ClockLäskers #25 eller #26, kanske #24 – världens äckligaste läsk Dr. Pepper med och utan Zero i blindtest

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

ClockLäskers #25 eller #26, kanske #24 – världens äckligaste läsk Dr. Pepper med och utan Zero i blindtest

Världens kanske äckligaste läsk äntrar kontoret! Jag själv, @JonasT, @Klorixx och @Gurt kör blindtest på Dr. Pepper och dess än mer diaboliska syskon Dr. Pepper Zero. Vilken är vilken, vilken är äckligast, vad har @Klorixx för tatuering på höger arm? Nu kör vi.

Vill också passa på att tillägga att vi inte har någonting emot er som faktiskt tycker om Dr. Pepper. Ni får så klart tycka att Dr. Pepper smakar bra, att ärtsoppa är gott eller att lukten av svavelväte är det bästa som finns. Alla har rätt till sina egna åsikter och preferenser, även när de är helt fel.

#bakomkulisserna
#SweLäskers

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Lego Master

Heathens! Dr. Pepper > all annan cola. Punkt.

Because I'm just that hip.

I övrigt är koriander fantastiskt och lakrits är djävulens påfund.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Ni borde recensera Club-Mate nästa gång så ni får lite proportioner, aldrig vågat prova men hört att det ska vara jävligt

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Aldrig gillat Dr. Pepper tycker inte alls om eftersmaken jämfört med vanlig Cola. Nån som kan berätta för mig varför Dr. Pepper varit så poppis i "datorvärlden"?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Administrativ avgift

@crew seven: hög koffeinhalt och en ersättare till kaffe framförallt har den varit relativt billig.

Jag kan dricka DR.Pepper men inte så jätte gott, typ som kaffe

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Heathens! Dr. Pepper > all annan cola. Punkt.

Because I'm just that hip.

I övrigt är koriander fantastiskt och lakrits är djävulens påfund.

Håller inte med dig på en enda punkt ;D

Dr. Pepper är nog den värsta drickan som finns, koriander smakar diskmedel.
Lakrits, ( sålänge det är saltlaktrits iallafall) är nog bland det bästa som någonsin skapats på denna planeten vi kallar jorden ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@crew seven: hög koffeinhalt och en ersättare till kaffe framförallt har den varit relativt billig.

Jag kan dricka DR.Pepper men inte så jätte gott, typ som kaffe

Där ser man smaken är ju som baken men föredrar Red Bull eller Rockstar alla dar...

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Tycker Dr Pepper har en skum marsipansmak, gillar marsipan men inte i flytande form..

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Nikkeboi:

Håller inte med dig på en enda punkt ;D

Dr. Pepper är nog den värsta drickan som finns, koriander smakar diskmedel.
Lakrits, ( sålänge det är saltlaktrits iallafall) är nog bland det bästa som någonsin skapats på denna planeten vi kallar jorden ;P

Koriander is the shiznitz!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Ni borde recensera Club-Mate nästa gång så ni får lite proportioner, aldrig vågat prova men hört att det ska vara jävligt

Fy fan Club-Mate smakar som det luktade i mormors cigarettpaket när jag var liten..vidrig dryck

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Heathens! Dr. Pepper > all annan cola. Punkt.

Because I'm just that hip.

I övrigt är koriander fantastiskt och lakrits är djävulens påfund.

Skrivet av Nikkeboi:

Håller inte med dig på en enda punkt ;D

Dr. Pepper är nog den värsta drickan som finns, koriander smakar diskmedel.
Lakrits, ( sålänge det är saltlaktrits iallafall) är nog bland det bästa som någonsin skapats på denna planeten vi kallar jorden ;P

Älskar lakrits och Dr.Pepper, så de verkar inte ha någon koppling.

Koriander är dock ogräs som lika gärna får utrotas från denna planet.

Det sistnämnda har dock testats och finns en genetisk koppling till varför man gillar/hatar det, Dr.Pepper/Lakrits-hatet är nog bara placebo/grupptryck

On topic, första och sista läskclockers jag kollar på, varför ens testa när alla hatar drycken?

Permalänk
Medlem

Dr.Pepper, så jäkla gott! Som en prinsessbakelse på burk!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Älskar dr pepper

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Gallerikonnässör

Dr. Pepper är gott!
Tycker till och med om denna söta best:

Någon annan som smakat Cherry Vanilla?

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk

Hatade dr pepper när jag var yngre men kanske man skulle testa igen nu när man gillar kaffe, laxpytt med koriander, ärtsoppa, sojasås och annat som man förut inte gillade

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Ni borde recensera Club-Mate nästa gång så ni får lite proportioner, aldrig vågat prova men hört att det ska vara jävligt

Skrivet av ehallq:

Fy fan Club-Mate smakar som det luktade i mormors cigarettpaket när jag var liten..vidrig dryck

Vi får enas om att vara oense där.
Jag tycker Club Mate är helt fantastiskt. Uppfriskande smak, inte det där sliskiga läsk-sötman, och kopiösa mängder koffein. Funkar otroligt bra en varm sommardag! Har haft svårt att hitta det i Sverige dock, men har hittat en butik som säljer det regelbundet nu.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Dr Pepper smakar som karamellfärg luktar, ändå gillar jag det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Club-Mate smakar ju skit på riktigt. Dr Pepper har jag aldrig smakat dock, vet ej varför.;

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Heathens! Dr. Pepper > all annan cola. Punkt.

