Permalänk
Medlem

Kompakt tangentbord

Söker ett prisvärt, kompakt tangentbord. Är inte så förtjust i det mekaniska klicket drar mig mer åt låg profil men är öppen för förslag. Djup och bredd är det som spelar störst roll i detta fallet.

Blev förtjust i detta: https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/hv-kb390l-low-pro...
Men det verkar inte att finnas kvar på den nordiska marknade. Rätta mig gärna om jag har fel.

Permalänk
Medlem

@Jagga: Satt bara för en timme sedan och kikade på samma tangentbord, ser onekligen läckert ut.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Inaktiv

@Jagga:
Enligt maxfps: inkommer i lager 12/7.

Permalänk
Medlem

@Persikan: verkar sjukt trevligt ja..

Permalänk
Medlem

@Persikan: verkar sjukt trevligt ja..

@anon257891 ofan saftigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagga:

Söker ett prisvärt, kompakt tangentbord. Är inte så förtjust i det mekaniska klicket drar mig mer åt låg profil men är öppen för förslag. Djup och bredd är det som spelar störst roll i detta fallet.

Blev förtjust i detta: https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/hv-kb390l-low-pro...
Men det verkar inte att finnas kvar på den nordiska marknade. Rätta mig gärna om jag har fel.

det du länkat är mekansikt

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

det du länkat är mekansikt

Blå dessutom. De som låter värst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Blå dessutom. De som låter värst.

Lite komiskt

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Blå dessutom. De som låter värst.

Nja, det roligaste är att just den brytaren inte finns i blått. Den klickande varianten är vit. Maxgaming har kanske tagit mantrat att dumma ner beskrvningen för konsumenten ett steg för långt i det här fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagga:

Söker ett prisvärt, kompakt tangentbord. Är inte så förtjust i det mekaniska klicket drar mig mer åt låg profil men är öppen för förslag. Djup och bredd är det som spelar störst roll i detta fallet.

Blev förtjust i detta: https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/hv-kb390l-low-pro...
Men det verkar inte att finnas kvar på den nordiska marknade. Rätta mig gärna om jag har fel.

Du är medveten om att alla mekaniska brytare inte klickar va? Värt att ha i åtanke tänker jag.

Tex Cherry MX brun känner man i tangenten att den når aktiveringspunkten, men den klickar inte som en blå eller grön brytare gör. Sen röd och svart varken klickar eller ger denna taktila återkoppling utan är bara helt linjära.

Sen finns förstås andra märken som på olika vis har samma koncept fast med andra namn och färger. Men jag har främst koll på Cherry. Bara att googla så hittar du info om vad som är vad.

Du visste kanske redan allt detta men tipsar iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

Nja, det roligaste är att just den brytaren inte finns i blått. Den klickande varianten är vit. Maxgaming har kanske tagit mantrat att dumma ner beskrvningen för konsumenten ett steg för långt i det här fallet.

? 5min https://youtu.be/9UhLZ9AWHJM?t=300

Permalänk
Medlem

@Zemlan: Har upptäckt detta i mitt sökande efter "Det perfekta tangentbordet" men tycker inte jag blir klokare då klickande/ljudet förändras ganska frekvent mellan tillverkare samtidigt som utbudet av tangentbord som är "TKL" och lågprofilt i Sverige kan jag tycka är riktigt dåligt.

Men uppskattar att du tog dig tiden!