Permalänk
Medlem

Playstation 2 SmartTV

Hejsan. Har ett chippat playstation 2. Köpt en samsung smarttv 65. Har ingen scartanslutning på den så jag köpte en HDMI omvandlare till ps 2.
Ps2 spel även dvd filmer funkar kanon.men mina gamla ps1 spel startar ej får upp den första ps 1 loggan vid uppstart sedan finns ingen anslutning säger tv.Provat på en 32 a led tv funkar ej där heller med omvandlaren men trycker jag i scarten funkar det. Konstigt att ps2 spel går men ej ps1 spel. Har det något med upplösningen att göra tro???

Permalänk
Medlem

Omvandlaren gillar nog inte 240p

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Har inte TV'n komponent (röd-grön-blå anslutning)?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jo det verkar finnas har satt tv på väggen så lite bökigt att kolla sedan är det ju så om jag kör component om jag får någon färg när jag kör **bort/mod** spel

Skickades från m.sweclockers.com

Rensat §7//Mod
Permalänk
Medlem
Skrivet av ulfen38:

Jo det verkar finnas har satt tv på väggen så lite bökigt att kolla sedan är det ju så om jag kör component om jag får någon färg när jag kör **bort/mod**spel

Skickades från m.sweclockers.com

Låter märkligt att det skulle bli svartvitt men jag har ingen koll på vad chippen kan ställa till med.

Rensat Citat
Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Vet inte hur din konsol situation ser ut, men om du har en PS3 (spelar ingen roll vilken modell) så kan du köra dina PS1 spel på den. Så länge det är original bara om ps3an är orörd.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Om NTSC-spel blir svartvita på din PAL-TV betyder det att du kör komposit eller S-Video. Du måste köra RGB/Komponent för att få färg om din TV inte stöder NTSC-formatet

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Kör för det mesta **bort/mod** spel **bort/mod** i ps 2 an.både ps1 o ps2 spel funkar kanon att köra dock ej på den nya tv.n .där bara ps 2 spelen funkar..ska kolla lite mer i kväll .hade en plasma 42 innan där funkade ałlt .måste vara något med upplösningen på dom gamla ps 1 spelen

Skickades från m.sweclockers.com

Rensat §7//Mod
Permalänk
Medlem
Skrivet av ulfen38:

måste vara något med upplösningen på dom gamla ps 1 spelen

Ja, som jag skrev i första svaret i tråden. Din omvandlare gillar inte 240p

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd

Kanske vore enklast att emulera PS2 på datorn och sedan koppla datorn till tv'n?

Köra via Miracast?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.