Permalänk
Medlem

Har också sneglat på xps15 kontra matebook x pro men tror nu att jag kör på Asus senaste zenbook för 20k
https://www.prisjakt.nu/product.php?p=4822719
Specsen är snarlika dellens men ev retur vid missnöje blir så mycket enklare eftersom den kommer kunna köpas i fysisk butik

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackA:

Det är rejält rabatterat faktiskt, fanns inga rabatter som jag kunde hitta när jag kollade på 9560. Gillar skarpt utseendet på GS65:an, och recensionerna verkar extremt positiva. Men det blir lätt en skillnad på 10 lakan mellan den och Dellen när man drar upp specsen lite, och det är mycket pengar det.

Ja jag gillade min GS63 men byggkvalitén på aluminiumchassit var riktigt dåligt med skarvar som inte satt tätt. Men det kan ju både ha blivit fixat till senare versioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Ja jag gillade min GS63 men byggkvalitén på aluminiumchassit var riktigt dåligt med skarvar som inte satt tätt. Men det kan ju både ha blivit fixat till senare versioner.

Tydligen har det blivit ett rejält kliv uppåt i byggkvalitet med GS65.

Permalänk
Medlem
Skrivet av janaydin:

Har också sneglat på xps15 kontra matebook x pro men tror nu att jag kör på Asus senaste zenbook för 20k
https://www.prisjakt.nu/product.php?p=4822719
Specsen är snarlika dellens men ev retur vid missnöje blir så mycket enklare eftersom den kommer kunna köpas i fysisk butik

Har kollat på den där också, men har bara 1080P skärm. Känns som en otroligt dyr dator för en 1080P skärm.

Xps 15 är ju bara rolig för 4K skärmen. Även om Macbooks 2880x1600 är det mest ultimata

ZenBook pro med 4K kommer ju även med i9, men då är priset 28 000kr istället. Hiskeligt för mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av janaydin:

Har också sneglat på xps15 kontra matebook x pro men tror nu att jag kör på Asus senaste zenbook för 20k
https://www.prisjakt.nu/product.php?p=4822719
Specsen är snarlika dellens men ev retur vid missnöje blir så mycket enklare eftersom den kommer kunna köpas i fysisk butik

Varför är det så mycket enklare än att Dells transportfirma kommer och hämtar upp datorn direkt av dig? Har dessvärre behövt nyttja den tjänsten mer än jag skulle önska och Dells kundtjänst och hantering vid byten/returer skulle jag säga är världsklass, synd att det samma inte kan sägas om deras QC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Varför är det så mycket enklare än att Dells transportfirma kommer och hämtar upp datorn direkt av dig? Har dessvärre behövt nyttja den tjänsten mer än jag skulle önska och Dells kundtjänst och hantering vid byten/returer skulle jag säga är världsklass, synd att det samma inte kan sägas om deras QC.

Jag bor 5 min från fysisk butik som dessutom har öppet kvällar och helger. Fortfarande mycket enklare att ta sig dit och returnera. Detsamma gäller ju vid köp, behöver inte vänta 4v. Men nog om det, alla tycker olika

Permalänk
CS-mästare

@eucalyptus: Ja, jag känner mig också tveksam så jag har avvaktat, har du bestämt dig ännu? Jag menar håller dom så tveksam kvalité så kanske det inte blir en så prisvärd dator. Om man har oturen att den pajar precis när garantin gått ut. Så jag inväntar nog tills det kommit ut lite mer uppgifter från kunder, och kanske dyker det upp en 15% rea på XPS:erna framöver.

Visa signatur

Asus P7P55D-E Pro | i5 750 2,66ghz (3,80ghz) | Corsair H50 | XFX ATI Radeon 5870 | Corsair Dominator 2x 2gb | Corsair HX 750w | Obsidian 800d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajmo:

@eucalyptus: Ja, jag känner mig också tveksam så jag har avvaktat, har du bestämt dig ännu? Jag menar håller dom så tveksam kvalité så kanske det inte blir en så prisvärd dator. Om man har oturen att den pajar precis när garantin gått ut. Så jag inväntar nog tills det kommit ut lite mer uppgifter från kunder, och kanske dyker det upp en 15% rea på XPS:erna framöver.

Finns redan uppgifter

Läs hela den här tråden sen sök lite xps 15 9570 på reddit så finner du ännu mer.

http://forum.notebookreview.com/threads/xps-15-9570-owners-th...

Det är ganska mycket problem med denna laptopen. Folk tar ut den ur kartongen o får bluescreen vid spel eller benchmarks.... Den överhettar något hiskeligt. Man kan få bukt med problemen om man är lit händig och våghalsig, sätta undervolt på cpu och gpu. Lägga ny kylpasta (helst liquid metal), massor av thermal tape, särskilt på VRM och ram som blir en bra bit över 90 grader.

Själv är jag beredd att göra detta jobb.

Men tänker inte köpa den för 22 200kr... När de förra veckan hade den för 19 500kr.

Dells support är nog den sämsta i hela världen, så skulle datorn strula så är man rätt körd med att få hjälp.... Även fast man betalar för premium support. Många har haft trasiga fläktar ur kartong eller pixelfel samt en del coilwhine.

