Vad ska ni göra ISTÄLLET för att kolla fotboll? (Sverige - Schweiz)

Permalänk

Själv var jag och familjen på spårvagnsmuseum, hann med två vändor med spårvagnen ut i skogen och tillbaka, gick igenom lokstallet två ggr och bussmuseet två ggr 🚂
Och en vända i lekparken
Vad gör man inte för sina barn, fick ju ändå reda på hur det slutade...

Permalänk
Medlem

Jag skulle önska sverige spelade vm match varje dag runt fyrasnåret, så underbart att åka hem halv fem-fem och vara nästan ensam på vägen

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Spela PC-spel såklart!

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Aa sverige har ju bara vunnit 16 miljoner dollar än så länge i VM så absolut, superslöseri!

Haha, som om dom pengarna skulle "återbetalas" till staten för alla miljarder vi spenderat på fotbollen över åren... Nej du, de pengarna delas säkert ut till spelare och klubbar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Va förbi hos polisen och gjorde ett nytt pass. Hemifrån och tillbaka tog en 20min istället för en 1-2h XD

Va ensam där, behövde inte ens ta en kölapp XD

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Följer Almedalsveckan slaviskt. Det är mitt Fotbolls-VM! <3

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Gymmade, nästan helt tomt (sats sofo)

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Medlem

Det som gör mig mest irriterad med detta eländiga VM är att trafiken utanför jobbet helt stannar upp när jag ska åka hem, då alla fanatiker plötsligt "känner sig lite krassliga" och måste smita hem lite tidigare från jobbet när det är match.

Tog mig en timme att ens ta mig ut från parkeringen idag, blixtlåsprincipen verkar som helt bortblåst så fort det är match.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk

Blir väl att kolla CS Minor Q som är nu, tror det är ungefär samma tid ish. eller kanske odm har majorn då, bra fråga, vet inte tiderna på fotbollen

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Vet inte ens när det är matcher men den som var idag verkar ha spelats när jag sov.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig förstått nöjet i att titta på när 22 miljonärer jagar en luftfylld lädersfär.
Nu har jag ingen aning om när spektaklet visas på TV, men jag kan meddela att jag har hållit på med lite spelande och sen trädgårdsarbete.

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Jag säger som jag sa i den tråden:

Skrivet av Xyborg:

Själv kommer jag passa på att dra till gymmet kl 16:00 eftersom det alltid är tomt när Sverige spelar. Sjukt skönt att få ha hela klabbet för sig själv och slippa alla dessa "Beach 20xx" soffpotatisar som paniktränar för säsongen

Det funkade bra också - helt tomt på gymmet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Jag har genomlidit EN fotbollsmatch under hela mitt liv, jag tänker inte gå igenom det igen. Att folk tittar på fotboll är en befrielse, då kan jag bry mig om vad jag vill utan att folk är i vägen. Vad jag gör i stället? Typ det vanliga, spela någon timme, kolla lite intressanta videos, se på bilder på söta djur, äta mat, göra rent toaletten, diska, och typ kolla en film. Kanske en promenad om man orkar på kvällen ;=)

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Jaha så det var därför det var ett sådant oväsen här utanför tidigare då... det var matchdag.

Permalänk
Medlem

Vara hos min bebis på BB

Permalänk
Lego Master

@tBiorrith:
Grattis ska ni ha!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd

Det kittlas så skönt när man väljer en position som är tvärt emot det som är populärt

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Jacob:

Följer Almedalsveckan slaviskt. Det är mitt Fotbolls-VM! <3

Vet nog allt att du har signerade affischer av både Cristiano Ronaldo och Jonas Sjöstedt hemma på väggen.

EDIT: Trodde förresten ursprungligen att taiwaneserna inte brydde sig ett skit om fotboll (de pysslar med mahjong, baseball och, hör och häpna, basket (trots medellängd på typ 170cm)), men varenda restaurang och bar är förpestad med rörliga bilder på överbetalda småpojkar som verkar ha jävligt ont i frisyren så fort någon kommer i närheten. Resultatet blir att jag är hemma eller ute och springer istället, då matcherna är kvällstid.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabbtumme:

Det som gör mig mest irriterad med detta eländiga VM är att trafiken utanför jobbet helt stannar upp när jag ska åka hem, då alla fanatiker plötsligt "känner sig lite krassliga" och måste smita hem lite tidigare från jobbet när det är match.

Misär att ha ett jobb där man inte helt enkelt kan säga att man går hem för att titta på matchen. Varje gång någon säger att de måste fejka sjukdom för att gå hem så blir man påmind om att aldrig jobba så igen.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av boogey:

Misär att ha ett jobb där man inte helt enkelt kan säga att man går hem för att titta på matchen. Varje gång någon säger att de måste fejka sjukdom för att gå hem så blir man påmind om att aldrig jobba så igen.

"Sorry, akuten är stängd ett tag, Sverige spelar"

En annan renoverade.
Att se vuxna män jaga en badboll på en gräsmatta, och dessutom få flertalet miljoner för det. Nja.
Eller det är all filmning och drama som kostar?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Jag passade på att dra en runda frisbee-golf när banan änd var tom

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Har en känsla av att de som beskriver fotboll ”som 22 pojkar som jagar en luft i en läderboll” inte direkt är några atleter.

