Permalänk
Medlem

Byta ut min Logitech G15 (1st modell)

Hej

Som det står i rubriken, jag funderar att byta ut min tangentbord. Idag jag har en Logitech G15. Den är nästan 10 år gammal.
Jag är super nöjd med den, men vill nu satsa på en ny. Funderar att köpa ett mekaniskt tangentbord som är lagom tyst. Budget är 2000 kr. Om ni kan rekommendera några som är bra, jag skulle bli mycket tacksam.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av njanja:

Hej

Som det står i rubriken, jag funderar att byta ut min tangentbord. Idag jag har en Logitech G15. Den är nästan 10 år gammal.
Jag är super nöjd med den, men vill nu satsa på en ny. Funderar att köpa ett mekaniskt tangentbord som är lagom tyst. Budget är 2000 kr. Om ni kan rekommendera några som är bra, jag skulle bli mycket tacksam.

mvh
Njanja

Jag upplevde att mekaniskt aldrig var tyst nog för mig, så jag övergav det och köpte ett K800 och är supernöjd.

Jag hade MX Brown med o-ringar för att få det mekaniska men ändå göra det tyst, och visst, det är sjukt skönt, men inte så tyst som "vanliga" tangentbord. Det bästa är att testa, jag testade flera tangentbord i butik, men problemet där är att det är för mycket ljud runt omkring, det som känns ok i butik blir helt annorlunda hemma. Köpte en Razor tangentbord var något mittemellan mekaniskt och icke mekaniskt, det kändes tyst nog i butik. Men hemma så var det inte det tyvärr.

Så för att vara lite sneaky så länkar jag min annons här om du är intresserad av att testa ett mekaniskt hemma utan att lägga ut 1000-2000kr. https://www.sweclockers.com/marknad/156315-corsair-gaming-k70...

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L