Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matezon:

Mm jag vet, ett par gånger slöare e crucial. Men skall typ bara spelas på.

Ja men då ska det nog gå bra, bättre val än mekanisk HDD för spel!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Koden "013130" fungerar fortfarande. Beställde precis ett par hörlurar och fick då 13% rabatt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Akuthjälp!
Koden fungerar fortfarande på komplett, är riktigt sugen på att uppgradera min gamla i5 2500k till detta: https://www.komplett.se/wishlist/shared/05453f44-777e-4273-80...
Är det värt det? (16.000:- med rabatten)

Permalänk

@oskar321: Dålig CPU kylare, "långsamma ramminnen", du vet att skärmen saknar G-sync va xD? Fläktarna är dåliga, flyttar typ ingen luft jämfört mot ljudnivå. Grafikkortet är bra.

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Kul 1313 kampanj men funkade inte med faktura och hinner inte föra över tillräckligt med pengar till rätt bankkonto i tid. Hade planerat att köpa en billig 1440p bildskärm AOC Q3279VWF för 1905 kr men blev inget så får köpa någon annanstans. Hade varit bra om det stod med liten text på någon av bannersarna till kampanjen att fakturaköp inte var möjligt för de av oss som planerade att köpa något.

Feel u. Hade också en planerat inköp men då faktura-valet försvann så blev det inget köp:/ nåja!

Rean blev förresten förlängd till 16.00

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5600x || 16GB RAM || Gigabyte B550 || Asus STRIX GTX 1080 Gaming || RM850x || Laptop: Dell XPS 13 9370

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Var inte nöjd med mina Sennheiser Momentum Wireless, betalade 1600kr och kvalitén känns som det inte ens är värt det och de ska kosta det dubbla.

Kåpan på vänster sida sitter nästan lös i sockeln och glider runt mycket lättare än den på höger sida, storleks justeringen är likadan där det glider mycket lättare på enda sidan är på andra.

Sedan tycker jag att men kabel på höger kåpa är lindad åt fel håll så den slår i banden hela tiden och vill lägga sig i springan.

Kommer nog skicka tillbaka.

Sennheiser tyckte inte heller att mina lurar höll måttet efter att ha inspekterat dem så jag kommer få nya skickade, får väl hoppas de nya är bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av gojtan:

Rean blev förresten förlängd till 16.00

Testade från 15:42 till 15:54 utan att rabattkoderna ovan fungerade på någon av produkterna.

Permalänk
Medlem

Synd att Komplett inte tar Amex. Hade en rätt stor order planerad men får bli av en annan ÅF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herrmelit:

G305 LIGHTSPEED för 422kr med studentrabatt från studentkortet.se

Var?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Köpte precis en. Om du loggar in via studentkortet.se så får du gå till datorprodukter så finns det en kod för Logitech. Det är via deras hemsida man köper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maiooo:

Köpte precis en. Om du loggar in via studentkortet.se så får du gå till datorprodukter så finns det en kod för Logitech. Det är via deras hemsida man köper.

Yes hittade det nu, tack!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Fick bli en ny dator för 14,5k lätt värt i mina ögon https://www.komplett.se/product/11368/datorer/komplett-pc/kom...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepzzi:

Fick bli en ny dator för 14,5k lätt värt i mina ögon https://www.komplett.se/product/11368/datorer/komplett-pc/kom...

Skickades från m.sweclockers.com

Hade tänkt att köpa den med, men som jag förstog det skulle rabatt koden ej gälla på produkter redan rabatterade över 13%...
hade en stressig dag på jobbet så provade inte ens.

Men grattis till dig

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

Hade tänkt att köpa den med, men som jag förstog det skulle rabatt koden ej gälla på produkter redan rabatterade över 13%...
hade en stressig dag på jobbet så provade inte ens.

Men grattis till dig

Lite mitt fel men främst Kompletts kundtjänst, såg att några började skriva här att det bara gällde varor med ordinarie priser.
Så jag frågade i Komplett chatten typ 3 ggr om det verkligen stämde och fick samma svar varje gång, de var stensäkra.
Länkade t.o.m den där datorn men de sa att det bara gällde ordinarie priser och max 13% totalt.

Sen visade det sig såklart att det gällde samtliga varor, precis som det stod på hemsidan och så som de skrev på FB.

De förlängde rean lite i smyg för folk som inte hann med betalningarna, tror den höll på till 16:00.

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-ryd:

Lite mitt fel men främst Kompletts kundtjänst, såg att några började skriva här att det bara gällde varor med ordinarie priser.
Så jag frågade i Komplett chatten typ 3 ggr om det verkligen stämde och fick samma svar varje gång, de var stensäkra.
Länkade t.o.m den där datorn men de sa att det bara gällde ordinarie priser och max 13% totalt.

Sen visade det sig såklart att det gällde samtliga varor, precis som det stod på hemsidan och så som de skrev på FB.

De förlängde rean lite i smyg för folk som inte hann med betalningarna, tror den höll på till 16:00.

Sånt som händer, men tråkigt ändå grabbens dator är paj så han har beslagit min dator. får hoppas det kommer någon mer roliga rea inom kort

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

Sånt som händer, men tråkigt ändå grabbens dator är paj så han har beslagit min dator. får hoppas det kommer någon mer roliga rea inom kort

Det kommer nog en rea i slutet av månaden när sommarjobbarna får lön..

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Inaktiv

Kan säga att Mobilyx kanske inte är den säkraste e-handlaren man kan köpa ifrån. Jag syftade på deras pris på A-datas nvme-disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Kan säga att Mobilyx kanske inte är den säkraste e-handlaren man kan köpa ifrån. Jag syftade på deras pris på A-datas nvme-disk.

Det är även intressant att läsa deras omdömen på Prisjakt. Alla omdömen som lämnats via den egna hemsidan är 10/10 samtidigt som de som lagts till via Prisjakt verkar ge någon enstaka stjärna och där samtliga recensioner jag skummade igenom rekommenderade att man undviker att handla där.

Väldigt många av deras omdömen är dessutom under utredning vilket tyder på att de själva lämnar falska positiva omdömen för att få upp sina poäng. De verkar även sälja gråimporterade telefoner som dels kanske inte ens stöds till 100% i våra svenska mobilnät men kan även ge problem vid eventuella garantiärenden.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

@anon114264:

Jag kan säga såhär. Min tjej beställde en Iphone 8 och hon märkte ingen skillnad mellan den och Iphone 6s så hon bestämde sig att skicka tillbaka den. Inga problem med mobilyx och de svarade rätt snabbt på mail.
Men, det kan också vara ett fall där det gick bra medan för andra kanske inte fungerade så bra.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepzzi:

Fick bli en ny dator för 14,5k lätt värt i mina ögon https://www.komplett.se/product/11368/datorer/komplett-pc/kom...

Skickades från m.sweclockers.com

Min vän köpte också den. Han tog väck Windows så det blev ytterligare 1000kr billigare. Han betalade 13.4k
Bra kap! Grattis!

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Lenovo Ideapad Y520-15IKBM / 15.6" IPS / FHD / i5-7300HQ / 8GB / 256GB SSD M.2 / GTX 1060 / Wi för 8 990 kr är väl ett bra pris? 18% billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Lenovo Ideapad Y520-15IKBM / 15.6" IPS / FHD / i5-7300HQ / 8GB / 256GB SSD M.2 / GTX 1060 / Wi för 8 990 kr är väl ett bra pris? 18% billigare.

Javisst, tänkt dock på att det är NVIDIA GeForce GTX 1060 Max Q, sen vet jag inte hur mycket det skiljer mellan max Q och vanliga versionen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

https://www.amazon.de/gp/product/B074C9FYP8/

Logitech G613, trådlösa mekaniska tangentbord för endast ~750kr från Amazon.de. 50% av från svenska butiker. Amazon har grym support och tangenten är väldigt lik svenska förutom platsen mellan Z och Y som man kan byta ut själv. '

Köpte en för nån vecka sen när den låg på samma pris och måste säga att jag är nöjd som attan. Dess batteritid ligger på runt 18 månader(!) dock utan backgrundsbelysning. Den har Logitechs egna Romer-G switches som kanske inte är allas favorit men de funkar fint för mig. Den kan kopplas ihop med bluetooth eller dess egna USB-mottagare. Du får med ett telefonställ som är fin att ha. Perfekt att ha om man hatar sladdar lika mycket som jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Min vän köpte också den. Han tog väck Windows så det blev ytterligare 1000kr billigare. Han betalade 13.4k
Bra kap! Grattis!

Tanken var att ta bort Windows och hdd men nu när det vart så billigt hoppa jag över det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Billigt socket 1151 moderkort för de som vill köpa det, 299kr istället för 829kr.

https://www.komplett.se/product/980764/datorutrustning/pc-kom...

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av radioactiv:

Billigt socket 1151 moderkort för de som vill köpa det, 299kr istället för 829kr.

https://www.komplett.se/product/980764/datorutrustning/pc-kom...

Super budget deal ihop med G4560, bortsett från ramminnet man behöver...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av willienelpson:

Super budget deal ihop med G4560, bortsett från ramminnet man behöver...

Väldigt lockande. Ibland blir jag sugen på att köpa bara på grund av priset trots att jag inte har användning av produkten alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur skulle den stå sig som enklare bildbehandlingsdator? Har en gammal Macbook Air från 2011 (Intel 1.7 GHz i5, 4 GB ram) nu men den är jobbigt långsam. Kommer köpa något ordentligt om 1-2 år men skulle detta fungera så vore det kanske värt pengarna tills dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooheell:

Köpte den till min bror, lite mindre och nättare än min huawei watch classic, annars samma och för det priset är det rena kapet. Batteritiden tycker jag kvittar då jag börjat ta av mig klockan varje kväll, va lite ovant ibörjan.. Går att stänga av skärmen helt för att spara batteritid men då försvinner hela idén med klockan tycker jag.

Hmm... jag har ju min Pebble Time som "väckarklocka" genom att den vibrerar när jag "är lättsömn". Pigg är i jag iaf när jag vaknar och hade saknat den funktionen om jag skulle vara tvungen att ta av den varje kväll. Det är väl det som jag tycker är lite ledsamt.

Menar du att klockan annars gör som Pebble att den är "påslagen" hela tiden? Alltså att du _inte_ behöver vrida på vristen för att se tiden?
Tack för din input!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Känner inte till leverantören men priset är bra.
Saphire Pulse RX 560, 4 GB; 1290 kr

Greattech? Finns många trådar om dem här på SweClockers

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII