ClockLäskers #25 eller #26, kanske #24 – världens äckligaste läsk Dr. Pepper med och utan Zero i blindtest

Permalänk
Medlem

Kan inte riktigt hålla med om att Dr. Peppers har haft någon helig plats i "datorvärlden", den colan som förknippas mest med det är isf Jolt cola och helt vanlig Coke.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Heathens! Dr. Pepper > all annan cola. Punkt.

Because I'm just that hip.

I övrigt är koriander fantastiskt och lakrits är djävulens påfund.

NU TAR VI DET LILLA LUGNA HÄR

#Triggered

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem

jag tycker ddr pepper smakar som mormors kubb kakor ^^,

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Inaktiv

Dr. Pepper luktar precis som äkta såpa. Har inte gillat den som barn men uppskattar den faktiskt numera som alternativ till Pepsi/Coca Cola.

Saltlakrits är guds gåva till mänskligheten, ärtsoppa med fläsk och lite senap till är absolut duglig mat men kanske inte vad jag längtar till en Fredagskväll.

Koriander har jag ingen åsikt om, kan inte minnas att jag ätit dem som de är utan de har nog konsumerats i diverse kryddblandningarm

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Señor Hallon:

NU TAR VI DET LILLA LUGNA HÄR

#Triggered

Haha!
Jag blev vid något svagt ögonblick bjuden på Marabou mjölkchoklad med saltlakrits i, och jag mumsade i tron att det var typ Dajm-bitar i.
I efterhand har jag jämfört det med att lägga trampminor i en sandlåda.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Snusfri

Dr Pepper, guds gåva till mänskligheten <3

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

När jag var liten så avskydde jag Dr. Pepper, och gav det ett försök igen när jag var 22 eller något i den stilen.
Den första klunken var väl så där, det är något man inte förväntar sig. Men när man "accepterar" smaken så blir det bättre.

Det är som med barn som tycker vatten är äckligt, de förväntar sig att det smakar sött som saft eller läsk. Har man den inställningen när man skall dricka vatten så blir det så klart äckligt.

Jag tycker Dr. Pepper är riktigt gott! Ända sen jag gav det en chans igen. men det får inte bli i för stora mängder. Sen igen, det får aldrig bli för stora mängder läsk oavsett sort.
Det blir faktiskt mest bara vatten/mjölk och sen öl för min del.
Vatten över läsk alla dagar i veckan!

Permalänk
Skrivet av Zyces:

Dr Pepper smakar som Pellefix luktar (om någon kom ihåg limstifen som fanns på skolan när man var liten) ...

Björnklister?

Tycker Dr. Pepper är gott, koriander likaså, ärtsoppa med (utan fläsk). Lakrits är en favorit i alla dess varianter. Har däremot svårare för läskedrycker med sötningsmedel.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Club-Mate smakar ju skit på riktigt. Dr Pepper har jag aldrig smakat dock, vet ej varför.;

Håller med till 100% Den är VIDRIG!!! Tysk äcklig läsk
Men Dr Pepper är rena himmel riket

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Om ni inte har smakat så ska ni testa Fentimans Curiosity Cola, det är min favorit Ganska dyr dock, tror man får betala nästan 3 guldpengar för 27cl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Nu är jag nyfiken, vad är definitionen? För mig smakar Dr. Pepper ungefär som Cherry Coke (fast lite bättre), och det måste väl vara en cola? Eller?

Jag håller med om att "amerikansk Cherry Coke" har en smak som påminner om Dr Pepper, och detta handlar väl just om att båda smakar någonting åt bittermandelhållet.

Just Cherry Coke är ju lite en delikat fråga numera, för det finns ju faktiskt nuförtiden även "Coca-Cola Cherry" producerad för den svenska marknaden (kanske även för andra delar av Europa?) som smakar helt annorlunda än traditionell/amerikansk Cherry Coke. (Den smakar inte som Coca-Cola med bittermandel utan som Coca-Cola med körsbär, dvs fruktigt).
Kan vara värt att notera för den som inte är så bekant med denna dryck och eventuellt bara druckit den som officiellt säljs i Sverige numera och isf kanske inte förstår någonting om varför vi ser en likhet med Dr Pepper.

Resonemanget att "det finns en variant av Coca-Cola som smakar väldigt annorlunda, så därför är allting som smakar ungefär som denna variant också cola" känns dock avlägset för mig.
Jag tycker ju att smaken bör vara lik den som Coca-Cola, Pepsi, m.fl. har i sin standardvariant (jag ger mig inte in på att försöka beskriva den smaken utan ger bara dessa drycker som referenspunkt). Att Cherry Coke får anses vara cola är i mitt tycke snarare en fråga om att man tog något som tydligt var cola och tillsatte någon extra smak.

Personligen är jag ingen fan av varken Dr Pepper eller traditionell/amerikansk Cherry Coke.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Lego Master

@evil penguin:
Fair enough. Men om man ska kategorisera läsk på olika sätt tycker jag Dr. Pepper ligger närmare cola-lägret än tex. fruktläsk (där Fanta och dess avarter hamnar).
Sen har vi klassen "sockerlag" där vi har Sprite och Sockerdricka. Fruktsoda är farligt nära att hamna där med.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Dr. Pepper <3 <3 <3 <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Nu är jag nyfiken, vad är definitionen? För mig smakar Dr. Pepper ungefär som Cherry Coke (fast lite bättre), och det måste väl vara en cola? Eller?

Dr. pepper är kul. Jag tycker inte att dr pepper smakar körsbär alls och inte cola heller. Jag skulle säga att det smakar som marsipan eller typ mandel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@evil penguin:
Fair enough. Men om man ska kategorisera läsk på olika sätt tycker jag Dr. Pepper ligger närmare cola-lägret än tex. fruktläsk (där Fanta och dess avarter hamnar).
Sen har vi klassen "sockerlag" där vi har Sprite och Sockerdricka. Fruktsoda är farligt nära att hamna där med.