Sen det roligaste är lotteriet med SSD, vissa får skitdiskar från hynix/toshiba och vissa får fina PM861 diskar från Samsung...

Är super sugen eftersom det inte finns någon annan laptop med 4K och 8750H cpu på marknaden + stort batteri. Nya razer blade 15.6" 4K med 1070 och lite mindre batteri kostar typ 30 000kr. Men fyfan ärligt talat vad avtändande när man försöker kontakta Dells support. Känner 0 lust att stödja ett sådant företag med fruktansvärt usel service.

Permalänk
Skrivet av Rajmo:

@eucalyptus: Ja, jag känner mig också tveksam så jag har avvaktat, har du bestämt dig ännu? Jag menar håller dom så tveksam kvalité så kanske det inte blir en så prisvärd dator. Om man har oturen att den pajar precis när garantin gått ut. Så jag inväntar nog tills det kommit ut lite mer uppgifter från kunder, och kanske dyker det upp en 15% rea på XPS:erna framöver.

Hej Rajmo!

Du behöver inte oroa dig när det kommer till teknisk support och kundtjänst. Du är välkommen att läsa i vår egna tråd här på Sweclockers: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1130508-dell-a-s?p=8

Om det, mot förmodan, skulle vara så att din dator strular så hjälper vi givetvis till så gott vi kan. Vare sig det innebär att vi hämtar upp datorn och skickar till våra tekniker, assisterar dig på telefon, Facebook eller här på forumet - eller helt enkelt skickar ut en tekniker hem till dig. Allt beror på vad du har för problem och typ av beställning och garanti.

Jag själv jobbar på teknisk support och finns tillgänglig på Facebook och Twitter mellan 08:00 och 17:00. Jag försöker även titta in här på forumet minst en gång om dagen för att svara på eventuella spörsmål relaterade till teknisk support och kundtjänst.

Så om du skulle köpa en dator och sedan behöver hjälp med någonting så finns det en hel uppsjö av kanaler du kan kontakta oss på. Det kan nog flera här på forumet intyga, som faktiskt har varit i kontakt med oss. Det behöver du inte ha den minsta oro för.

Ha en trevlig onsdag!

Med vänliga hälsningar / Kind regards
Anton Söderström
Nordic Social Media Support Specialist
Följ oss på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

15% rabatt på ALLA XPS datorer

SAVE15

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

15% rabatt på ALLA XPS datorer

SAVE15

Ja, jag är bitter över detta. Jag lyckas inte skrapa ihop pengarna innan den 17 juli så det blir ju inga -3 200 kronor i rabatt!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thekai:

Ja, jag är bitter över detta. Jag lyckas inte skrapa ihop pengarna innan den 17 juli så det blir ju inga -3 200 kronor i rabatt!

Om du vet att du kommer ha pengarna är det väl bara att köpa via klarna och betala när det passar dig ?

Permalänk
Medlem

@anon81912: Nja det finns inget räntefritt alternativ i tre månader framåt tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Om du vet att du kommer ha pengarna är det väl bara att köpa via klarna och betala när det passar dig ?

Dell tar bara banköverföring och visa/mastercard direkt De tar inga andra betalalternativ vilket suger ganska hårt

Permalänk
Medlem

@eucalyptus: Du anser alltså att det är lättare att komma i kontakt med Razers support?

Permalänk
Medlem

@DellCare: Nog för att jag gnällt en del på Dells QC och deras rätt tragiska webbsite, men kundtjänsten/tekniska supporten tycker jag är riktigt bra. Ja, iaf så länge man faktiskt lyckas skapa ett supportärende på deras lätt fiaskobetonade webbsite. Senaste försöket att skapa en via SupportAssistant programmet verkar gått direkt till /dev/null

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Dell tar bara banköverföring och visa/mastercard direkt De tar inga andra betalalternativ vilket suger ganska hårt

Finns ju ÅFar som säljer Dell också så det borde gå att lösa. Dock inte med hemsidans rabatter då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Finns ju ÅFar som säljer Dell också så det borde gå att lösa. Dock inte med hemsidans rabatter då.

Bara Dustin säljer 9570 modellen och bara några få av alla konfigurationer

Valde till olycksfallsförsäkring på min för 180kr, hoppas den fungerar om så skulle bli fallet

Permalänk

@eucalyptus: Vilken modell blev det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangorajaa:

@eucalyptus: Vilken modell blev det?

9570 med 1080P, 512GB ssd, 8750H och 16Gb ram. Modellen för 18 999kr på Dells hemsida

Valde att stå över 4K pga batteritiden och det är enda anledningen får man 3-4 timmar mer med 1080P så är det värt det var också I beslutet att skippa 4K modellen och spara 2000kr för att lägga de pengarna på en OLED tv, tror det ger mer än högre upplösning på laptopen

Permalänk
Skrivet av eucalyptus:

9570 med 1080P, 512GB ssd, 8750H och 16Gb ram. Modellen för 18 999kr på Dells hemsida

Valde att stå över 4K pga batteritiden och det är enda anledningen får man 3-4 timmar mer med 1080P så är det värt det var också I beslutet att skippa 4K modellen och spara 2000kr för att lägga de pengarna på en OLED tv, tror det ger mer än högre upplösning på laptopen

Tja tänkte beställa likadan men funderar på deras 3års support för 1800kr hur gjorde du med den tanke på alla fel som är på 9570?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av williamwojin:

Tja tänkte beställa likadan men funderar på deras 3års support för 1800kr hur gjorde du med den tanke på alla fel som är på 9570?

Skickades från m.sweclockers.com

Tänker inte betala en krona för deras support för enligt konsumentköplagen har vi ändå 3 års garanti. Så skulle den paja är det upp till Dell och fixa

Man får ju ändå 1 år "pro support".

MEN jag lade till olycksfallsförsäkring för 180kr. Så om jag spiller kaffe eller tappar den i sjön får man en ny. 180kr är det lätt värt.

Permalänk
Skrivet av eucalyptus:

Tänker inte betala en krona för deras support för enligt konsumentköplagen har vi ändå 3 års garanti. Så skulle den paja är det upp till Dell och fixa

Man får ju ändå 1 år "pro support".

MEN jag lade till olycksfallsförsäkring för 180kr. Så om jag spiller kaffe eller tappar den i sjön får man en ny. 180kr är det lätt värt.

Ahh tänkte inte på det blir en Dell till mig med då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av williamwojin:

Ahh tänkte inte på det blir en Dell till mig med då.

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer lägga in en beställning på Dells hemsida i dagarna
Stämmer set verkligen med 3 års garanti enligt KKL finns det VERKLIGEN INGA kryphål som de kan använda mot oss dödliga

Permalänk

Garanti

Snabb läste lite här och tycker det låter bra.
Fast skulle inte förvåna mig om dom kan få det till att det är konsumentens fel.

https://www.konsumenteuropa.se/sv/amnesomraden/handel-inom-eu...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick min XPS 15 i häromdagen. Grym dator och 4K skärmen är helt underbar.
Hade dock problem med tangentbordet och ringde Dell för att ångra köpet.
De registrerade ärendet och skulle återkomma om det var ok att ångra köpet.
Det är kanske det naturliga hos Dell, att en ”enkel” supporttekniker inte får ta de besluten, men jag nämnde att jag har lagen på min sida och att jag ringde de samma dag som jag fick datorn. Får vänta några dagar och se vad de svarar.

(I övrigt hade jag inga problem med backbleed eller värme, funkade klockrent förutom tangentbordet)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av istream:

Fick min XPS 15 i häromdagen. Grym dator och 4K skärmen är helt underbar.
Hade dock problem med tangentbordet och ringde Dell för att ångra köpet.
De registrerade ärendet och skulle återkomma om det var ok att ångra köpet.
Det är kanske det naturliga hos Dell, att en ”enkel” supporttekniker inte får ta de besluten, men jag nämnde att jag har lagen på min sida och att jag ringde de samma dag som jag fick datorn. Får vänta några dagar och se vad de svarar.

(I övrigt hade jag inga problem med backbleed eller värme, funkade klockrent förutom tangentbordet)

Skickades från m.sweclockers.com

Att få ångra köpet inom 14 dagar borde det inte ens va några frågetecken om... lagen är väldigt tydlig med ångerrätten med retur inom 14 dagar vid distanshandel

De kan inte fixa tangentbordet istället? Eller har du fler problem?

Det här forumet är tyvärr översvämmat med olika problem. QC see inte ut att existera hos Dell. Hoppas verkligen jag får en problemfri laptop. Har inte tid att skicka på lagning då plugget börjar snart.
http://forum.notebookreview.com/threads/xps-15-9570-owners-th...

Permalänk
Medlem

Fick min XPS igår och, frånsett massa strul med Schenker, är riktigt nöjd. Förvånad över vilket flyt man får i spel, snittar strax under 60fps i Total Warhammer 1 I benchmark (1080p, High).
Lite stumt tangentbord men man vänjer sig nog:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Fick min XPS igår och, frånsett massa strul med Schenker, är riktigt nöjd. Förvånad över vilket flyt man får i spel, snittar strax under 60fps i Total Warhammer 1 I benchmark (1080p, High).
Lite stumt tangentbord men man vänjer sig nog:)

Hur lång tid efter beställning fick du din dator? Vad hade du för strul med Schenker? Beställt min XPS nu & är lite orolig att jag inte ska hinna få den innan jag flyttar...

Visa signatur

Ryzen 5600x || 16GB RAM || Gigabyte B550 || Asus STRIX GTX 1080 Gaming || RM850x || Laptop: Dell XPS 13 9370

Permalänk
Medlem

@gojtan: två.veckor ungefär.2,5 veckor.
Struket bestod av att jag inte vill ha den levererad till dörren då jobbar och inte kan sitta hemma och vänta. Det var väldigt svårt för Schenker att fixa dock vilket drog ut några dagar på leveransen.

Men jag fick ö dådatoentodogafe än det datum som beräknades på Dell.se när man beställde.