Permalänk
Medlem

CS:GO, mus slutar spraya

Hej,

När jag ska spraya så händer det att musen helt plötsligt lägger av med sprayen. Händer väldigt ofta nu för tiden.
Någon som vet vad det kan bero på? Har testat koppla ur o in igen men det hjälper ej.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte en aning om vad "spraya" i cs:go innebär, men en rimlig gissning är väl att switchen under musknappen du använder glappar.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

En närmare beskrivning på felet skulle nog inte skada.

som ovan skrev kan bero på att knappen börjar bli sliten.

Ett annat fel kan vara glapp i mussladden dock så borde det märkas i andra situationer än CS bara men kan vara då det oftast är lite våldsammare rörelser när man spelar fps spel.

brukar kännetecknas av att när man ibland rör musen får ljudet att man dragit ur och sedan satt i en usb enhet och under tiden fungerar inte musen

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

För icke CS spelare betyder spraya på svenska hålla in musknappen för att avfyra en stor del eller hela magasinet av automatgevär (och försöka kontrollera spridningen med små motarbetande musrörelser så att skotten hamnar så nära siktet som möjligt)

Eftersom det är frågan om väldigt liten rörelse tror jag mer det har med slitage att göra att knappen börjar vara såpass utsliten att det troligtvis inte finns så mycket att göra åt saken (trycka ner knappen hårdare kanske hjälper men är ju inte direkt en lösning). Min gamla Logitech MX510 fick också samma fel pga den hade blivit för utsliten.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

För icke CS spelare betyder spraya på svenska hålla in musknappen för att avfyra en stor del eller hela magasinet av automatgevär (och försöka kontrollera spridningen med små motarbetande musrörelser så att skotten hamnar så nära siktet som möjligt)

Eftersom det är frågan om väldigt liten rörelse tror jag mer det har med slitage att göra att knappen börjar vara såpass utsliten att det troligtvis inte finns så mycket att göra åt saken (trycka ner knappen hårdare kanske hjälper men är ju inte direkt en lösning). Min gamla Logitech MX510 fick också samma fel pga den hade blivit för utsliten.

Tack för "spray" beskrivningen. Jo misstänker ju samma sak. Får nog kolla efter en ny mus.

Skickades från m.sweclockers.com