Galaxy A8 besviken på batteritiden

Permalänk
Avstängd

Galaxy A8 besviken på batteritiden

Ja just det. Läste ett test antagligen tidningen Mobil att batteritiden var bra. Nejnej den suger, får ladda varje dag fast luren inte används. Min Sony x compact har dubbla batteritiden fast den är ett år gammal. Förlängde mitt abb. två typ i onödan.. fler som har kass batteritid? Tips?

Permalänk
Skrivet av Stayup:

Ja just det. Läste ett test antagligen tidningen Mobil att batteritiden var bra. Nejnej den suger, får ladda varje dag fast luren inte används. Min Sony x compact har dubbla batteritiden fast den är ett år gammal. Förlängde mitt abb. två typ i onödan.. fler som har kass batteritid? Tips?

testa greenify appen.

hjäpte mig med min s7'a

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Dödar du apparna?

Permalänk
Avstängd

Använder sällan telefonen. Alla appar är typ av, och batterisparfunktionen igång. Bara wifi igång. Inget hjälper

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stayup:

Använder sällan telefonen. Alla appar är typ av, och batterisparfunktionen igång. Bara wifi igång. Inget hjälper

Ta en screenshot och ladda upp här på batterianvändningen under en dag. SoT m.m.

Permalänk
Avstängd

@anon259415: Stängde av det mesta inkl. skärm, alwys on. NU är batteritiden bra.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Stayup:

@chokladtomte: Stängde av det mesta inkl. skärm, alwys on. NU är batteritiden bra.

Det är skärmen som normalt sett dra mest ström så det var väl inte så underligt att batteritiden blev dålig om skärmen alltid var på ....

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är skärmen som normalt sett dra mest ström så det var väl inte så underligt att batteritiden blev dålig om skärmen alltid var på ....

Han menar nog Samsungs Always on, dvs ett fåtal vita pixlar tända på en i övrigt släckt AMOLED skärm. Suger inte mängder med batteri om allt fungerar som det ska.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Det är skärmen som normalt sett dra mest ström så det var väl inte så underligt att batteritiden blev dålig om skärmen alltid var på ....

Har nu stängt av allt onödigt och batteritiden är nu i nivå med sony, (bra)

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera följande

  • Avinstallera applikationer du inte använder

  • Använd enhetsunderhållaren på telefonen

  • Stäng av NFC, Bluetooth, WiFi & GPS om du inte använder det för stunden

  • Ladda inte telefonen från 0-100 utan ladda när du är nere på 50-60%

  • Använd automatisk ljusstyrka på telefonen

  • Ljusa färger som vit kräver mer av skärmen vilket drar på batteriet. Svart tema är att rekommendera

Visa signatur

● Active