Ja, tekniskt sett, men frågan är om man ser någon skillnad? De som har testat det säger att det ser fantastiskt ut men det skulle vara kul att se ett test där CBR på XBX/PS4 PRO jämfördes med en PC-version som körs i äkta 4K. Det kanske har gjorts? Det är trots allt mer tekniskt avancerat än traditionell uppskalning och av det lilla jag har läst ska det tydligen vara rätt imponerande och ge riktigt bra slutkvalitet.
Edit: Checkerboarding ritar väl dock upp den fulla upplösningen även om det bara är varannan pixel som är 'ny', eller har jag missuppfattat hur det fungerar? Det skulle väl slarvigt kunna jämföras med 1080i/1080p där upplösningen är densamma men att linjerna ritas upp växelvis i 1080i.
Jag tror inte att de har några problem med att gå upp någon tusenlapp i pris, folk köper ju uppenbarligen konsoler i det prisläget med tanke på pro och när PS5 släpps (2020 enligt rykten) har PS4 hängt med i sju år och 1.000kr känns nog som en helt OK prisökning. Vad jag minns kostade både PS2 och första generationens Xbox runt 5.000kr vid lansering vilket motsvarar kring 6.000kr idag och det gick ju bevisligen åt som smör i solsken men så var det också lite större skillnad mellan generationerna.
Skickades från m.sweclockers.com