Jag skulle kunna tänka mig en separat kategori där man stoppar både Dr Pepper och Cherry Coke (som isf kanske får vara med i flera kategorier).

Skrivet av matnojje:

Dr. pepper är kul. Jag tycker inte att dr pepper smakar körsbär alls och inte cola heller. Jag skulle säga att det smakar som marsipan eller typ mandel.

Nej, de smakar ju snarast bittermandel.

Som jag nämnde i mitt tidigare inlägg smakar dock den Coca-Cola Cherry som officiellt säljs på den svenska marknaden körsbär, det är uppenbart en helt annan dryck även om namnet låter som att det skulle vara samma.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av FLAXMANNEN:

Dr. Pepper är gott!
Tycker till och med om denna söta best:

https://www.americansweets.co.uk/image/cache/catalog/american-soda/dr%20pepper/dr-pepper-cherry-vanilla-12oz-800x800.png

Någon annan som smakat Cherry Vanilla?

Älskar Dr. Pepper, men har tyvärr inte smakat cherry vanilla än. Tycker dock nästan att Dr. Pepper Cherry är lite bättre än vanliga, även vanilla float är riktigt bra. För att vara helt ärlig är nog Zero den jag tyckt minst om hittills.

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem

Om jag även ska kommentera själva videon så får jag konstatera att iom att testpanelen uppenbart hade problem att komma fram till vilken som var vilken så har de väl gjort ett rätt bra jobb när de tagit fram sin zero-variant.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Dr.Pepper är väl kanske ingen höjdare.. Men jag diggar tatueringen "Rule #34" haha, den som vet den vet

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Jag skulle kunna tänka mig en separat kategori där man stoppar både Dr Pepper och Cherry Coke (som isf kanske får vara med i flera kategorier).

Nej, de smakar ju snarast bittermandel.

Som jag nämnde i mitt tidigare inlägg smakar dock den Coca-Cola Cherry som officiellt säljs på den svenska marknaden körsbär, det är uppenbart en helt annan dryck även om namnet låter som att det skulle vara samma.

Som jag sa folk uppfattar smaken i dr pepper olika. Marsipan har ofta bittermandel i sig BTW.

Permalänk

Heter konceptet inte LäskClockers?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Som jag sa folk uppfattar smaken i dr pepper olika. Marsipan har ofta bittermandel i sig BTW.

Okej, jag inser i efterhand hur det kan tolkas annorlunda men jag menade det som medhåll. Dvs, "nej" som i "nej, de smakar inte körsbär".
Ja, marsipan brukar smaka bittermandel.

Skrivet av sparkar_boll:

Heter konceptet inte LäskClockers?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag befarar att det kan vara så att du tar denna videoserie på större allvar än Jacob.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Dr. Pepper är en favorit

Måste vara kall dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Kan inte riktigt hålla med om att Dr. Peppers har haft någon helig plats i "datorvärlden", den colan som förknippas mest med det är isf Jolt cola och helt vanlig Coke.

Vet alla lan jag brukade va på när man va yngre och orkade släpa runt datorn drack typ alla Dr. Pepper. Birdie, Dreamhack osv.

Jolt cola däremot såg jag aldrig

Permalänk
Skrivet av bubbelbabbel:

Hmm. Oavsett vad man tycker om Dr Pepper så skulle jag inte lägga den i Cola-segmentet. Det är väl en helt annan kategori? Eller ör det bara jag som tycker det?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är i super sliskigt sockrigt vanilj läsk kategorin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Världens kanske äckligaste läsk äntrar kontoret! Jag själv, @JonasT, @Klorixx och @Gurtis kör blindtest på Dr. Pepper och dess än mer diaboliska syskon Dr. Pepper Zero. Vilken är vilken, vilken är äckligast, vad har @Klorixx för tatuering på höger arm? Nu kör vi.

Vill också passa på att tillägga att vi inte har någonting emot er som faktiskt tycker om Dr. Pepper. Ni får så klart tycka att Dr. Pepper smakar bra, att ärtsoppa är gott eller att lukten av svavelväte är det bästa som finns. Alla har rätt till sina egna åsikter och preferenser, även när de är helt fel.
https://www.youtube.com/watch?v=XB7KVZ7HEOY

#bakomkulisserna

Absolut inget slår ett glas iskall mjölk.

MjölkClockers 2018!

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Avstängd

Pepsi Max eller Pepsi Max Lime ska det vara annars får det vara!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Drick ni Dr. Pepper, Jag går och hämtar en ÖL istället.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av sparkar_boll:

Heter konceptet inte LäskClockers?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av evil penguin:

Jag befarar att det kan vara så att du tar denna videoserie på större allvar än Jacob.

SweLäskers?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Min pappa var en av det första som tog in dr pepper hade alltid 5-10 pallar hemma när jag var liten och fick dricka så mycket jag ville . Det är en speciell smak som man vänjer sig vid . Nu blir jag nästan glad när jag hittar en dr pepper

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk

Dr pepper är godas när den kommer från Texas för då använder det sockerrör .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Allt som har en början har ett slut. -förutom evigheten
Gigabyte P55 UD6 - Intel Core I7 875K- BenQ24 - Fractal Design Define R2 Titan - 4x2GB DDR3 Corsair Dominator - Asus A -OCZ (PSU) 700W - Asus EAH 5850 - Corsair Hydro H50 - hackintosh -Windows-7 Ultimate + en massa be-quiet Noise Absorber Kit.