Monster Hunter: World får systemkrav – Geforce GTX 1060 rekommenderas

Permalänk
Melding Plague

Monster Hunter: World får systemkrav – Geforce GTX 1060 rekommenderas

Inom kort avtäcks släppdatumet för populära monsterdräparen Monster Hunter: World till PC/Windows. Nu hittar spelets systemkrav ut på nätet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Fräckt, trodde detta spel var PS4 enbart.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Hoppas de släpper en variant med högupplösta texturer, är det gräs karaktären springer på (syftar på mark texturen)? Jäkla suddigt!

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Härligt. Blev lite sugen på detta spel när det kom, men inte så sugen på att riva fram konsollen. Nån som vill köpa en ps4:a btw? x)

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tangentbord: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk
Medlem

Hoppas på en ordentlig boost gällande texturer och annat gott. Upplåst FPS, 21:9 stöd m.m. vore också fint.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Så spelet ska inte funka med AMD eller Radeon alltså? Inte för att jag är intresserad av spelet så jag bryr mig inte egentligen

Edit:
Såg nu att det är japanskt skit. Dom brukar överdriva med extremt stora svärd

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Fräckt, trodde detta spel var PS4 enbart.

kom till Xbox one samtidigt som ps4

Skrivet av AMD-FX:

Så spelet ska inte funka med AMD eller Radeon alltså? Inte för att jag är intresserad av spelet så jag bryr mig inte egentligen

Edit:
Såg nu att det är japanskt skit. Dom brukar överdriva med extremt stora svärd

Precis det fungerar enbart med exakt den hårdvaran som står med i systemkraven. Så är det med alla spel.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Som redan sagt, varför bara komponenter från Intel/Nvidia? Har spelet inte ens testats med AMDs produkter eller?

För dem oinsatta kan det ju uppfattas som att man ska köpa Intel/Nvidia för att spelet ska fungera tillfredsställande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pYjamas:

Som redan sagt, varför bara komponenter från Intel/Nvidia? Har spelet inte ens testats med AMDs produkter eller?

För dem oinsatta kan det ju uppfattas som att man ska köpa Intel/Nvidia för att spelet ska fungera tillfredsställande.

Ja det är ju lite märkligt eftersom det är amd grejer i konsolerna.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av pYjamas:

Som redan sagt, varför bara komponenter från Intel/Nvidia? Har spelet inte ens testats med AMDs produkter eller?

För dem oinsatta kan det ju uppfattas som att man ska köpa Intel/Nvidia för att spelet ska fungera tillfredsställande.

Allt för att sälja grafikkorten som ligger på lager

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tittar man noga på bilden ser det ut som någon klistrat in ett för stort svärd över en karaktär som springer. Det ser helt galet ut.

Men ändå rätt häftigt med spel som utspelar sig på en planet med så låg gravitation att det är det självklara vapnet att bära på ryggen.

Tittar man kockknivar så brukar det höga bladet göra så man undviker att slå fingrarna i skärbrädan när man hackar. Kanske har han bara snott "svärdet" från någon jättes kök eller totalt misslyckats i konstruktionen av ett bra svärd.

P.S. Specifikationerna var för tråkiga att kommentera

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Så spelet ska inte funka med AMD eller Radeon alltså? Inte för att jag är intresserad av spelet så jag bryr mig inte egentligen

Edit:
Såg nu att det är japanskt skit. Dom brukar överdriva med extremt stora svärd

"japanskt skit"... silken kommentar. Git gud.

Jag ser fram emot detta. Ville spela det men såg att det körs i 25-28 fps på ps4 så det blev att jag skippade det. Tålamod är en dygd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Tittar man noga på bilden ser det ut som någon klistrat in ett för stort svärd över en karaktär som springer. Det ser helt galet ut.

Men ändå rätt häftigt med spel som utspelar sig på en planet med så låg gravitation att det är det självklara vapnet att bära på ryggen.

Tittar man kockknivar så brukar det höga bladet göra så man undviker att slå fingrarna i skärbrädan när man hackar. Kanske har han bara snott "svärdet" från någon jättes kök eller totalt misslyckats i konstruktionen av ett bra svärd.

P.S. Specifikationerna var för tråkiga att kommentera

Det är en fantasy värld trots allt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaaR:

"japanskt skit"... silken kommentar. Git gud.

Jag ser fram emot detta. Ville spela det men såg att det körs i 25-28 fps på ps4 så det blev att jag skippade det. Tålamod är en dygd

Skickades från m.sweclockers.com

Det är min åsikt. Har aldrig gillat japanska spel. Du behöver inte ta åt dig om du gillar spelen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Det är min åsikt. Har aldrig gillat japanska spel. Du behöver inte ta åt dig om du gillar spelen

hur kan du säga så utan att ha spelat battle raper 3?

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Om jag säger så här så är de flesta spelen ganska ointressanta för mig. The Elder Scrolls VI är givet köp utan att spelat det då det är såna spel jag gillar mest. Jag kommer dock avvakta innan jag köper nåt. Bethesda kanske också gör misslyckaden

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Det är min åsikt. Har aldrig gillat japanska spel. Du behöver inte ta åt dig om du gillar spelen

Åsikt :D.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q