Permalänk
Medlem

Fel på windows

Hallå. Skulle uppdatera windows för ca 2 månader se men det fanns inte nog mycket utrymme på ssdn så det kom upp please insert the external storage media. Har prövat med usb sticka, hdd, ssd och tagit bort 50gb på windows ssdn. Vet inte vad jag ska göra. Hjälp uppskattas

Permalänk
Medlem

Lite oklart i din förklaring, men kan du fortfarande inte uppdatera Windows efter att du har rensat 50GB på hårddisken?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Odämpat Master chassi med 200Perforeringar || Moderkort med Pegasus vingar, B550 klassade || En 120 snurr i snurr av beigebrunt utförande || Grafikkort med dubbla insug som sussar runt i 4060ti RPM || Processor i rött utförande, GHz norr om 5600 || Spänningsbox certifierad i guldtext att klara 600w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duktig:

Lite oklart i din förklaring, men kan du fortfarande inte uppdatera Windows efter att du har rensat 50GB på hårddisken?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej. Det kommer upp att man ska stoppa in mer utrymme men man tycker ju 50gb ska räcka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Owixner:

Nej. Det kommer upp att man ska stoppa in mer utrymme men man tycker ju 50gb ska räcka

Tömt papperskorgen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAFA:

Tömt papperskorgen?

Kommer inte in på datorn. Det är svart typ 4 min och sen en error ruta där det står att jag måste ansluta mer utrymme

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10
Du kan alltid ge upp och göra en ren installation från USB. Använd verktyget för att göra en ny så ser får du med uppdateringarna när den laddar ned Win 10 och skapar USB.

Ha bara 1 disk kopplad tills USB installerat klart Windows. De andra diskarna kopplas in efteråt. Annars lägger / använder den något på andra disken som Windows behöver. Det gör det svårare att veta vilken disk som orsakar såna här fel.

Ta bort alla partitioner på SSD. Kräver att datorn startas från USB. Tar bara några sekunder extra. Det har fixat konstiga fel där det inte räckte att bara formatera och installera om.

Edit:

Skrivet av Owixner:

Kommer inte in på datorn. Det är svart typ 4 min och sen en error ruta där det står att jag måste ansluta mer utrymme

Skickades från m.sweclockers.com

Låter som det är en del viktiga detaljer som du glömde att berätta.

Du verka ha en rejäl röra som du verkligen borde göra något åt. Återställnings alternativen som finns i Win 10 fixar INTE alla fel eftersom den fortfarande använder det som är på disken. Reparera Windows är ofta också bara en tillfällig fix för felen bruka komma tillbaka. Om den det ens går att reparera.