in på mitt kontor och frågar -Hur gick matchen? -Vad tyckte du om matchen? Varpå jag svarar -Vilken match?
Eller -Ska du se matchen ikväll? Varpå jag svarar -Nä det är bättre att rensa ogräs.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Det komiska är att jag jobbar på kansliet för en fotbollsklubb. När någon kommer in på mitt kontor och frågar -Hur gick matchen? -Vad tyckte du om matchen? Varpå jag svarar -Vilken match?
Eller -Ska du se matchen ikväll? Varpå jag svarar -Nä det är bättre att rensa ogräs.

Trivs du på ditt jobb?

Permalänk
Medlem

Vilka PATRIOTER

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Inaktiv

Dricka folköl och köra lite Lemmings.

Permalänk
Medlem

Var inne och handlade på lokala konsumbutiken under sista 5-10 minuterna...var helt dött där. Fram tills det att det kom ett högljutt "JAAA!!!" inne från postavdelningen

Permalänk
Medlem

Men va. Det märks att man är på ett teknikforum när fotbolls beskrivs som gubbar jagandes på en boll... Lol

Fotboll är livet och VM är fantastiskt vackert, en chans för Sverige att visa sin stolthet och representera landet internationellt i världens största sport som bjuder på både underhållning och känslor.

Är ju största högpunkten på året med VM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Vilka PATRIOTER

Haha, vi tycker bara det finns bättre saker att spendera tiden samt skattepengarna på

Själv stod jag ute i solen och snickrade lite

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Men va. Det märks att man är på ett teknikforum när fotbolls beskrivs som gubbar jagandes på en boll... Lol

Fotboll är livet och VM är fantastiskt vackert, en chans för Sverige att visa sin stolthet och representera landet internationellt i världens största sport som bjuder på både underhållning och känslor.

Är ju största högpunkten på året med VM!

Dold text

Tillhör också skaran som hellre ser på när färg torkar än att kolla på fotboll. Spelade fotboll i 8 år och det fick räcka, är alldeles för händelselös sport för mig.

Edit: ont: Gick ner till havet och tog mig ett dopp, brukar vara helt smockfullt men nu var det kanske 15-20 pers där

Permalänk
Medlem

Körde bil mellan Göteborg och Halmstad med ett snabbt besök på Burger King i Varberg för att fylla på kistan

Fotboll är nog det som intresserar mig minst på hela jorden.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

"argumentera" med sinnesrubbade idioter som inte förstår humor, fortsätta med sommarplugget och kolla på modern family med min sambo

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Semester, så jag sov fram till 17.00, gick sedan ned till närmaste pizzeria som inte har alkoholrättigheter och åt frukost. Hade hela uteserveringen för mig själv, solen gassade och det var riktigt lugnt & skönt.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Men va. Det märks att man är på ett teknikforum när fotbolls beskrivs som gubbar jagandes på en boll... Lol

Fotboll är livet och VM är fantastiskt vackert, en chans för Sverige att visa sin stolthet och representera landet internationellt i världens största sport som bjuder på både underhållning och känslor.

Är ju största högpunkten på året med VM!

Att några tjommar jagar en läderboll på en gräsplan är inte att visa Sveriges stolthet i mitt tycke.

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najsisen:

Haha, vi tycker bara det finns bättre saker att spendera tiden samt skattepengarna på

Själv stod jag ute i solen och snickrade lite

Aa sverige har ju bara vunnit 16 miljoner dollar än så länge i VM så absolut, superslöseri!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl