Lägga ut uppdrag för att skapa logga

Permalänk
Medlem

Lägga ut uppdrag för att skapa logga

Hej!

Finns det någon webbsida där man kan (mot betalning) lägga ut ett uppdrag för att skapa en logga (i valfritt format)?
Behöver få en logga gjord till en hemsida som jag har, men har inte själv kunskapen för att få det snyggt...

Visa signatur

Min hemsida - Min YouTube-kanal
[i9 12900K] - [ASUS Prime Z690M-Plus D4 mATX] - [Corsair Vengeance LPX Black DDR4-3600 128GB] - [Cerberus mATX chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [SilverStone SX800-LTI] - [Noctua NH-C14S] - [2 x Huawei MateView 3:2] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk

http://www.fiverr.com/
Räkna med att få skit om du betalar skit bara. 90% är re-makes på klassiska logor alt. templates.

Edit: alternativt posta på Freelancer.com

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustforce:

http://www.fiverr.com/
Räkna med att få skit om du betalar skit bara. 90% är re-makes på klassiska logor alt. templates.

Edit: alternativt posta på Freelancer.com

Vad är ett rimligt pris för ett uppdrag på en enkel logga som jag har en skiss på (en färg)...? Gärna i vektorgrafik men högupplöst PNG går också bra.

Visa signatur

Min hemsida - Min YouTube-kanal
[i9 12900K] - [ASUS Prime Z690M-Plus D4 mATX] - [Corsair Vengeance LPX Black DDR4-3600 128GB] - [Cerberus mATX chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [SilverStone SX800-LTI] - [Noctua NH-C14S] - [2 x Huawei MateView 3:2] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk
Medlem

upwork.com är nog bättre än Fiverr alla dagar i veckan.

Men "en logga för en hemsida" säger inte så mycket. Är det ett företag, ett märke, en grej? Ska den bara existera på webben eller kommer den behöva tryckas på tyg/papper?

Det kan vara bra att veta behovet innan man rekommenderar något/någon.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

upwork.com är nog bättre än Fiverr alla dagar i veckan.

Men "en logga för en hemsida" säger inte så mycket. Är det ett företag, ett märke, en grej? Ska den bara existera på webben eller kommer den behöva tryckas på tyg/papper?

Det kan vara bra att veta behovet innan man rekommenderar något/någon.

Det är för min privata programmeringsblogg (www.alltwincat.com). Vill piffa till den genom att lägga till en logga till vänster om texten AllTwinCAT. Bara för webb, inget tryck.

Visa signatur

Min hemsida - Min YouTube-kanal
[i9 12900K] - [ASUS Prime Z690M-Plus D4 mATX] - [Corsair Vengeance LPX Black DDR4-3600 128GB] - [Cerberus mATX chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [SilverStone SX800-LTI] - [Noctua NH-C14S] - [2 x Huawei MateView 3:2] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk
Medlem

@Andromeda: Gjorde en sån för en gammal kollega som extraknäck en gång. Kollade runt lite sidor som säljer företagspaket för 2-4000kr för en bild.

Jag gjorde den för 1000kr, sa att man är ju inte proffs men kompispris och lite feedback hit och dit så kommer vi i mål.

Finns garanterat någon som gör det för billigare än 1000kr om du inte vill betala ett proffs. Sen beror tidsåtgången/kostnaden på hur komplex din idé är.

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drickz:

@Andromeda: Gjorde en sån för en gammal kollega som extraknäck en gång. Kollade runt lite sidor som säljer företagspaket för 2-4000kr för en bild.

Jag gjorde den för 1000kr, sa att man är ju inte proffs men kompispris och lite feedback hit och dit så kommer vi i mål.

Finns garanterat någon som gör det för billigare än 1000kr om du inte vill betala ett proffs. Sen beror tidsåtgången/kostnaden på hur komplex din idé är.

Hej & tack för svar! 1000kr är väl vad jag tänkt mig ungefär. Iden är simpel... två katter (TwinCAT...) som leker med ett tangentbord. Ungefär som https://www.dreamstime.com/two-black-cats-ball-wool-vector-illustration-white-background-hand-drawn-two-black-cats-ball-wool-vector-image99879221 fast behöver inte vara alls lika detaljerat. Vet inte hur en designer brukar jobba men vore kul att få en 3-4 förslag/snabba skisser och välja den bästa.

Då vet jag var jag ska lägga mig i pris, provar de sidorna som jag fått som förslag här, tack så mycket!

Visa signatur

Min hemsida - Min YouTube-kanal
[i9 12900K] - [ASUS Prime Z690M-Plus D4 mATX] - [Corsair Vengeance LPX Black DDR4-3600 128GB] - [Cerberus mATX chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [SilverStone SX800-LTI] - [Noctua NH-C14S] - [2 x Huawei MateView 3:2] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk
Medlem

Var väldigt specifik med dina önskemål om du använder dig av Fiverr och kolla igenom omdömen. Det är mycket mallar som används och det inspireras friskt från andra loggor där så du är medveten om det.

Ett alternativ kanske är att använda någon sida för designtävlingar? Jag har använt 99designs några gånger med bra resultat. Fördelen med det är att man får förslag från flera olika designers och när man har hittat något som man gillar så kan man be om mindre ändringar osv. Just 99designs brukar dock vara dyrare än 1000 kr, men det finns en del andra sidor där man kan ha designtävlingar för ca 100-150 USD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigena:

Var väldigt specifik med dina önskemål om du använder dig av Fiverr och kolla igenom omdömen. Det är mycket mallar som används och det inspireras friskt från andra loggor där så du är medveten om det.

Ett alternativ kanske är att använda någon sida för designtävlingar? Jag har använt 99designs några gånger med bra resultat. Fördelen med det är att man får förslag från flera olika designers och när man har hittat något som man gillar så kan man be om mindre ändringar osv. Just 99designs brukar dock vara dyrare än 1000 kr, men det finns en del andra sidor där man kan ha designtävlingar för ca 100-150 USD.

Designtävlingar är ett skämt mot hela designcommunityn tyvärr. Det är skadligt för hela yrket. Rekommenderar ingen att faktiskt förespråka sådana metoder.
"Jag vill att ni bygger mig ett hus, men bara de som byggt det bästa huset får betalt, så börja jobba!"

Fiverr är också skit av samma anledning. 50kr per arbete skapar marknad för slavar där alla slåss för över smulor.
"Varför ska jag betala dig 10000kr om jag kan få det för 50kr på Fiverr?"

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti