Hur mycket kan jag sälja ett Silverstone FT02 (Fönster) för?

Permalänk

Hur mycket kan jag sälja ett Silverstone FT02 (Fönster) för?

Chassit är nu 5 år gammalt och inga butiker säljer den längre. Jag minns inte vad jag köpte den för och undrar nu vad man bör sätta för pris? Jag vill bli av med det relativt snabbt men samtidigt är det ju ett kvalitets chassi.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det var mig ett dyrt chassie, tycker nog en tusenlapp minst?

Permalänk

@Spiffman: Det låter som ett rimligt utgångsläge.

Permalänk
Medlem

Tveksam om du får en tusing för den. Man får ju fina nya moderna chassin för dom pengarna. Nja, skulle gissa på 300kr.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Tveksam om du får en tusing för den. Man får ju fina nya moderna chassin för dom pengarna. Nja, skulle gissa på 300kr.

Vilket modernt chassi har moderkortet roterat 90 grader och har tre 180mm högkvalitetsfläktar i botten som gör att lådan fungerar som en skorsten? Unibody-design med en tjock aluplåt som löper runt lådan som ett U. Allting är välgjort och genomtänkt.

Det är ett av de bästa chassin för luftkylning som byggts och som sagt unikt på flera sätt, men har en speciell målgrupp. Det minskar antalet köpare men priset de är villiga att betala går upp.

Jag hade lagt ut den för runt 800-900 om skicket är bra. Är det misshandlat betydligt mindre.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Vilket modernt chassi har moderkortet roterat 90 grader och har tre 180mm högkvalitetsfläktar i botten som gör att lådan fungerar som en skorsten? Unibody-design med en tjock aluplåt som löper runt lådan som ett U. Allting är välgjort och genomtänkt.

Det är ett av de bästa chassin för luftkylning som byggts och som sagt unikt på flera sätt, men har en speciell målgrupp. Det minskar antalet köpare men priset de är villiga att betala går upp.

Jag hade lagt ut den för runt 800-900 om skicket är bra. Är det misshandlat betydligt mindre.

Absolut, det är en häftig lösning och bra chassi. Men skulle du betala 900kr för det 6 år gamla chassit? Om den hade varit i toppskick och i orginalkartong, kanske oanvänd, då hade det varit bra. Men för 900kr får man många bra moderna chassin. Iaf jag skulle nog vilja ha usb3 portar, lite färre 5,25 platser om jag skulle bygga en modern dator (men det beror ju såklart på vad man bygger).

Jag tror du har rätt i att det är en speciell målgrupp som är beredda att betala en tusing för ett begagnat chassi.

Permalänk
Medlem

Bästa sättet att få veta värdet är att slänga upp en annons

Visa signatur

Intel i7 4970K, Fractal define mini, 24GB DDR3 1600mhz , 500GB SSD * 2 RAID0, GeForce 1060 6gb

Permalänk

Slängde upp den för en tusing så får vi se vad som händer