PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknikrädd:

Som icke insatt alls, är PUBG ett spel som ni rekommenderar? Jag kan ingenting om det alls nämligen. Är det svårt för en nybörjare att komma igång?

Ja jag gillar FPS-spel.

Spelar du en duo (du + 1 i lag) eller squad (du + 2 eller 3 andra i lag) så lär du dig grunderna på en match utan problem. Spelet gör sig bäst när du spelar med andra i lag och kan prata över mic.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Tycker att många får upp vapen bra mycket snabbare än mig när man precis har landat. I början trodde jag att jag bara missade vapen som låg på marken, men dom renderas långsamt i början. Skulle ny processor hjälpa för min del?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Tycker att många får upp vapen bra mycket snabbare än mig när man precis har landat. I början trodde jag att jag bara missade vapen som låg på marken, men dom renderas långsamt i början. Skulle ny processor hjälpa för min del?

Möjligtvis för servern.
Testa att dra ner på grafikinställningar, man kan dra ner en hel del utan att det syns alltför mycket, PUBG är duktigt slött på att ladda texturer och annat, sett folk som lirar med 8GB och höga inställningar och allting tar lång tid att ladda...

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Spelar du en duo (du + 1 i lag) eller squad (du + 2 eller 3 andra i lag) så lär du dig grunderna på en match utan problem. Spelet gör sig bäst när du spelar med andra i lag och kan prata över mic.

Fråga från en annan nybörjare som började spela det i helgen; Om man väljer och spela så man matchas ihop med någon, blir man allmänt hatad då om man är alltför dålig?
Hållt mig till att spela solo än så länge.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SierraOone:

Fråga från en annan nybörjare som började spela det i helgen; Om man väljer och spela så man matchas ihop med någon, blir man allmänt hatad då om man är alltför dålig?
Hållt mig till att spela solo än så länge.

Det beror väl absolut på vem du spelar med. Jag har mött många otroligt roliga och trevliga team på 3 när jag spelat solo som gärna hjälpt och tipsat. Samma om du hade hamnat med mig och mina vänner, det är då ingen av oss som kan skjuta ordentligt.

Har inte mött någon otrevlig men flera som inte pratat alls.

Permalänk

Alltså, jag uppgraderade precis ifrån i7 3770k och DDR3 ram i 1600mhz till i7 8700K och DDR4 3200mhz (samma setup i övrigt med 1080ti)

Satan i gatan vilken skillnad i prestanda i PUBG!

Jag har varit lite tveksam till om det skulle vara värt att lägga de (ca 7000:-) pengarna på detta, men jag är verkligen inte besviken!

Jag tänkte att jag delar med mig av detta i fall någon annan här kanske går i uppgraderingstankar och inte vet om det är värt pengarna.

Värt, värt alla dagar i veckan!

Permalänk
Medlem

@Cypress_86: Vad körde du för klockfrekvens på din 3770k?

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Skrivet av Nexim:

@Cypress_86: Vad körde du för klockfrekvens på din 3770k?

Blygsamma 4,2ghz

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

Alltså, jag uppgraderade precis ifrån i7 3770k och DDR3 ram i 1600mhz till i7 8700K och DDR4 3200mhz (samma setup i övrigt med 1080ti)

Satan i gatan vilken skillnad i prestanda i PUBG!

Jag har varit lite tveksam till om det skulle vara värt att lägga de (ca 7000:-) pengarna på detta, men jag är verkligen inte besviken!

Jag tänkte att jag delar med mig av detta i fall någon annan här kanske går i uppgraderingstankar och inte vet om det är värt pengarna.

Värt, värt alla dagar i veckan!

Nice! Kul med skillnad!
Jag upplevde skillnad mellan 7600k och 8700k jag med

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk

Var ca ett halvår sen jag lirade nu. Är det fortfarande laggigt och buggit med fps drops som tidigare eller har det jobbats mycket på server och klient prestanda?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Var ca ett halvår sen jag lirade nu. Är det fortfarande laggigt och buggit med fps drops som tidigare eller har det jobbats mycket på server och klient prestanda?

Skickades från m.sweclockers.com

Gå in och prova?

Måste faktiskt säga att spelet har blivit bra mycket bättre. Det enda jag kan klaga på kass fps i början av matcherna och desync men det blir bättre ganska snabbt.

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Medlem

Inte nog med att eu server laggar som bara den, springer man på fuskare med ,
kolla detta klippet inte en chans att han visste vad jag var

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

@Tip Top:

Han skjuter ner i backen och upp flyger en gubbe, mycket märkligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Inte nog med att eu server laggar som bara den, springer man på fuskare med ,
kolla detta klippet inte en chans att han visste vad jag var

https://www.youtube.com/watch?v=4EGoZRVm5FU&feature=youtu.be

Har i alla fall funnits en bugg där man haft ett sträck från huvudet rakt upp i himlen på så vis kan man se vart en spelare är även om den är inomhus. Har råkat ut för det några gånger men enbart med andra i plutonen så vet ej om det kan ske på fiender och det var nog någon gång förra året jag hade den sist. Men mest troligt är väl att det var fusk inblandat i ditt klipp.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag har kört sen det släpptes och frågan är om Bluehole har lyckats med all-time low nu. Spelet är så laggigt speciellt vid landning och de-syncen är helt absurd. Buggar på buggar kommer konstant...den senaste som ställer till det rejält är att ibland när man revivar så stannar timern på 0.0 när det egentligen ska vara klart, blir ingen utförd revive utan man får köra om den igen... spelet är för jävla kul men man får brytet på det oftare och oftare nu

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Ny ruski-lootbox finns ute;

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Jag har kört sen det släpptes och frågan är om Bluehole har lyckats med all-time low nu. Spelet är så laggigt speciellt vid landning och de-syncen är helt absurd. Buggar på buggar kommer konstant...den senaste som ställer till det rejält är att ibland när man revivar så stannar timern på 0.0 när det egentligen ska vara klart, blir ingen utförd revive utan man får köra om den igen... spelet är för jävla kul men man får brytet på det oftare och oftare nu

Jag vet inte om du menar att du kört det sen Early Access? Det har jag och jag måste än en gång säga att själva flytet i spelet är nog det bästa hittils. Dock fattar jag fortfarande inte, med tanke på hur mycket pengar dom drar in så känns det som att Bluehole prioriterar fel saker. Få speljävlet att flyta på 100% utan desynk och lootlagg. SEN kan man börja med Premium-pass å allt vad det är.

Själv har jag bara råkat ut för Revive-0.0:an 1 gång.

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man ändrar sitt nickname ??

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Någon som vet var man ändrar sitt nickname ??

/Homer_S

Går inte, såvida du inte har battlepasset för då får du ett "gratis" namechange! Det hamnar då i ditt crateinventory och du klickar bara på use så får du ändra!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

Yep, har battlepasset och nått upp till nivån där man kan göra denna ändring.
Där av frågan

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Yep, har battlepasset och nått upp till nivån där man kan göra denna ändring.
Där av frågan

/Homer_S

bara tryck på use när du väljer det bland ditt saker så ploppar det upp en ruta där du kan ändra

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Nån mer som har problem med rubberbanding? Har inte haft det på länge men sen någon dag sedan händer det titt som tätt och inte bara i början som det var förr

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelfors:

Nån mer som har problem med rubberbanding? Har inte haft det på länge men sen någon dag sedan händer det titt som tätt och inte bara i början som det var förr

ja det finns här med, samt d-synk problemet

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

ja det finns här med, samt d-synk problemet

Kan bara instämma på dessa påståendena.
Det är inte där hela tiden men oftast i de inledande minuterna i 60-70% av matcherna.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Har jag missat något här? Har dom ökat rekylen på AR? Tycker det studsar och fladdrar mycket mer än tidigare eller är det bara jag som har fått värmeslag? Kan fan inte hålla en spray inom en husfasad längre....
Med eller utan grepp spelar fan ingen roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Har jag missat något här? Har dom ökat rekylen på AR? Tycker det studsar och fladdrar mycket mer än tidigare eller är det bara jag som har fått värmeslag? Kan fan inte hålla en spray inom en husfasad längre....
Med eller utan grepp spelar fan ingen roll.

Haha samma fundering här

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Tror det har med latency och lagg o göra...
De games jag inte har lagg i så får jag bättre träffar i spray än jag fått tidigare.

Men det kan ju vara värmen i mitt fall också. 🙃😂

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har i alla fall funnits en bugg där man haft ett sträck från huvudet rakt upp i himlen på så vis kan man se vart en spelare är även om den är inomhus. Har råkat ut för det några gånger men enbart med andra i plutonen så vet ej om det kan ske på fiender och det var nog någon gång förra året jag hade den sist. Men mest troligt är väl att det var fusk inblandat i ditt klipp.

Sett samma ett par gånger på random spelare körde bla. DUO och ser ett sträck från där personen hoppade från planet rakt ner till där de landat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Har jag missat något här? Har dom ökat rekylen på AR? Tycker det studsar och fladdrar mycket mer än tidigare eller är det bara jag som har fått värmeslag? Kan fan inte hålla en spray inom en husfasad längre....
Med eller utan grepp spelar fan ingen roll.

AR nerfades för flera månader sedan till högre rekyl och SMGs fick en buff. Menar du nu nyligen så nej, ingen nylig förändring på rekyl.
https://www.pcgamesn.com/playerunknowns-battlegrounds/pubg-assault-rifle-nerf

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

AR nerfades för flera månader sedan till högre rekyl och SMGs fick en buff. Menar du nu nyligen så nej, ingen nylig förändring på rekyl.
https://www.pcgamesn.com/playerunknowns-battlegrounds/pubg-assault-rifle-nerf

Den uppdateringen har jag i minne. Men jag tänker på senaste dagarna. Haft storartade svårigheter att kontrollera sprayen. Fått medhåll från en polare jag ofta kör duo med. @Dekkan verkar ha samma funderingar...Ja, jag vet inte...