Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Börjar bli lite déjà vu på att en Ferrari understyr in i en Mercedes och förstör racet för denne. Bra att Kimi fick 10 s och inte bara 5 s som Vettel i Frankrike, men det börjar bli lite löjligt. Båda Ferrariförarna är världsmästare och gör så enkla misstag som att bromsa för sent när de är bakom en annan bil.

Dold text

lol

Det där tror inte ens Hamilton själv på om han kan sluta att lipa länge nog för att tänka lite.
Vad exakt skulle Vettel ha att vinna på att köra in i Bottas ?
Och att Kimi, som ju även han är med i titelracet på allvar, skulle riskera alla poäng i racet på en sån sak lol.

Inte ens om nån skulle leda på poäng i det sista racet så skulle det vara motiverat.
Chansen att du bara kör sönder din egen bil är för stor.
Och om raceledningen misstänker fulspel kanske alla säsongens poäng ryker istället.

Dold text
Permalänk
Medlem

Kimi skulle aldrig medvetet försöka förstöra för en annan förare. Det finns säkert någon skum typ i startfältet som antagligen skulle göra en hel del för att vinna eller för att få en förarplats i ett bra team, men jag är helt övertygad om att Kimi är en racer och vill bara vinna på merit.

Även om det var artificiellt så var slutet roligt.

Edit: Och hur det svänger, det här racet så var Merca bättre när det kom till däcken.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

lol

Det där tror inte ens Hamilton själv på om han kan sluta att lipa länge nog för att tänka lite.
Vad exakt skulle Vettel ha att vinna på att köra in i Bottas ?
Och att Kimi, som ju även han är med i titelracet på allvar, skulle riskera alla poäng i racet på en sån sak lol.

Inte ens om nån skulle leda på poäng i det sista racet så skulle det vara motiverat.
Chansen att du bara kör sönder din egen bil är för stor.
Och om raceledningen misstänker fulspel kanske alla säsongens poäng ryker istället.

Dold text

Varför tillskriver du mig konspirationsteorier som andra har startat och jag inte nämnt? Jag skrev bara (i andra ord) att jag förväntar mig bättre av Ferrariförarna än att bromsa för sent vid starten. Nybörjarmisstag helt enkelt.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Varför tillskriver du mig konspirationsteorier som andra har startat och jag inte nämnt? Jag skrev bara (i andra ord) att jag förväntar mig bättre av Ferrariförarna än att bromsa för sent vid starten. Nybörjarmisstag helt enkelt.

Det har hänt alla toppförare.. Man måste ta chansen för att vara nr1, ibland går det och ibland inte.

Permalänk
Medlem

Ser mörkt ut för Eriksson, gissar att han snart är på väg bort. Det går inte att kvala 0,5-0,7s långsammare än Leclerc som tar bilen in till topp 10 race efter race nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Ser mörkt ut för Eriksson, gissar att han snart är på väg bort. Det går inte att kvala 0,5-0,7s långsammare än Leclerc som tar bilen in till topp 10 race efter race nu.

Jag tror att Eriksson kan räddas av att Leclerc går till Ferrari och att Sauber tar in Giovinazzi som andre förare. Å andra sidan, med den farten som Sauber nu har så kanske dom kan locka till sig någon annan mer erfaren fören och sen ta in Giovinazzi som andre förare. Personligen så önskar jag att Eriksson försvinner från F1 och att det kommer in någon bättre förare till F1 (gäller inte bara Eriksson).

Tror Hamilton behöver sommaruppehållet nu så att han kan resetta sin säsong. Folk som säger att han inte har drivet längre kan ju bara kolla på när han har ett mindset att putta bilen över 1½km tillbaka till pitlane, besvikelsen bredvid bilen bakom muren, hur han satsar så hårt i kvalet i England att han bara skakar av adrenalin. Tror dock att han är inne i en period med dåligt mindset för tillfället.

Kul med Bottas, han kör ruskigt bra nu. Dock känns det inte som att varken Bottas eller Räikkönen har eller kommer uppnå samma edge som Vettel och Hamilton.

Grattis Vettel till pole hemma, jag tror att han kommer leda från start till mål imorgon. Bara kontrollera racet som han är så duktig på.

Dold text
Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk

Eriksson kommer försvinna. Som ni säger så är han hopplöst långsam samt att han spenderar mer tid i kattsanden/räcket än på banan. En ekonomisk katastrof för ett redan sargat team dessutom helt utan utdelning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Eriksson kommer försvinna. Som ni säger så är han hopplöst långsam samt att han spenderar mer tid i kattsanden/räcket än på banan. En ekonomisk katastrof för ett redan sargat team dessutom helt utan utdelning.

Nog för att det inte ser bra ut, men det du säger känns inte verklighetsförankrat.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Väldigt spännande race idag! Väl värt kolla om ni ser det i efterhand.