Because I'm just that hip.

I övrigt är koriander fantastiskt och lakrits är djävulens påfund.

Hmm. Oavsett vad man tycker om Dr Pepper så skulle jag inte lägga den i Cola-segmentet. Det är väl en helt annan kategori? Eller ör det bara jag som tycker det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Hmm. Oavsett vad man tycker om Dr Pepper så skulle jag inte lägga den i Cola-segmentet. Det är väl en helt annan kategori? Eller ör det bara jag som tycker det?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle inte heller kalla det Cola. Smakar ju helt annorlunda. Enda likheten är väl färgen.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkeboi:

Håller inte med dig på en enda punkt ;D

koriander smakar diskmedel.

Det var en snäll beskrivning - för mig är det samma doft som doftstenarna som ligger i urioaren på en ganska nedsliten och sunkig mack eller restaurang och aptiten för rätten ifråga sjunker i motsvarande grad - dvs. _helt_ oätligt... malkulor har samma typ av doft men det är idag så få som vet hur det luktar att det inte går att referera till detta längre...

Detta är genetiskt betingat (finns tom namn på just den genen) - antingen känner man den här obehagsdoften och smaken och alla varningslampor tänder och man ser döskallarna i ångan över rätten eller så gillar man det - det finns ingen mellanting...

Permalänk
Medlem

Smakar som jäst marsipan på burk, nej tack.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av FLAXMANNEN:

Dr. Pepper är gott!
Tycker till och med om denna söta best:

https://www.americansweets.co.uk/image/cache/catalog/american-soda/dr%20pepper/dr-pepper-cherry-vanilla-12oz-800x800.png

Någon annan som smakat Cherry Vanilla?

Det där lät riktigt gott. Vet du om den går att hitta i Sverige?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |

Permalänk
Medlem

Ärtsoppa ÄR gott!

Enda Colan som eventuellt kan vara värd att stoppa i sig är Boylans Candy Cane Cola om man nu måste stoppa socker i vatten för att kunna dricka det.

Edit: Coca Cola, Pepsi Cola, Cuba Cola (blergh), Apotekarnes, ICA, Dr Pepper (kemsmak mmm) passerar inte gränsen för vad som är värt att stoppa i sig.

Förtydligande
Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Gallerikonnässör
Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Hedersmedlem

Alltid avskytt all form av Dr. Pepper. Stackare som blir påtvingade sådant rävgift!

(Ärtsoppa är fantastiskt gott, ja, både med eller utan varm punsch)

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Heathens! Dr. Pepper > all annan cola. Punkt.

Because I'm just that hip.

I övrigt är koriander fantastiskt och lakrits är djävulens påfund.

Skrivet av bubbelbabbel:

Hmm. Oavsett vad man tycker om Dr Pepper så skulle jag inte lägga den i Cola-segmentet. Det är väl en helt annan kategori? Eller ör det bara jag som tycker det?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Nioreh83:

Jag skulle inte heller kalla det Cola. Smakar ju helt annorlunda. Enda likheten är väl färgen.

Det är ingen cola, nej.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Kan inte bestämma mig om Dr. Pepper smakar mandelmassa, marsipan eller som de blå limstiften luktar.
Jag gillar den skarpt och tycker även den sockerfria smakar bra.

Men det är inte särskilt konstigt;

Citat:

Alderton spent most of his time mixing up medicine for the people of Waco, but in his spare time he liked to serve carbonated drinks at the soda fountain. He liked the way the drug store smelled, with all of the fruit syrup flavor smells mixing together in the air. He decided to create a drink that tasted like that smell. He kept a journal, and after numerous experiments he finally hit upon a mixture of fruit syrups that he liked.

https://drpeppermuseum.com/history/

Enligt andra verkar det vara smaken av hur det luktade när essenserna kombinerades när man blandade läsk och inte själva apotekets lukt.

Citat:

Alderton said he has always loved the mixture of fruit smells “permeating the air” around most drug store soda fountains. His idea was to capture the essence of all those mixed smells in a soft drink.

http://southernmemoriesandupdates.com/stories/pharmacist-rena...

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Dr Pepper smakar som Pellefix luktar (om någon kom ihåg limstifen som fanns på skolan när man var liten) ...

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Lego Master
Skrivet av evil penguin:

Det är ingen cola, nej.

Nu är jag nyfiken, vad är definitionen? För mig smakar Dr. Pepper ungefär som Cherry Coke (fast lite bättre), och det måste väl vara en cola? Eller?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield