Hjälp att välja övervakningskamera utomhus

Permalänk

Hjälp att välja övervakningskamera utomhus

Hej.

Jag tänker skaffa en övervakningskamera till vår baksida. Det är bara en gräsäng, kohage och skog bakom husen.(parhus)
Jag tänker mig max 2000kr, men inte det billigaste skräpet helst.
Jag vill ha :
1: En kamera med inbyggd rörelsedetektion
2: Den ska ha mörkerseende.
3: Schemaläggning av när rörelsen ska vara aktiverad,
( så man inte får pushmeddelanden när man är ute på altanen på dagarna) pushmeddelanden
4: Pushmeddelanden( notifiering via mail blir för långsamt så telefonen inte uppdaterar mail hela tiden (Iphone)
5: Gärna utan poe då det är lättare i mitt läge att strömförsörja via vägguttag.
6: Gärna inte för stor och anskrämlig

7: Den ska gå att köpa i Svensk butik- fysisk eller webb.

Jag har två st 120w halogenstrålkastare med rörelsedetektion på samma husvägg som kameran kommer att sitta på, om det har någon betydelse. Kameran kommer att sitta längst till vänster på husväggen och filma snett åt höger och ska täcka större delen av altanen som är ca 7 meter bred, kameran kommer nog att sitta ca 1-1,5 m från ena strålkastaren

Är det en stor fördel att ha poe istället för wifi-anslutning pga ev störningar eller spelar det ingen större roll?
Jag kommer inte ha någon ups, vill bara ha lite koll på baksidan, det verkar ha smugit runt lite "folk" här den senaste tiden.

Kanske är mycket krav för liten peng, men jag har kollar runt själv och hittar ingen kamera med mina "krav"

Mycket tacksam för hjälp av er som är vassare än mig på detta.

Mvh/ Thomas

La till punkt 7.
Permalänk
Medlem

@kermithboy: hikvision fyller alla dina krav, (även kopiorna) ja det är en stor fördel med kabel jämfört med wlan.
något du bör tänka på är att köper du en kamera med lite sämre wlan kommer den göra att hela ditt wlan blir segt.
(slöaste enheten sätter standarden för alla wlan anslutna saker)

kör du på en billig kamera, bör du köra den på ett gäst vlan med restriktioner, samt blocka så den inte når internet, då det inte är ovanligt med bakdörrar i dessa kameror. ska du ha fast eller ptz funktioner?

ett annat alternativ är xiaomi kamerorna, deras app är väldigt smidig, samma råd här dock gällande
bakdörrar dock. (kommer kameran från kina, räkna med bakdörrar)

vill du ändå köra på wlan skulle jag tittat på Ring,
då kan du längre fram även köra med deras ringklocka, kamerorna kan drivas av solceller och kan mycket lätt integreras i olika smarta hus lösningar, använder deras ringklocka själv, otroligt smidigt när det kommer leveranser mm (kör den ihop med ett id lock så man kan låsa upp på distans)
kör du på deras premier tjänst lagras bilder filmer på deras server. kameran går använda utan premium, men då får man titta direkt vad som händer. mycket bra rörelseavkänning som går att ställa exakt hur,var och när den ska reagera, bra mörkerseende och inbyggd mic och högtalare. går att se materialet och live view från både datorer och telefoner.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Jag använder Netgear Arlo sedan ett år tillbaka för en liknande uppgift och är mycket nöjd. Kamerorna är trådlösa och går på batteri men har bra räckvidd, lätta att montera och väldigt enkla att administrera. Startpaket + en kamera hos Netonnet just nu för 1390:-.

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

[…]något du bör tänka på är att köper du en kamera med lite sämre wlan kommer den göra att hela ditt wlan blir segt.
(slöaste enheten sätter standarden för alla wlan anslutna saker)

En gammal kvarleva från en svunnen tid. Så är det inte längre som tur är.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

En gammal kvarleva från en svunnen tid. Så är det inte längre som tur är.

verkligen, hur är det ändrat menar du?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kermithboy:

Hej.

