Permalänk
Medlem

Sverige har spelat över sin nivå hela VM hittills och nu mäktade vi inte med mer. Tyvärr tycker jag att vi avslutar på sämsta möjliga sätt, ingen kämpaglöd eller vilja, bara hängande huvuden och dystra miner.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av jurassic park:

nepp.

roligt för england iallafall

Vad ska man säga. Dom underpresterade idag, går inte mot ett lag som England.
England var dom värdiga vinnarna, simple as that.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Sveriges landslag var idag långt från tidigare prestationer i VM. Som om dom fått något deprimerande besked innan matchen, lät det tynga ner och var iom det frånvarande förutom målvakten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När ska det bli effektiv tid i fotboll? Alla som leder en match börjar lugna ner och alla som ligger under stressar och hämtar bollar och blir irriterade. Inför effektiv tid så all sån skit försvinner.

Tråkig match idag, men som ni säger var England det bättre laget, inget snack.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Skrivet av Aeqvist:

När ska det bli effektiv tid i fotboll? Alla som leder en match börjar lugna ner och alla som ligger under stressar och hämtar bollar och blir irriterade. Inför effektiv tid så all sån skit försvinner.

Innan ville jag ha det (2 x 30) och egentligen fortfarande, men tyvärr ser jag i dag hur ishockeysporten hackas sönder av powerbreak hit och timeout dit bara för tråkiga reklamavbrott. Skall fotbollen bli nästa offer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newmember:

Innan ville jag ha det (2 x 30) och egentligen fortfarande, men tyvärr ser jag i dag hur ishockeysporten hackas sönder av powerbreak hit och timeout dit bara för tråkiga reklamavbrott. Skall fotbollen bli nästa offer?

Samtidigt kan dom ju lägga in powerbreaks i fotboll som det är nu också. Ser hellre att det är rättvist på planen och att spelet utvecklas. Vad som händer för media och oss som kollar får komma i andrahand enligt mig

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Skrivet av Aeqvist:

Samtidigt kan dom ju lägga in powerbreaks i fotboll som det är nu också. Ser hellre att det är rättvist på planen och att spelet utvecklas. Vad som händer för media och oss som kollar får komma i andrahand enligt mig

Om man inte vill införa effektiv speltid i fotboll, tycker jag man skall införa en ny inkastregel: Den som plockar upp bollen i laget som skall göra inkastet måste också ta inkastet.

Permalänk
Medlem

Tekniskt sett slutade vi på en femteplats, bäst poängskillnad av de fyra lag som förlorade i kvartsfinalerna.

Det är vad jag kallar för att sjunka med flaggan i topp.
Hade varit kul med en medalj, men med tanke på att jag inför VM inte trodde att vi skulle ta oss ur gruppspelet ens...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Tekniskt sett slutade vi på en femteplats, bäst poängskillnad av de fyra lag som förlorade i kvartsfinalerna.

Det är vad jag kallar för att sjunka med flaggan i topp.
Hade varit kul med en medalj, men med tanke på att jag inför VM inte trodde att vi skulle ta oss ur gruppspelet ens...

Sett till det stora hela är det ju förstås väl godkänt!

Tyvärr tyckte jag dock lördagens match inte var riktigt godkänt. Kändes inte som den där viljan att vinna riktigt fanns där. Väldigt synd att inte Mikael Lustig var med tycker jag - då han inte bara spelmässigt kunnat bidra utan även mentalt.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk

UEFA Nations League

Nu får först se vem som vinner turneringen, sedan blickar vi framåt mot UEFA Nations League.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Samtidigt kan dom ju lägga in powerbreaks i fotboll som det är nu också. Ser hellre att det är rättvist på planen och att spelet utvecklas. Vad som händer för media och oss som kollar får komma i andrahand enligt mig

Steget mot att totalt förstöra sporten med power breaks är mycket närmare med direkt tid. Tragiskt det som hänt med hockey det var ju den ultimata publiksport en en gång i tiden.

Största nackdelen med 2x30 är att tempot kommer gå ner då spelarna får kramp redan i slutet av första halvlek annars.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Steget mot att totalt förstöra sporten med power breaks är mycket närmare med direkt tid. Tragiskt det som hänt med hockey det var ju den ultimata publiksport en en gång i tiden.

Största nackdelen med 2x30 är att tempot kommer gå ner då spelarna får kramp redan i slutet av första halvlek annars.

Jag tar alla dagar i veckan nån minut power breaks än detta maskande, finns inget som förstör så mycket enligt mig. Varför skulle dom få kramp med 2x30? Dom får det inte med 2x45?

Jag vet inte vad dagens matcher är i "effektiv" längd, är dom såpass mycket kortare än 2x30 att det skulle göra att spelarna får kramp?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Jag tar alla dagar i veckan nån minut power breaks än detta maskande, finns inget som förstör så mycket enligt mig. Varför skulle dom få kramp med 2x30? Dom får det inte med 2x45?

Jag vet inte vad dagens matcher är i "effektiv" längd, är dom såpass mycket kortare än 2x30 att det skulle göra att spelarna får kramp?

Finns ingen anledning att införa effektiv tid, det som behövs är att ge domarna direktiv att straffa spelare som maskar mycket hårdare. Snabbare ge dom gult kort etc, det är enda vägen att gå.

Så länge det inte kostar att maska så kommer spelarna givetvis fortsätta, skulle jag själv gjort också. Inför du effektiv speltid kan spelare ändå maska för att vila sig, dra ner tempot etc

Permalänk

Med effektiv speltid kommer lagen förmodligen tillåtas byta spelare oftare, kanske fritt.

Permalänk
Medlem

Vem ska man hålla på nu då? Kroatien kanske...

Skrivet av Zyriak:

Finns ingen anledning att införa effektiv tid, det som behövs är att ge domarna direktiv att straffa spelare som maskar mycket hårdare. Snabbare ge dom gult kort etc, det är enda vägen att gå.

Håller med till fullo. Ingen pardon mot dessa herrar.

Sen att maska spelmässigt, rent taktiskt, passa runt bollen osv, är bara en naturlig del av spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Jag tar alla dagar i veckan nån minut power breaks än detta maskande, finns inget som förstör så mycket enligt mig. Varför skulle dom få kramp med 2x30? Dom får det inte med 2x45?

Jag vet inte vad dagens matcher är i "effektiv" längd, är dom såpass mycket kortare än 2x30 att det skulle göra att spelarna får kramp?

Dom får det inte efter 2x45 för de springer kanske 15 min per halvlek max. Hoppas vid gud du inte blir boss för Fifa då

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newmember:

Om man inte vill införa effektiv speltid i fotboll, tycker jag man skall införa en ny inkastregel: Den som plockar upp bollen i laget som skall göra inkastet måste också ta inkastet.

Jag skull gärna se att man måste göra inkast under en viss tid, annars går det över till motståndaren. Nu finns ju bollkallar och extra bollar de kan serva spelarna med. Frisparkar är nog svårare att tidsbestämma. Kanske lägga bedömning på domaren att maskas det så går den över. Och att målvakten får ligga på bollen en lång stund fattar jag inte att det är tillåtet.

I alla fall så har jag sett klart på VM nu när det blivit EM. Saknar Sydamerikanerna och Afrikanerna.

Skrivet av MinscS2:

Tekniskt sett slutade vi på en femteplats, bäst poängskillnad av de fyra lag som förlorade i kvartsfinalerna.

Det är vad jag kallar för att sjunka med flaggan i topp.
Hade varit kul med en medalj, men med tanke på att jag inför VM inte trodde att vi skulle ta oss ur gruppspelet ens...

Lika bra som VM 1974 då vi också tekniskt sätt blev 5:a då Polen som kom 2:a före oss i andra gruppspelsomgången vann bronsmatchen mot Brasilien. Vi förlorade i andra gruppspelsomgången mot blivande världsmästarna Tyskland men detta mål minns nog alla som såg matchen

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Dom får det inte efter 2x45 för de springer kanske 15 min per halvlek max. Hoppas vid gud du inte blir boss för Fifa då

Hur som helst bara anpassningar, tror det skulle blir roligare med mer effektiv fotboll helt klart 😊 Nä det hoppas jag med att jag inte blir. Tror risken är minimal 😎

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Finns ingen anledning att införa effektiv tid, det som behövs är att ge domarna direktiv att straffa spelare som maskar mycket hårdare. Snabbare ge dom gult kort etc, det är enda vägen att gå.

Så länge det inte kostar att maska så kommer spelarna givetvis fortsätta, skulle jag själv gjort också. Inför du effektiv speltid kan spelare ändå maska för att vila sig, dra ner tempot etc

Finns nog många vägar att gå, men många tycker väl det är en del av sporten att maska osv. Men håller med dig, hårdare straff, eller iaf snabbare straff som du säger. Är det gjort några experiment med effektiv tid, nån som vet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Skrivet av Aeqvist:

men många tycker väl det är en del av sporten att maska osv.Skickades från m.sweclockers.com

Att man tar det lite lugnare när man leder med ett mål kanske, passar till varandra (kan man ju göra i ishockey också). Men motståndarna har i alla fall chansen att ta bollen då. Det jag avskyr är i alla fall när bollen gått utanför sidlinjen, och motståndarlaget inte har chansen att påverka, och laget som leder vägrar sätta bollen i spel och ge motståndarlaget chansen.

Permalänk
Medlem

Ett annat vanligt och störande sätt att maska är omotiverade sena byten där den som lämnar plan går/hasar sig fram. Helst från andra sidan planen i förhållande till avbytarbänken.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newmember:

Att man tar det lite lugnare när man leder med ett mål kanske, passar till varandra (kan man ju göra i ishockey också). Men motståndarna har i alla fall chansen att ta bollen då. Det jag avskyr är i alla fall när bollen gått utanför sidlinjen, och motståndarlaget inte har chansen att påverka, och laget som leder vägrar sätta bollen i spel och ge motståndarlaget chansen.

Skrivet av fantomsmurfen:

Ett annat vanligt och störande sätt att maska är omotiverade sena byten där den som lämnar plan går/hasar sig fram. Helst från andra sidan planen i förhållande till avbytarbänken.

Därför jag tröttnat på att se på fotboll. Tittar bara på bygdens lags matcher i allsvenskan och skippat VM för denna gång. Tyvärr är också vårat lag bra på att fuska så snart ger man väll upp allsvenskan med.

[/quote]
Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk

Frankrikes maskning i går var rena parodin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newmember:

Frankrikes maskning i går var rena parodin.

Jo Mbappes försök i slutet var inte snyggt, bra av domaren att varna honom iaf, men det hjälper nog föga...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Alla lag maskar om man är i ledning och har övertaget. Däremot har jag sett vissa sparkar bort bollen när motståndaren får friskpark. Detta måste vara irriterande.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Relik 📜

Kroatien alltså! Intressant final.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Kroatien alltså! Intressant final.

mhm trodde faktiskt på England här

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Kroatien alltså! Intressant final.

Spännande tider. Nog för att jag inte är speciellt intresserad av fotboll men spännande blir det allt även för en "civil".

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Så jäkla glad att Kroatien är vidare. Om de ändå bara kunde avgjort utan förlägning så man vunnit sina 400kr också...

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

mhm trodde faktiskt på England här

Samma .. glad för Kroatiens skull - men hejade/trodde ändå på britterna!

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.