Permalänk
Medlem

Bra jobbat Marcus!!

Permalänk
Medlem

Det här var intressant!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Roligt med regn i kvalet, lite synd att det inte påverkade fältet mer än vad det gjorde. Hade gärna sett någon outsider top 3.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Roligt med regn i kvalet, lite synd att det inte påverkade fältet mer än vad det gjorde. Hade gärna sett någon outsider top 3.

Samma här, var helt övertygad att någon av "de stora" skulle fumla till det.

Iofs. så kan man ju räkna Ricciardo.

Lite synd att Ferraribilarna inte bytte till nya däck utan körde vidare.
Helt övertygad att dom kunde tagit frontplatserna då.

Undrar jag om inte Ferrari har ett ess i rockärmen ändå i form av ett extra par med regndäck till imorrn.
Det ser iofs inte ut att bli regn, men det gjorde det å andra sidan inte i dag heller

Dold text

Men starten imorrn kommer att bli sjukt spännande !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Samma här, var helt övertygad att någon av "de stora" skulle fumla till det.

Iofs. så kan man ju räkna Ricciardo.

Lite synd att Ferraribilarna inte bytte till nya däck utan körde vidare.
Helt övertygad att dom kunde tagit frontplatserna då.

Undrar jag om inte Ferrari har ett ess i rockärmen ändå i form av ett extra par med regndäck till imorrn.
Det ser iofs inte ut att bli regn, men det gjorde det å andra sidan inte i dag heller

Dold text

Men starten imorrn kommer att bli sjukt spännande !

Red Bull höll på att fumla bort Ricciardo redan i Q1 då de satte på soft som inte hade något grepp alls. Han låg på p15 länge i slutet innan han lyckades pressa in ett snabbt var på soft i slutet. Sen hade han oflyt i Q2 då hans första försök på Intermediate blev förstört av snurrningen från Stroll.

Stroll är väl kanske en av de sämre förarna i fältet, men så är det när man har en superrik farsa som köper en plats.

Dold text
Permalänk
Medlem

Ptja ingen vart väl särskilt förvånad över att det var ett ganska tråkigt race.

Bra kört av Dani Ricc, trist för Verstappen. Men om det nu är så att Red Bull har haft tillgång till den nya MGU-K från Renault sedan 27 maj men valt att inte använda den, så känns det lite fult att skylla på Renault. Sen finns det ju inget som säger att den är bättre än gamla varianten mer än Renault's ord. Men eftersom att Renault lagt en hel del pengar på att få den mer tillförlitlig och lägre vikt, samt att Renault själva använder den så känner jag att den här ligger mer på Red Bull.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svensktiger:

Undrar jag om inte Ferrari har ett ess i rockärmen ändå i form av ett extra par med regndäck till imorrn.

Ett extra par regndäck?
Till skillnad från dom 400 par alla stall har varje race eller vadå? ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cuna:

Ett extra par regndäck?
Till skillnad från dom 400 par alla stall har varje race eller vadå? ^^

3 set med våtdäck och 4 "intermediate" per race helg.
Och FIA bjussar på ett extra set däck i Q3, vilket jag antar även gäller våtdäck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Ptja ingen vart väl särskilt förvånad över att det var ett ganska tråkigt race.

Bra kört av Dani Ricc, trist för Verstappen. Men om det nu är så att Red Bull har haft tillgång till den nya MGU-K från Renault sedan 27 maj men valt att inte använda den, så känns det lite fult att skylla på Renault. Sen finns det ju inget som säger att den är bättre än gamla varianten mer än Renault's ord. Men eftersom att Renault lagt en hel del pengar på att få den mer tillförlitlig och lägre vikt, samt att Renault själva använder den så känner jag att den här ligger mer på Red Bull.

Att skylla på Renault har ju varit RB's grej i många år nu.
Även när dom vann flera mästerskap.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svensktiger:

3 set med våtdäck och 4 "intermediate" per race helg.
Och FIA bjussar på ett extra set däck i Q3, vilket jag antar även gäller våtdäck.

Jo precis, det är la ändå tillräckligt om det skulle regna hela dagen tänker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Att skylla på Renault har ju varit RB's grej i många år nu.
Även när dom vann flera mästerskap.

Fast Renault har inte varit bra jämförelsevis med andra tillverkare under hela hybrid-perioden, både haft mindre hk/nm och sämre tillförlitlighet. Personligen tycker jag att det gör Ferraris upphämtning desto mer imponerande.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Fast Renault har inte varit bra jämförelsevis med andra tillverkare under hela hybrid-perioden, både haft mindre hk/nm och sämre tillförlitlighet. Personligen tycker jag att det gör Ferraris upphämtning desto mer imponerande.

Det stämmer såklart.
Men RB körde med exakt samma tugg när dom vann 4 år på raken.
Ofta i F1 försöker stallen dra uppmärksamhet från nånting annat när dom bräker om en sak.
Som Lotus när dom täckte över (den normala) växellådan hela tiden, och konkurrenterna skrek "fusk".
Medans det i själva verket var undersidan av bilen som var revolutionerande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Att skylla på Renault har ju varit RB's grej i många år nu.
Även när dom vann flera mästerskap.

Verstappen sa "We are also the slowest out there [on a straight]. Honestly at the moment it's difficult to accept."
http://www.skysports.com/f1/news/12433/11453453/hungarian-gp-...

Nej, de har inte långsammaste motorn, de byter till den nästa år. Om den är bättre då vet jag inte, men den är klart långsammast i år i alla fall.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det gör han rätt i.
Garanterat ingen titelchans i en RB de närmaste åren, om nu inte Honda lyckas göra ett mirakel.

Ska bli kul att se vem som tar hans plats.
Dom babblar om Sainz, men det tror jag inte kommer att hända.
Vore ju sjukt kul om t.ex. Hulkenberg fick en chans i en lite bättre bil.

Permalänk
Medlem

Personligen kan jag hålla med Ron Dennis om att man behöver vara ett works team för att ha en ärlig chans på titel med dagens regler. På det sättet tror jag att Red Bull gör rätt i att lämna Renault, även om reglerna säger att man ska ha samma hårdvara och "modes" så har man som icke works team aldrig samma kunskap och därmed möjlighet att maximera bil efter motor. Dom som bygger både bil och motor vet långt innan vilka specs det är på motorn och utformning och kan därmed utforma sitt chassi efter motorn långt tidigare än team som bara köper motor och låda.

Sen tror jag inte att något team kommer kunna hota Ferrari och Mercedes förrän 2021, ev att Red Bull kommer kunna ta ett race här eller där men inte slåss för constructors. Men jag hoppas att jag har fel (har faktiskt hänt förut).

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Det gör han rätt i.
Garanterat ingen titelchans i en RB de närmaste åren, om nu inte Honda lyckas göra ett mirakel.

Ska bli kul att se vem som tar hans plats.
Dom babblar om Sainz, men det tror jag inte kommer att hända.
Vore ju sjukt kul om t.ex. Hulkenberg fick en chans i en lite bättre bil.

Om man nu går på linjen att det är bra för Ricciardo att gå från Redbull till Renault pga att Redbull inte skulle vara så starka de närmaste åren iom bytet till Honda-motorer, blir det verkligen så bra för Hulken att gå från Renault till Redbull?

Det finns väl visserligen påtagliga frågetecken gällande hur snabbt både Honda och Renault kommer utvecklas, så det är väl mest en gissningslek, men det känns inte som att båda påstående lär stämma?

Personligen skulle jag tro att det minst lika mycket handlar om den position som Verstappen verkar ha fått i Redbull och risken att Ricciardo kanske redan outtalat blivit andreförare och därmed skulle ha begränsad titelchans även i ett scenario där Honda får till ett konkurrenskraftigt motorpaket.

Hursomhelst, lite spännande att någon som verkligen känns som en potentiell framtida mästare flyttar på sig. Samt intressant om Redbull lyfter upp Gasly alternativt tar tillbaka Sainz eller om de tar in någon "utifrån".

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Det gör han rätt i.
Garanterat ingen titelchans i en RB de närmaste åren, om nu inte Honda lyckas göra ett mirakel.

Det tror inte jag heller, Honda och Red Bull behöver ett mirakel som du säger. Annars kommer de att gå bakåt nästa år. Verstappen klagade efter sista loppet att Renault var "långsammaste" motorn, men han har fel Det är fortfarande Honda med rätt stor marginal.

Permalänk
Medlem

Red Bulls stallchef Christian Horner sa tidigare i veckan att "2019 will be an intermediate year for us".
Det är nog inte vad förare som vill vinna världsmästerskap vill höra! Detta blir verkligen spännande!

Red Bull, Renault, Toro Rosso och McLaren kommer kanske möblera om fullständigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Red Bull, Renault, Toro Rosso och McLaren kommer kanske möblera om fullständigt!

Force India har superkris ekonomiskt och begärdes väl i konkursadministration av Perez. Händer en del grejer. Får se om något nytt stall kommer in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Force India har superkris ekonomiskt och begärdes väl i konkursadministration av Perez. Händer en del grejer. Får se om något nytt stall kommer in.

Det verkar ju dock finnas flera aktörer som är intresserade av att köpa Force India.
Och det låter ju som att Perez begäran inte var ekonomiskt motiverad utan för att hålla gamarna borta tills det tänkta köpet är klart.

Känns som att det finns en hygglig chans att "Force India" finns kvar men med ny ägare och förmodligen ett nytt namn vad det lider.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304