Permalänk
Medlem

Hjälp med uppgraderingspaket

Hejsan Bullen

Jag sitter och plockar ihop delar på Inet men inser att man har ju inte koll alls, specifikt då på vilket moderkort och SSD+vanlig mekanisk disk. Behöver även nya fläktar men vet riktigt heller vilka jag ska ta. Några från Noctua förmodligen? Har Inets egna fläktar nu och tycker ljudnivån är ok så kanske egentligen inte behöver nya?
Det som finns är alltså processorkylare, minne, grafikkort, chassi och nätagg men resten behöver jag hjälp och plocka ihop. En 8700k kommer användas. Det finns inte någon direkt budget men betalar helst inte för mycket och är beredd att missa någon cool funktion på moderkortet om det kostar för mycket.

Tack på förhand

Edit: Kan alltså lägga ~3500 ungefär på moderkort om det verkligen är värt det men ser hellre att det kostar någon hundring/tusenlapp under där. Jajaj, ni förstår min poäng.

Edit 2: Kollade lite på Inet och hittade det här:
EVGA Z370 Classified K
någon som använder det själv?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: Skulle hoppa över EVGA bättre att köra med ASUS, MSI, Gigabyte, Asrock m.m då dessa tillverkar har funnits längre på marknaden och erbjuder bättre stabilitet på sin mjukvara.

Asus har just nu ett Cashback program för moderkort just nu gäller till den 15 juli
https://promotion.asus.com/en/nordics/asus_z370_intel_ssd_cas...

ASUS Strix Moderkorten bör duga till de flesta men ifall du är en seriös överklockare så är Maximus serien bättre.

Edit ASUS ROG STRIX Z370-F 1999 kr + Intel 760p 512 GB NVMe blir ca 3100 kr med Cashback.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

@ClintBeastwood: Skulle hoppa över EVGA bättre att köra med ASUS, MSI, Gigabyte, Asrock m.m då dessa tillverkar har funnits längre på marknaden och erbjuder bättre stabilitet på sin mjukvara.

Asus har just nu ett Cashback program för moderkort just nu gäller till den 15 juli
https://promotion.asus.com/en/nordics/asus_z370_intel_ssd_cas...

ASUS Strix Moderkorten bör duga till de flesta men ifall du är en seriös överklockare så är Maximus serien bättre.

Edit ASUS ROG STRIX Z370-F 1999 kr + Intel 760p 512 GB NVMe blir ca 3100 kr med Cashback.

Det är väl en jäkligt fin deal? Tack för tipset! Är sugen på att slå till direkt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Det är väl en jäkligt fin deal? Tack för tipset! Är sugen på att slå till direkt.

Intel 760p är en NVMe SSD för ca 1590 kr (Med Cashback) så ca 400 kr dyrare än Sata modellerna för bättre prestanda upp till dig ifall du vill ha en NVMe SSD.

Annars så får du ifall 50 Euro Rabatt ifall du bara köper moderkortet.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB