Headset för huvudsak filmvisning till min smartphone Lenovo P2

Permalänk
Medlem

Headset för huvudsak filmvisning till min smartphone Lenovo P2

Hej,

Jag letar efter bästa möjliga headsetet till min smartphone lenovo P2, mina kreterier är att jag skall kunna ligga bekvämt i soffan och kolla på film utan att behöva hålla i telefonen.
Bästa möjliga headset för under tusenlappen om det finns.
Spel och vr är jag inte så intresserad av men headsetet bör vara mörkt och inte läcka in ljus samt lätt och remmarna baktill får ju inte skava allt för mycket.

Bra bild är ju också givetvis viktigt.

Några tips?

Permalänk
Medlem

Någon som vet?

Permalänk
Avstängd

Headset är hörlurar med mikrofon. Vad är det du riktigt vill ha ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wong:

Headset är hörlurar med mikrofon. Vad är det du riktigt vill ha ?

Det låter som att TS söker ett VR-headset.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det låter som att TS söker ett VR-headset.

Det stämmer, för filmvisning,

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr nick:

Hej,

Jag letar efter bästa möjliga headsetet till min smartphone lenovo P2, mina kreterier är att jag skall kunna ligga bekvämt i soffan och kolla på film utan att behöva hålla i telefonen.
Bästa möjliga headset för under tusenlappen om det finns.
Spel och vr är jag inte så intresserad av men headsetet bör vara mörkt och inte läcka in ljus samt lätt och remmarna baktill får ju inte skava allt för mycket.

Bra bild är ju också givetvis viktigt.

Några tips?

Bekvämt: Check.
Under tusenlappen: Check.
Mörkt: Check.
Bra bild: Check.

Permalänk

https://www.icahemma.se/horlur-inear-android-vit-ajays-five--...

Veckans fynd på Ica, köpte själv 6par.
Perfekta till film,pop , hiphop och elektronisk musik då basen är rätt tung.
Personligen lägger jag inte mer än 500 på ett par lurar längre då dom ändå börjar glappa efter några mån och dom tunna kablarna är inget kul att försöka löda.

Köpte själv 6par men det finns bara vita, anpassade till android men micen fungerar på iPhone också, dock vet jag ej om knapparna fungerar på densamma.
Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det känns som att jag utryckte mig helt fel i denna tråden, jag var ute efter ett VR set endast flr filmvisning modell lyx,

Här är det inlägg jag författat på engelska, för hoppningsvis kan jag få lite hjälp med tweaks då jag inte är nöjd;

Hi Gyus,

I have just invested in this rigg to better énjoy my locally series and Movie watching, I am not interested in VR stuff,youtube, Netflix or games(so far), just wanted it for relaxing and watching Movies and series in the evenings liing down.

I am using Google Pixel XL for the smartphone and the Daydreaw View.
The best app I have found so far is VRTV Free, (Watching only localy material)

I must say that I am a Little dispaointed so far with the overal experience, (A "Little"), didnt expect that much of a smart phone solution but it was still a lot of Money spent and i hoped for more.

Perhaps there are settings or solutions that could improve the experience that you guys could help me with, I will list my convcerns in PRIORITY order.

1) The screendoor: Is there ANYTHING to do to improve of this as I see it as a disaster? It is is just so much visable pixles I cant ignore them. Reminds me of my first projector 20+ years ago

2) Picture resolutionsolution seems low, anything to boost this?

3) The fact that I have to have my head in a certain angle to get the best focus, are there any solution for that? (Not a huge problem)

Let me also say that I got the phone and Daydreaw view today so the "noob" factor is still there.

I rather not buy Another phone now when I bought this but ifAnother heat set would help I would consider it.

I Appreciate all answers and help on theres questions as I have spent a fortune on the rigg (With obiously not enough enough research behínd it)

Looking formward for constructive feedback!!

All the best,

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr nick:

Det känns som att jag utryckte mig helt fel i denna tråden, jag var ute efter ett VR set endast flr filmvisning modell lyx,

Här är det inlägg jag författat på engelska, för hoppningsvis kan jag få lite hjälp med tweaks då jag inte är nöjd;

Hi Gyus,

I have just invested in this rigg to better énjoy my locally series and Movie watching, I am not interested in VR stuff,youtube, Netflix or games(so far), just wanted it for relaxing and watching Movies and series in the evenings liing down.

I am using Google Pixel XL for the smartphone and the Daydreaw View.
The best app I have found so far is VRTV Free, (Watching only localy material)

I must say that I am a Little dispaointed so far with the overal experience, (A "Little"), didnt expect that much of a smart phone solution but it was still a lot of Money spent and i hoped for more.

Perhaps there are settings or solutions that could improve the experience that you guys could help me with, I will list my convcerns in PRIORITY order.

1) The screendoor: Is there ANYTHING to do to improve of this as I see it as a disaster? It is is just so much visable pixles I cant ignore them. Reminds me of my first projector 20+ years ago

2) Picture resolutionsolution seems low, anything to boost this?

3) The fact that I have to have my head in a certain angle to get the best focus, are there any solution for that? (Not a huge problem)

Let me also say that I got the phone and Daydreaw view today so the "noob" factor is still there.

I rather not buy Another phone now when I bought this but ifAnother heat set would help I would consider it.

I Appreciate all answers and help on theres questions as I have spent a fortune on the rigg (With obiously not enough enough research behínd it)

Looking formward for constructive feedback!!

All the best,

Låter ju som gör-det-själv-grejen skulle fungera utmärkt till dig. Pixligt kommer det ju bli oavsett vr-headset om du använder din befintliga telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av creativ:

Låter ju som gör-det-själv-grejen skulle fungera utmärkt till dig. Pixligt kommer det ju bli oavsett vr-headset om du använder din befintliga telefon.

Jag provade en Google Pixel XL telefon med en Google Daydream View och blev inte nöjd med bilden där heller, för mycket screendoor,
Jag trodde verkligen att detta "fanns"

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr nick:

Jag provade en Google Pixel XL telefon med en Google Daydream View och blev inte nöjd med bilden där heller, för mycket screendoor,
Jag trodde verkligen att detta "fanns"

Ordentliga VR headset modell Lyx som du pratar om finns inte att bara gå och handla nej. Kanske finns det något utöver de vanliga skitsakerna (som används till mobiler) och dyrare Oculus/Vive som används av företag som är bättre. Troligen inget du kommer få tag på eller har läderpung för.

Ska du använda telefonen till 'VR' på detta sätt så kommer nästan allt vara "meh" som bäst. Även Oculus och Vive är "meh" som dom är. Riktigt roligt, ja. Lider av extremt dålig upplösning dock, och en telefon kommer vara betydligt sämre på det.

Lenovo P2 är så pass lågupplöst (1080p) att det kommer aldrig se bra ut, hur du än gör.
Riften som jag har är på 1080x1200 per öga, och det ser fortfarande ut som pixel mania.

Så nej, det du söker finns troligen ej.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr nick:

Jag provade en Google Pixel XL telefon med en Google Daydream View och blev inte nöjd med bilden där heller, för mycket screendoor,
Jag trodde verkligen att detta "fanns"

Om du ska använda telefonen så måste den väl köra typ upplösning på 8k för att bilden ska bli bra.
Vad jag vet så finns det ingen telefon som kör i 8k. Någon ny sonylur har väl förbättrat sig sedan förra generationen 4k men utan att ha testat så misstänker jag att 4k kommer se pixligt ut ändå. Sen tycker ju folk olika, vissa tycker att en film på 320x240 ser gudomligt ut på en stor tv.
Men som sagt, "gör-det-själv-grejen" borde ju fungera utmärkt då du inte blandar in något vr-headset. Således så kommer din display fortfarande se bra ut.