Komplicerade hörlurskrav?

Permalänk
Medlem

Komplicerade hörlurskrav?

Hejsan. Är ute efter ett par hörlurar. Sådana stora som täcker hela örat.

Datorn har idags läget inte blåtand, men ska köpa mig ett trådlöst nätverkskort och kan då välja till med blåtand.

Dessa senarion har jag att täcka.

1. Sitta vid pc, trådlöst.
2. Sitta vid tv, trådlöst.
3. Ligga i hängmattan kopplat till telefon, trådlöst.
4. Händer att jag chromecastar till tv från pc/telefon, ska funka då med.
5. Vore trevligt att kunna höra om telefon ringer, mick dock ej ett krav.

Har inte en aning om det går att få till allt detta.. Känns som om att det behövs något mer för att koppla ihop allt.

Visa signatur

Fractal Design Define C TG | ASUS Z370-A | Intel i7 9700K | ASUS Strix ROG GeForce GTX 1070 8GB OC | Samsung EVO 970 500GB M.2 system | Samsung EVO 850 500GB storage | WD Blue SN550 M.2 1TB spel | Noctua Nh-DH15 Black | Corsair 2x8GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX | Corsair RM650x | ASUS PCE-AC55BT AC1200 nätverkskort | Asus ROG Strix Flare

Permalänk
Medlem

Det där går att lösa (utom 5:an) med ett par trådlösa bt lurar och för 2) att mediaspelaren har blåtand inbyggt. Det är inte det smidigaste i världen att hoppa mellan för att exempelvis windows är lite knöligt ibland att sno bt-lurarna lite snabbt (så när man går mellan telefon och pc så får man vara tydlig till windows att sluta). En blåtandsdongle löser det till pc:n om du inte får till det med nätverkskortet.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Jag tänker inte köpa ett till par BT-lurar förrän ljudlagget är bekräftat noll. Bose QC ligger säkert 500ms efter vilket gör dem helt värdelösa för t ex spel. Corsair verkar ju ha fixat det eftersom den här Testpiloten inte klagat på det, men ljudkvaliten verkar inte vara på topp.

Är det viktigt för dig att ljudet synkar vid datorn/telefonen? Dubbelkolla att lurarna du väljer inte laggar. Har för mig att filmer/youtube/etc kan synka ljudet mot fördröjningen, men som sagt... ska lurarna användas i realtid kan det bli trubbel.

*gubbgrinig*

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Medlem
Skrivet av candybag:

Jag tänker inte köpa ett till par BT-lurar förrän ljudlagget är bekräftat noll. Bose QC ligger säkert 500ms efter vilket gör dem helt värdelösa för t ex spel. Corsair verkar ju ha fixat det eftersom den här Testpiloten inte klagat på det, men ljudkvaliten verkar inte vara på topp.

Är det viktigt för dig att ljudet synkar vid datorn/telefonen? Dubbelkolla att lurarna du väljer inte laggar. Har för mig att filmer/youtube/etc kan synka ljudet mot fördröjningen, men som sagt... ska lurarna användas i realtid kan det bli trubbel.

*gubbgrinig*

Det är skillnad på blåtand och trådlöst över 2.4Ghz... bt använder du inte till gaming eller dubbelriktat ljud.
Jag har iof aldrig testat några blåtandslurar med 500ms fördröjning, det måste vara något extra som processar ljudet och gör det så. Knappt märkbart med dom jag äger (Astro A38 och B&O H9) men... inte till gaming öht.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T