Bryr mig inte särskilt mycket om klubbfotboll men VM/EM njuter jag av. Riktigt bra detta år och några otroliga prestationer. Att lilla Sverige kommit såhär långt är en riktig bedrift.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Har en känsla av att de som beskriver fotboll ”som 22 pojkar som jagar en luft i en läderboll” inte direkt är några atleter.

Bryr mig inte särskilt mycket om klubbfotboll men VM/EM njuter jag av. Riktigt bra detta år och några otroliga prestationer. Att lilla Sverige kommit såhär långt är en riktig bedrift.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan inte annat än hålla med, each to their own osv inget snack om det men när halva tråden går ut på att hitta på nya (och sämre) sätt att beskriva spektaklet är ju "roligt". Med det sagt, min sambo är fotbollsfanatiker, går på varenda hemmamatch och vissa bortamatcher osv - perfekt för mig, kan jag grinda The Division ifred i två timmar eftersom jag normalt sett är rätt ointresserad. Men detta VM har varit riktigt roligt att följa, många av storfavoriterna är redan ute så ska bli kul att se följande slutspel! Rätt soft oxå att vi får kolla på Sverigematcherna under arbetstid, så länge vi försöker vara relativt produktiva. Bättre det än att folk "sjukar" sig. Rätt mysigt att filea massa fisk och ha mobilen uppsatt på knivlisten.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Abbs:

Har en känsla av att de som beskriver fotboll ”som 22 pojkar som jagar en luft i en läderboll” inte direkt är några atleter.

Bryr mig inte särskilt mycket om klubbfotboll men VM/EM njuter jag av. Riktigt bra detta år och några otroliga prestationer. Att lilla Sverige kommit såhär långt är en riktig bedrift.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kan iofs beskriva det så om jag känner mig lite spydig... och ändå tränar jag 6 dagar i veckan. Det är lätt att döma folk man aldrig träffat

Sen kan jag i ärlighetens namn tycka att spelarnas bedrifter kan vara nog så imponerande. Men det tycker jag å andra sidan om riktigt duktiga biljardspelare också... och jag är inte intresserad av att titta på när dem spelar heller.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Jag satt ute med sambon på altanen med en kopp kaffe och bara njöt av tystnaden, inga grannar var ute och inte en enda bil åkt förbi på gatan

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Lego Master

Missförstå mig rätt här nu, jag har inget emot fotbollsSPELARE per se (undantaget divor, jag klarar inte av divor. Ni vet själva vilka det är..). Det jag inte begriper är den fullkomliga psykos (ja, jag tycker det är rätt ord) som griper en stor del av befolkningen pga de här herrarna och damernas eventuella prestation på gräsplanen. Låt dem spela, för allt i världen, men på vilket sätt påverkar det mig och mitt liv? Jag förstår det verkligen inte. Alls.

Att Sverige presterar i fotboll är väl "bra", antar jag. Men det är ju inget land som kommer ge oss ett bättre exportavtal för att vi hade en schysst vänskapsmatch för 15 år sedan. Jag....bara, what? Nej.

Skattepengar till knatteboll? Absolut, go for it! Men att det är ett stigma att inte hålla på hemmalaget när de tydligen möter några andra knattar tycker jag är vrångt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Jag har genomlidit EN fotbollsmatch under hela mitt liv, jag tänker inte gå igenom det igen. Att folk tittar på fotboll är en befrielse, då kan jag bry mig om vad jag vill utan att folk är i vägen. Vad jag gör i stället? Typ det vanliga, spela någon timme, kolla lite intressanta videos, se på bilder på söta djur, äta mat, göra rent toaletten, diska, och typ kolla en film. Kanske en promenad om man orkar på kvällen ;=)

Brukar fotbollsfantaster vara ivägen för dig när du gör de sakerna?

Skrivet av Abbs:

Har en känsla av att de som beskriver fotboll ”som 22 pojkar som jagar en luft i en läderboll” inte direkt är några atleter.

En bekant uttryckte sig exakt så igår, han brukar göra några ultralopp om året.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd

Det var fotboll, öl och chips på jobbet så jag hämtade öl och chips till skrivbordet och satt med en likasinnad kollega och kollade på standup på Netflix.

Permalänk
Medlem

Jag har ingen TV och känner inte för köpa något Cmore paket bara för se en sport jag avskyr.

Sett några som varit gratis som gått på SVTplay dock, och man ser folk som neymar ligga och vrida sig som han blivit skjuten med en ak47a, och där kom man på varför fotboll är så fruktansvärd löjligt, bollywood deluxe.

Någon patriotism har jag inte längre heller över detta land.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Abbs:

Har en känsla av att de som beskriver fotboll ”som 22 pojkar som jagar en luft i en läderboll” inte direkt är några atleter.

Det går att tycka att fotboll är kul att spela, men samtidigt avsky att titta på det. Det är lite som överklockning, eller de flesta former av motorsport, t.ex, om jag ska dra ett par paralleller till saker jag pysslat med, men verkligen inte kan kolla på utan att somna inom fem minuter.

Har iofs även spelat fotboll en gång i tiden, men saknade helt passion för det.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.