Jag tänker skaffa en övervakningskamera till vår baksida. Det är bara en gräsäng, kohage och skog bakom husen.(parhus)
Jag tänker mig max 2000kr, men inte det billigaste skräpet helst.
Jag vill ha :
1: En kamera med inbyggd rörelsedetektion
2: Den ska ha mörkerseende.
3: Schemaläggning av när rörelsen ska vara aktiverad,
( så man inte får pushmeddelanden när man är ute på altanen på dagarna) pushmeddelanden
4: Pushmeddelanden( notifiering via mail blir för långsamt så telefonen inte uppdaterar mail hela tiden (Iphone)
5: Gärna utan poe då det är lättare i mitt läge att strömförsörja via vägguttag.
6: Gärna inte för stor och anskrämlig

Jag har två st 120w halogenstrålkastare med rörelsedetektion på samma husvägg som kameran kommer att sitta på, om det har någon betydelse. Kameran kommer att sitta längst till vänster på husväggen och filma snett åt höger och ska täcka större delen av altanen som är ca 7 meter bred, kameran kommer nog att sitta ca 1-1,5 m från ena strålkastaren

Är det en stor fördel att ha poe istället för wifi-anslutning pga ev störningar eller spelar det ingen större roll?
Jag kommer inte ha någon ups, vill bara ha lite koll på baksidan, det verkar ha smugit runt lite "folk" här den senaste tiden.

Kanske är mycket krav för liten peng, men jag har kollar runt själv och hittar ingen kamera med mina "krav"

Mycket tacksam för hjälp av er som är vassare än mig på detta.

Mvh/ Thomas

Vi kör Logitech Circle 2 här på våran gård o det funkar prima, den har de flesta av dina krav. Finns rörelsedetektor som funkar väldigt bra o den har pushnotiser, vad jag vet kan man däremot inte ha dem tidsinställda men man kan stänga av kameran i appen som finns till kameran.
Den har väldigt brett synfält, vill minnas att det är ca 180 grader. Mörkerseende finns också, kanske inte den bästa men man kan se ganska bra upp till 7 meter när det är nästan kolsvart.

Liten och smidig, bredden är väl i liknande storlek som botten på en kaffekopp. Wifi som funkar väldigt bra och smidigt att installera allt via appen. Vill minnas att den finns både med batteridrift och vanlig sladdanslutning (2 olika modeller). Det man får tänka på gällande mer eller mindre alla kameror är att dom inte riktigt gillar när det är kallare än -10 grader, vill minnas att den tål -20 men det är nog inget man vill testa
Finns ganska smarta lösningar för montering, vet att det finns en montering för fönster (typ en sugkopp) så den tittar ut

https://www.inet.se/produkt/6600159/logitech-circle-2-hemover...

La till länk till kameran
Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Skrivet av aragon:

@kermithboy: hikvision fyller alla dina krav, (även kopiorna) ja det är en stor fördel med kabel jämfört med wlan.
något du bör tänka på är att köper du en kamera med lite sämre wlan kommer den göra att hela ditt wlan blir segt.
(slöaste enheten sätter standarden för alla wlan anslutna saker)

kör du på en billig kamera, bör du köra den på ett gäst vlan med restriktioner, samt blocka så den inte når internet, då det inte är ovanligt med bakdörrar i dessa kameror. ska du ha fast eller ptz funktioner?

ett annat alternativ är xiaomi kamerorna, deras app är väldigt smidig, samma råd här dock gällande
bakdörrar dock. (kommer kameran från kina, räkna med bakdörrar)

vill du ändå köra på wlan skulle jag tittat på Ring,
då kan du längre fram även köra med deras ringklocka, kamerorna kan drivas av solceller och kan mycket lätt integreras i olika smarta hus lösningar, använder deras ringklocka själv, otroligt smidigt när det kommer leveranser mm (kör den ihop med ett id lock så man kan låsa upp på distans)
kör du på deras premier tjänst lagras bilder filmer på deras server. kameran går använda utan premium, men då får man titta direkt vad som händer. mycket bra rörelseavkänning som går att ställa exakt hur,var och när den ska reagera, bra mörkerseende och inbyggd mic och högtalare. går att se materialet och live view från både datorer och telefoner.

Så, kabel är bättre endast med tanke på att kameran kan slöa ner mitt wi-fi till mina övriga enheter som mobil å dator? Jag antar att kabel är stabilare också?

Har kollat på en HIK kamera från webbhallen, såg inget om schemaläggning där?

https://www.dustinhome.se/product/5011063690/ds-2cd2042wd-i-b...

Är HIK kamerorna pålitliga kameror med bra app?

Om jag ska ha fast eller ptz? På den frågan svarar jag : Blå. 😎 Är rätt så idiot på övervakningskameror och dess system tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Glömde en fråga om ptz
Permalänk
Medlem
Skrivet av kermithboy:

Så, kabel är bättre endast med tanke på att kameran kan slöa ner mitt wi-fi till mina övriga enheter som mobil å dator? Jag antar att kabel är stabilare också?

Har kollat på en HIK kamera från webbhallen, såg inget om schemaläggning där?

https://www.dustinhome.se/product/5011063690/ds-2cd2042wd-i-b...

Är HIK kamerorna pålitliga kameror med bra app?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja är det korta svaret, saken är såhär med ett sämre kort särklit i en kamera jommer den kräva mer air time vs ett snabbare kort. särskilt om det är på lite avständ den ska vara. (ring har dock mycket bra wlan kort)

hik är super pålitliga (har fler själv av olika modeller)
med hik kan du använda nästan vilken kamera app som helst så du blir inte låst till ett märke. MEN ska du bara ha en kamera och inte lägga till fler eller av olika märken, så kan det vara smidigare med en färdig lösning som ring,xiaomi osv

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

verkligen, hur är det ändrat menar du?

Skickades från m.sweclockers.com

Som jag förstod det (vi har genomgång emellanåt av de tjänster och produkter vi säljer och underhåller) har det med hur trådlösa enheter tilldelas tid att göra. Detta ska man ändrat sedan en tid tillbaka så att långsammare enheter med äldre standarder inte ska kunna påverka snabbare och senare standarder. Exakt hur det fungerar vet jag dock inte så det vågar jag mig inte på att förklara. Det nämndes just för att frågan ibland kommer upp.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av kermithboy:

Hej.

Jag tänker skaffa en övervakningskamera till vår baksida. Det är bara en gräsäng, kohage och skog bakom husen.(parhus)
Jag tänker mig max 2000kr, men inte det billigaste skräpet helst.
Jag vill ha :
1: En kamera med inbyggd rörelsedetektion
2: Den ska ha mörkerseende.
3: Schemaläggning av när rörelsen ska vara aktiverad,
( så man inte får pushmeddelanden när man är ute på altanen på dagarna) pushmeddelanden
4: Pushmeddelanden( notifiering via mail blir för långsamt så telefonen inte uppdaterar mail hela tiden (Iphone)
5: Gärna utan poe då det är lättare i mitt läge att strömförsörja via vägguttag.
6: Gärna inte för stor och anskrämlig

7: Den ska gå att köpa i Svensk butik- fysisk eller webb.

Jag har två st 120w halogenstrålkastare med rörelsedetektion på samma husvägg som kameran kommer att sitta på, om det har någon betydelse. Kameran kommer att sitta längst till vänster på husväggen och filma snett åt höger och ska täcka större delen av altanen som är ca 7 meter bred, kameran kommer nog att sitta ca 1-1,5 m från ena strålkastaren

Är det en stor fördel att ha poe istället för wifi-anslutning pga ev störningar eller spelar det ingen större roll?
Jag kommer inte ha någon ups, vill bara ha lite koll på baksidan, det verkar ha smugit runt lite "folk" här den senaste tiden.

Kanske är mycket krav för liten peng, men jag har kollar runt själv och hittar ingen kamera med mina "krav"

Mycket tacksam för hjälp av er som är vassare än mig på detta.

Mvh/ Thomas

Kör exakt setupen du efterfrågar.
(även i https://www.sweclockers.com/forum/trad/1522193-tips-pa-natver...
D-Link DCS-4701E över PoE (via TP-Link TL-PoE150S) till en pi med motioneye.
Rörelse detektor i motioneye spelar automatiskt in och lägger det på en NAS.
Att få notifikation är även det busenkelt om man vill.

Försökte få det hela att fungera via både kamerans och NAS'ens mjukvara.
Men dom är så kåta på att försöka sälja prenumerationer till en att det inte fungerade bra.
Motioneye tog kanske 1 timme att ratta in tills allt blev som jag ville.

Permalänk
Skrivet av aragon:

Ja är det korta svaret, saken är såhär med ett sämre kort särklit i en kamera jommer den kräva mer air time vs ett snabbare kort. särskilt om det är på lite avständ den ska vara. (ring har dock mycket bra wlan kort)

hik är super pålitliga (har fler själv av olika modeller)
med hik kan du använda nästan vilken kamera app som helst så du blir inte låst till ett märke. MEN ska du bara ha en kamera och inte lägga till fler eller av olika märken, så kan det vara smidigare med en färdig lösning som ring,xiaomi osv

Okej. Men schemat då, är det något som kameran måste ha som funktion eller går det att styra via en app?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Kör exakt setupen du efterfrågar.
(även i https://www.sweclockers.com/forum/trad/1522193-tips-pa-natver...
D-Link DCS-4701E över PoE (via TP-Link TL-PoE150S) till en pi med motioneye.
Rörelse detektor i motioneye spelar automatiskt in och lägger det på en NAS.
Att få notifikation är även det busenkelt om man vill.

Testade 2 st DLink https://www.kjell.com/se/sortiment/hem-kontor-fritid/larm-sak... kameror för några månader som jag skulle ha inomhus innan vi skaffade larm med kameror, dock så funkade appen / mjukvaran inte så bra alls. Det va segt å kamerorna föll ur appen, så man fick lägga in dom igen, gång på gång på gång. Sedan har jag läst mycket negativt om D-Links app. Känns som D-link har bra kameror men ingen vidare mjukvara. Funkar det för dig?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kermithboy:

Okej. Men schemat då, är det något som kameran måste ha som funktion eller går det att styra via en app?

Skickades från m.sweclockers.com

går vilket som, med ring finns det inbyggt, med hik finns det inbyggt. (ring är dock lättare att ställa i app med zoner mm) använder du hik ihop med tex tiny kamera app eller bluiris , hikes egna app så finns allt du efter fråga i dess. samt kan du lagra till ftp eller Dropbox mm men just smidigast med lagring får du av ring (slipper bry sig och allt finns ändå sparat )

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kermithboy:

Testade 2 st DLink https://www.kjell.com/se/sortiment/hem-kontor-fritid/larm-sak... kameror för några månader som jag skulle ha inomhus innan vi skaffade larm med kameror, dock så funkade appen / mjukvaran inte så bra alls. Det va segt å kamerorna föll ur appen, så man fick lägga in dom igen, gång på gång på gång. Sedan har jag läst mycket negativt om D-Links app. Känns som D-link har bra kameror men ingen vidare mjukvara. Funkar det för dig?

Skickades från m.sweclockers.com

Kör som sagt "MotionEye", D-Links mjukvara är, som du redan sett, skräp.
MotionEye har vad jag vet ingen app, men väl olika sätt som kameror kan övervakas.
Säkert inga problem att tunnla de olika websidorna den tillhandahåller så att man kan övervaka från var som helst med en uppkoppling.

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Kör som sagt "MotionEye", D-Links mjukvara är, som du redan sett, skräp.
MotionEye har vad jag vet ingen app, men väl olika sätt som kameror kan övervakas.
Säkert inga problem att tunnla de olika websidorna den tillhandahåller så att man kan övervaka från var som helst med en uppkoppling.

Okej, så ska man ha D-link får man köra via webbläsare å ingen app Altså.
Jag vill nog ha en app, får leta vidare. Tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kermithboy:

Okej, så ska man ha D-link får man köra via webbläsare å ingen app Altså.
Jag vill nog ha en app, får leta vidare. Tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Det har inte med D-Link att göra alls.
Det var kameran jag hade.
Mjukvaran som sköter -allt- är ju "MotionEye" och fungerar oavsett vilket kameramärke du ansluter (så länge den är kompatibel).

Gratis mjukvara som är bättre än vad kameratillverkarna kan erbjuda ser jag bara som en "win-win".

Och det verkar som att det finns en app:
https://play.google.com/store/apps/details?id=appinventor.ai_...
Fast jag ser inte poängen när det enda man vill göra är att se varför man fick en notifikation

Enligt mig är det enbart en fördel att en vanlig websida kan presenteras.
Du är inte i händerna på app tillverkaren vad gäller support.
Inte heller är du låst till ett viss märke på kamera.
"Allt" fungerar bara (efter ett visst piller såklart).

Permalänk

@aragon: Har nu kollat på HIKs manual på just den kameran jag länkade till. Läser ang. schemaläggningen, men förstår inte o det går att få vissa tider på dygnet där kameran inte reagerar på rörelse eller spelar in alls, altså jag vill ha vissa tider på dygnet där kameran är i princip avstängd. Går det tror du?

Permalänk
Medlem

@kermithboy: Hej ursäkta, jag glömde helt bort detta, hmm vill du ha att kameran ska vara helt nere tror jag inte du löser det med den kameran, du kan lösa alla tids saker med deras mjukvara, men kameran kommer vara aktiv ändå (spelar dock inte in) du skulle kunna lösa det genom att ställa det i poe switchen så den slår av porten dom tiderna du inte vill den ska vara aktiv. i ditt fall skulle jag nog gått på Ring, deras kamera ställer du alla dessa saker direkt i appen, samt slipper du ha en egen lagrings enhet. det som är riktigt nice med deras kamera är att du inte behöver någon kabel alls då den går att driva med solpanel som finns som tillbehör.
Vill du spela in saker får man dock betala någon hundring per år (kommer inte ihåg vad jag ger, men det är billigare än att hålla med egen lagring) du kan dock titta gratis om det skulle vara en händelse som sker

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Skrivet av aragon:

@kermithboy: Hej ursäkta, jag glömde helt bort detta, hmm vill du ha att kameran ska vara helt nere tror jag inte du löser det med den kameran, du kan lösa alla tids saker med deras mjukvara, men kameran kommer vara aktiv ändå (spelar dock inte in) du skulle kunna lösa det genom att ställa det i poe switchen så den slår av porten dom tiderna du inte vill den ska vara aktiv. i ditt fall skulle jag nog gått på Ring, deras kamera ställer du alla dessa saker direkt i appen, samt slipper du ha en egen lagrings enhet. det som är riktigt nice med deras kamera är att du inte behöver någon kabel alls då den går att driva med solpanel som finns som tillbehör.
Vill du spela in saker får man dock betala någon hundring per år (kommer inte ihåg vad jag ger, men det är billigare än att hålla med egen lagring) du kan dock titta gratis om det skulle vara en händelse som sker

Okej, den behöver ju inte vara ”avstängd”, bara den inte spelar in eller reagerar på rörelse dom timmar vi är på altanen. Tror du det fungerar så? Hik-kameran altså.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@kermithboy: ja och nej, bara svar va Det beror lite på, hur ska du spela in har du tänk, endast på telefonen eller ska du ha en dator eller nas med deras mjukvara? Tänk på att ska du spela in på telefonen behöver appen ligga aktiv i bakgrunden vilket kommer tömma telefonen på batteri väldigt fort.
(det gjorde det för mig när jag testade att köra så)

Om du ska använda en nas eller dator för att spela in, då kan du ställa både timer och rörelse, med deras mjukvara eller tex blue iris, ska du bara använda telefonen, kan du inte ställa timer, med deras app, möjligen 3 part app. (men igen det kommer dra ur batteriet)

Ska du använda mjukvara kan du gå på nästan vilken kamera som helt, då det är mjukvaran som sköter alla inställningar. (är dessutom mycket säkrare då du inte behöver öppna portar till själva kameran)
ska du endast använda telefonen utan mjukvara är det ring som har den funktionen vad jag vet, (ring drar inte ur batteriet som egen ip kamera skulle göra då den inte behöver ligga aktiv eller ha portar öppna)

EDIT: med denna mjukvara ska du kunna göra det du vill utan att dra ur telefonen eller hosta egen lagrin.
4gig är gratis samt 1 kamera.
https://www.camcloud.com/plans-and-pricing

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Skrivet av aragon:

@kermithboy: ja och nej, bara svar va Det beror lite på, hur ska du spela in har du tänk, endast på telefonen eller ska du ha en dator eller nas med deras mjukvara? Tänk på att ska du spela in på telefonen behöver appen ligga aktiv i bakgrunden vilket kommer tömma telefonen på batteri väldigt fort.
(det gjorde det för mig när jag testade att köra så)

Om du ska använda en nas eller dator för att spela in, då kan du ställa både timer och rörelse, med deras mjukvara eller tex blue iris, ska du bara använda telefonen, kan du inte ställa timer, med deras app, möjligen 3 part app. (men igen det kommer dra ur batteriet)

Ska du använda mjukvara kan du gå på nästan vilken kamera som helt, då det är mjukvaran som sköter alla inställningar. (är dessutom mycket säkrare då du inte behöver öppna portar till själva kameran)
ska du endast använda telefonen utan mjukvara är det ring som har den funktionen vad jag vet, (ring drar inte ur batteriet som egen ip kamera skulle göra då den inte behöver ligga aktiv eller ha portar öppna)

Jag tänkte spela in på minneskort i kameran. Förstår att det är bättre att spela in på ngn lagringsenhet inomhus. Men jag tänker att jag vill först å främst få veta om och att någon rört sig på baksidan. Sen om denne tar med sig minneskortet så får det bli så. Det blir i nuläget en för stor kostnad att köpa ”kring-utrustning”

Det står att den stödjer minneskort iallefall.

https://www.dustinhome.se/product/5011063690/ds-2cd2042wd-i-b...
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@kermithboy: hmm det tror jag inte den gör, jag har ett par av den modellen och har inte sett att det går montera minneskort i dom.
(ska kolla på dom jag har)
Om den stödjer minnes kort och du vill att kameran ska sköta allt blir det nog svårt att göra det du vill då det är kameran mjukvara som ska sköta inspelningen. du skulle ju kunna skaffa en digoo eller xiaomi, dessa stödjer minnes kort, har smidiga appar, men jag skulle definitivt köra dom på ett gäst vlan (China kamera) dom xiaomi jag har stödjer sleep mode och rörelse, nackdelen är att dom är wifi endast. Tänk på att du måste ha väldigt bra kvalitet på sd kortet och flera av modellerar klarar bara 32gig som max, (ofta att det blir fel på inspelningarna på sd korten på mina kameror, så man inte kan se vad som hänt)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Skrivet av aragon:

@kermithboy: ja och nej, bara svar va Det beror lite på, hur ska du spela in har du tänk, endast på telefonen eller ska du ha en dator eller nas med deras mjukvara? Tänk på att ska du spela in på telefonen behöver appen ligga aktiv i bakgrunden vilket kommer tömma telefonen på batteri väldigt fort.
(det gjorde det för mig när jag testade att köra så)

Om du ska använda en nas eller dator för att spela in, då kan du ställa både timer och rörelse, med deras mjukvara eller tex blue iris, ska du bara använda telefonen, kan du inte ställa timer, med deras app, möjligen 3 part app. (men igen det kommer dra ur batteriet)

Ska du använda mjukvara kan du gå på nästan vilken kamera som helt, då det är mjukvaran som sköter alla inställningar. (är dessutom mycket säkrare då du inte behöver öppna portar till själva kameran)
ska du endast använda telefonen utan mjukvara är det ring som har den funktionen vad jag vet, (ring drar inte ur batteriet som egen ip kamera skulle göra då den inte behöver ligga aktiv eller ha portar öppna)

EDIT: med denna mjukvara ska du kunna göra det du vill utan att dra ur telefonen eller hosta egen lagrin.
4gig är gratis samt 1 kamera.
https://www.camcloud.com/plans-and-pricing

Jag kollade på den mjukvaran, det stod att 4 timmar lagring va gratis, sen försvinner det antar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@kermithboy: nja det är 4gig och 2 timmar live view som är gratis / månaden som jag förstår det,
live view använde du bara när du kolla manuellt i kameran vilket knappas lär vara något du gör om det inte hände något,

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Skrivet av aragon:

@kermithboy: nja det är 4gig och 2 timmar live view som är gratis / månaden som jag förstår det,
live view använde du bara när du kolla manuellt i kameran vilket knappas lär vara något du gör om det inte hände något,

Haha, det var fan va meckigt de ska vara å få till en kamera som bara spelar in när jag vill 😂 Jag får väl kolla vidare. Tack för alla svar änsålänge👍👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av aragon:

@kermithboy: nja det är 4gig och 2 timmar live view som är gratis / månaden som jag förstår det,
live view använde du bara när du kolla manuellt i kameran vilket knappas lär vara något du gör om det inte hände något,

Okej, jag förstår.
Kollade lite i manualen nu å tänkte om du kunde kolla på schemaläggningen på sida 128-129 där dom visar schemat. Tror du inte det går att bara utelämna dom timmar jag vill att kameran ska vara ”vilande” eller kommer den inte godkänna det och säga att jag måste fylla i något på dygnets alla timmar?
https://www.hikvision.com/uploadfile/image/20150514084608856....

Har mailat Dustin dessa frågor i tisdags å dom i sin tur lär väl maila HIK-vision då HIK inte ville hjälpa mig direkt utan sa att jag MÅSTE gå via återförsäljaren, så jag får väl svar mot jul misstänker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@kermithboy: jo visst kan du det, men detta är inte i kameran utan i mjukvaran som denna visar, som jag sa innan är det inga problem om du använder mjukvara men då måste du ha en dator igång 24/7

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Skrivet av aragon:

@kermithboy: jo visst kan du det, men detta är inte i kameran utan i mjukvaran som denna visar, som jag sa innan är det inga problem om du använder mjukvara men då måste du ha en dator igång 24/7

Aha, skit åxå. Vi kör bara på macbook-bärbar, som vi bara har igång några timmar om dagen. Då kan jag sluta fundera på Hik-vision kameram då.

Skickades från m.sweclockers.com