JME Data - Erfarenheter?

Permalänk
Medlem

JME Data - Erfarenheter?

www.jmedata.se
Har bra priser och sortiment, men jag får ingen kontakt vare sig via tfn eller mail. Nån som har erfarenheter / hört nåt om dom?

Visa signatur

Jag använder datorn för att göra jobb bättre, inte för att jobba med att göra datorn bättre

Permalänk
Medlem

Väldigt bra. Iaf om man handlar överdisk.

Visa signatur

. Jag .
.. Hon ..
... Vi ...

Permalänk
Medlem

Har handlat av dem flera gånger utan problem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varken bra eller direkt dåliga tycker jag.

Permalänk
Medlem

Jag beställde mitt Lian Li av dom. La ordern på torsdagskvällen vid 22. På måndag låg avin i brevlådan.

Dvs jag har inte haft problem med dom

Permalänk
Hedersmedlem

Stabila som fan. Lite tjurig chef på tel-supporten men personalen i butik är guld!

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

handlat mycket där
kan inte gnälla på något
har inte haft några returärenden
snabba och skicka sådant dom har i lager

Visa signatur

[size="1"]"When everything seems to be under control, you're not going fast enough" Mario Andretti[/size]

Permalänk
Medlem

Har aldrig handlat över nätet hos dom, men över disk har dom trevlig och rolig personal som faktiskt gör sitt jobb! Tummen upp!

Visa signatur

Maila mig

Permalänk

mysig butik. sugiga grejer inne i lund-butiken. men de är väl en av mycket mycket få rejäla datorbutiker som har materiella butiker.

snabba på att leverera också. snäll support. de missade att slänga ner en XP2000+ prolle i min kompis paket för ett år sedan med. jag ringde skraj som fan åt min kompis till supporten och de skicka en ny som kom påföljande dag. stabilt.

Permalänk
Medlem

Inte mycket i Lund men bra support. Dock kan de inte så mkt, tex visste det inte om zalman 80HP skulle passa på mitt Ti4200 eller inte när jag frågade bara för att jäklas.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar dem helt klart. Snabb orderhantering, hyffsat låga priser och rätt okej utbud.
Helt klart att räkna in när man kollar runt bland nätbutikerna.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Har funkat felfritt för mig med.

Visa signatur

"A delayed game is eventually good, a bad game is bad forever"- Shigeru Miyamoto

Permalänk

Kan bara instämma, köpte mobo, prolle, prollekylare och minne från dom, det gick snabbt, eller snabbt från deras sida, sen att posten sinkade beställningen lite var ju inte deras fel.

Visa signatur

Veteran i självutnämd exil..

Permalänk

Jag hoppas att dom e snabba :). Jag har precis lagt en beställning på ett stycke logitech z-680 :). Får se om dom kommer på tisdag, så snabbt gick det det när jag handlade från gtek i alla fall. Jag handlar via internet istllet för över disk eftersom jag då handlar för 300 kr billigare.
Edit: Tycker deras mail-support e snabb, fick svar 1 dag efter att jag hade skickat ett mail dit.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Jag hoppas att dom e snabba :). Jag har precis lagt en beställning på ett stycke logitech z-680 :). Får se om dom kommer på tisdag, så snabbt gick det det när jag handlade från gtek i alla fall. Jag handlar via internet istllet för över disk eftersom jag då handlar för 300 kr billigare.
Edit: Tycker deras mail-support e snabb, fick svar 1 dag efter att jag hade skickat ett mail dit.

Det brukar gå att pruta ner till internetpriset

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Hedersmedlem

mycket snabba & trevliga via mail

schyssta vid retur, iaf den gången jag hade problem

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Mycket kompetent personal i butik. internetbutiken har jag inte provat men över-disk-försäljningen är utmärkt.

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Medlem

Jag tycker dom är toppen!. Iaf här i malmö. *över-disk köp*

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk

Så jäkla snabba är dom ändå inte, ordern står fortfarande under packning och jag beställde i söndes.
edit: Högtalarna ligger i lager i alla butiker jme har.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Så jäkla snabba är dom ändå inte, ordern står fortfarande under packning och jag beställde i söndes.
edit: Högtalarna ligger i lager i alla butiker jme har.

va samma för mig... fast rätt va det va så låg avin i postlådan... alltså dom kanske redan har skickat fast det inte står på hemsidan...

annars bara bra erfarenheter av internetköp från dom...

Visa signatur

well well, what to say?

Permalänk

Nope ingen avi i brevlådan, gaaaah :(. Ja dom är förmodligen inte söliga för 2 dagar är extremt snabbt i såna här samanhang (betällt en sent tisdag, utskickat på en onsdag, avi på en torsdag, så var det när jag beställde från gtek). Jag kommer att skolka från skolan imorgon och hoppa på brevbäraren när han kommer och kräva en avi :D.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Så jäkla snabba är dom ändå inte, ordern står fortfarande under packning och jag beställde i söndes.
edit: Högtalarna ligger i lager i alla butiker jme har.

leveranserna i sig är lite halvtröga.....men supporten är förstklassig...Tvärt emot det vanliga?

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Köper där över disk i Malmö, då är de bra iaf

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem

själv tycker jag att de är mycket kompetenta och trevliga i affären i Lund.., har handlet där mycket.

Visa signatur

Ep0X 8RDA/ AMD XP1700+ @ 2GHz/ 2*256MB TwinMos m. Winbond 400MHz/ GF4 TI4400/ 260Gb HDD
IF YOU RUN YOU'll ONLY DIE TIRED!
3Dmark

Permalänk

Dom kom idag trots att det står under packning på sidan :/, i alla fall så har jag nog fått den gammla kontrollenheten har inte kollat ännu. Ett annat problem är att bilden på skärmen hoppar om jag drar på. Iofs så börjar sateliterna hoppa på skrivbordet då och det gör ont i öronen :).

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk

Kört lite thx-test, hiphop och techno nu (sånt jag vanligtvis lyssnar på) och jag kan konstartera en sak! Jag trode att jag hade bas i mina högtalare för 700 kr som gick ganska lågt, så var inte fallet (jag hade ett par labtech som har samma sub som i z-340) när jag körde lite drömhus (lyssnar iofs inte på sån här musik ) på 1/3 volym så gick jag ner i vardasrummet och det lät som taket skulle skrammla ner :). Tyvärr bor vi i lägenheter med tunna väggar jag kan till exempel höra grannarna om dom pratar dvs jag kan bara uppfatta att det är någon som pratar med en manlig stämma i rummet bredvid. Jag upptäckte i ett bastest som jag har att jag fick duktigt ont i öronen av det.
Edit: det slog lock alltså och då hade jag bara på 1/3 volym sittandes 1 meter ifrån subben med den melln benen. summa kardemumma överjävliga högtalare i form av subben sateliterna för den delen spelar bättre än mina gammla iofs borde dom göra det om paketet kostar nästan 6 ggr mer än mitt gammla :).

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

Här var nästan bara positiva kommentarer! Blir nästan tårögd! Tack!

Visa signatur

JME

Permalänk
Medlem

Jag ska handla lite prylar snart, kanske ska pröva beställa från JME den här gången

Permalänk
Medlem

Köpte moderkort och lite annat över nätet. Tog ca 4 dagar men moderkortet var kasst så jag åkte in och bytade inga problem där inte.

Visa signatur

Kom inte på något bra...

Permalänk

har bara köpt på butiken..
hade fel på en hd jag köpte där, lämnade in den och fick senare en ny fin..

skulle gärna vilja handla på butiken för att spara tid och slippa leverans, men priserna skiljer sig för stort :/ (sparsam som jag är)