Origin kan inte ansluta till internet..

Permalänk
Medlem

Origin kan inte ansluta till internet..

Jag har uppenbarligen internet som fungerar, alla hemsidor funkar och origin laddades ned utan problem men när jag försöker installera så får jag ett meddelande "Installationen av Origin kräver en internetanslutning, men vi kunde inte inte ansluta till internet."

varför?? den är inte blockerad i brandvägg eller någonting heller det har jag kollat redan så va sjutton är problemet?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Kan ju vara problem på deras sida, servrar som ligger nere kanske

Permalänk

@Kethsi: har samma problem nu

Visa signatur

CPU-Intel 12600K.MB-MSI z690 pro.GPU-ASUS GeForce GTX 1060 6GB OC strix.MEM-Coriar 32GB DDR4 3200Mhz.
Samsung Galaxy S22 Ultra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne King:

@Kethsi: har samma problem nu

misstänker att det är deras servrar som spökar, det fungerade igen när jag försökte senare/nästa dag.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk

@Kethsi: samma sak idag funkar fortfarande inte

Visa signatur

CPU-Intel 12600K.MB-MSI z690 pro.GPU-ASUS GeForce GTX 1060 6GB OC strix.MEM-Coriar 32GB DDR4 3200Mhz.
Samsung Galaxy S22 Ultra.

Permalänk
Medlem

Har upplevt samma förut, men att det inte fanns några indikationer på att servern låg nere. Visade sig vara ComHem som hade lite störningar, som konstigt nog tillät internet för surfing att fungera, men inte Blizzard-klienten

Skickades från m.sweclockers.com