Vad för serier ska man kolla på?

Permalänk
Medlem

Såg färdigt Godless på Netflix igår. Överlag en bra serie om man bortser från sista avsnittet som kan ha varit det sämsta jag sett i serieväg på väldigt länge. Så se avsnitt 1-6 och måla upp ett eget slut!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

The Gifted tycker jag är den bästa Marvel serie som går nu (även om nya ssongen av Agents of Shield ser smaskig ut). The Gifted är typ som serien Heroes, jagade människor med förmågor.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Tyckte den var lite för slappt gjord.
Hade på slutet mer empati för sidekicken än Frank.
Och på TOK för våldsam.
Har inget mot underhållningsvåld i sig, men det var bara för mycket.
Daredevil hade ju en bra balans med många snyggt gjorda fighter.
Men här är det bara en lång radda med avrättningar =/
Tydligen dödar Frankie 90 personer totalt i serien.

Jag menar The Punisher skall ju vara elak som bara den, men 20 minuters torterande, i detalj dessutom ?
Och Frank bara ruskar av sig det och i väg igen, ett par timmar efter att varit nära döden är han fit-for-fight igen.
Och Frankie är ju som bekant en vanlig människa utan några "magiska krafter".

Dold text

Du har inte läst serierna eller?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Letade runt efter en serie för att minska min Vikings abstinens. Hittade Frontier tycker den var riktigt bra men sen så gillar jag det mesta som handlar om 1700/1800 talet så kan vara färgad. Rekommenderas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teguin:

Letade runt efter en serie för att minska min Vikings abstinens. Hittade Frontier tycker den var riktigt bra men sen så gillar jag det mesta som handlar om 1700/1800 talet så kan vara färgad. Rekommenderas

Kolla in Outlander.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

om du inte sett band of brothers så se det..

Permalänk
Avstängd

@galnechuck: Gillar The Office så råder jag dig att kolla in Parks and Recreation. Liknande stil och känsla och väldigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teguin:

Letade runt efter en serie för att minska min Vikings abstinens. Hittade Frontier tycker den var riktigt bra men sen så gillar jag det mesta som handlar om 1700/1800 talet så kan vara färgad. Rekommenderas

Inte sett denna själv men en bekant sa att den var bra. Kanske något du skulle gilla om du nu inte redan sett den vilket är rätt troligt.

Hell on Wheels

Permalänk
Medlem

Altered Carbon
Ny SF-serie baserat på en lovordad bok med samma namn. Det är mycket transhumanism med möjlighet att bytta kropp via en stack som sparar alla ens minnen. Miljöer ser rätt så cyberpunk ut dessutom. Senska Joel Kinnaman har huvudrollen som Takeshi Kovacs.

Släpps 2:a februari 2018.

Permalänk
Medlem

Har två favorit-serier senaste åren, The Expanse och Ash vs Evil Dead. Tyvärr läggs båda ner nu. Beskeden för dem kom båda inom en månad. I alla fall jag tycker det är tråkigt.

The Expanse började lite segt men säsong 2 är riktigt bra. Har inte sett säsong 3 än, tänkte vänta till sista säsongen är klar och sen kolla i min egen takt. En rätt så hard science fiction (mer realistisk), vilket jag gillar. Långt ifrån SF-fantasy som mycket annat är.

Ash vs Evil Dead har varit kanon sen start. Det märks att den serien gjorts utan inflytande från stora bolag, då den är väldigt gory och flippad precis som den ska vara. Men det är bara att inse att allmänna publiken vill ha zombies i stil med Walking Dead. I sig inte en dålig serie, men den har inte hållit mig klistrad som Ash vs Evil Dead.

Någon som sett The Terror? Känns som jag bör kolla den, fast just nu har jag inte tillgång till den än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Någon som sett The Terror? Känns som jag bör kolla den, fast just nu har jag inte tillgång till den än.

Sett halva, gillar den så här långt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Halvvägs genom "Mindhunters".
Väldigt långsamt tempo, men inte tråkigt för det.
Man får verkligen känslan av att handlingen sträcker sig över hela säsongen snarare än bara aktuellt avsnitt.
Lite blandning av "Silence of the Lambs" och "X-Files" (minus si-fi delen då).

Permalänk
Medlem

Happy! på Netflix om man gillar sjuk humor och våld.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

One punch man.
https://www.imdb.com/title/tt4508902/

Handlar om en vanlig kille som får se ett brott, han blandar sig i och kommer i en konflikt.
Personen börjar sedan träna, typ 40 armhävningar om dagen och springer 5km/dagen och det slutar med att han blir så fruktansvärt kraftig så han kan döda vem han vill med ett slag.
Han möter hela tiden monster i Hulkens storlek, men han krossar dem med ett slag och han blir ganska snart uttråkad. En natt drömde han om en riktig fight och han blev överlycklig, men när han vaknade och fick träffa underjordens härskare som hade tagit sig upp, så dog denna nästan direkt och han blev besviken igen..
I en fight blev han dock riktig vansinnig, för när monstret höll på att dunka på med slag, så kom One punch man på att han hade missat en lördagsrea och han krossade monstret direkt.

Alltså det är mycket humor i denna serie som ni förstår.

Permalänk
Medlem

Rederiet på svt play, där har du många säsonger och en bra serie

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

westworld

Se westworld!

Permalänk
Medlem

Rick and Morty

Rick and Morty bra humor. Finns tre säsonger. Längtar tills de nya 72 avsnitten kommer!

Permalänk

Knappt någon, eftersom jag känner att jag varken orkar eller hinner med att se så mycket med alla avsnitt hit och säsonger dit. Ser en och annan långfilm lite då och då i stället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newmember:

Knappt någon, eftersom jag känner att jag varken orkar eller hinner med att se så mycket med alla avsnitt hit och säsonger dit. Ser en och annan långfilm lite då och då i stället.

Visst, men nu frågade trådskaparen om tips på intressanta serier att kolla vilket gör ditt svar rätt onödigt.

Permalänk
Medlem

The Outpost tycker jag börjar bra, om man gillar fantasy även fast det är lågbudget.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Jag själv rekommenderar The Following, Bates Motel, Dexter, The O.C, Dynasty och suits.

Det är olika genrer och typ av serie, men är du allätare så går det ner.

En annan serie jag fastnat för är "Nailed It" på Netflix. Ingen typisk serie, utan typ en bak-TV show med amatörer som ska göra sjuka bakverk. Mycket underhållande måste jag säga! 30min per avsnitt är överkomligt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gillar man dialog så är ju Suits definitivt ett måste.

Visa signatur

| i9 10850k @ 5.2Ghz | Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME WATERFORCE WB |
| MSI Z590 MPG Carbon EK X | Phanteks Revolt Pro 1000W |
| 16GB 8x2 Kingston HyperX Predator DDR4 @ 3466Mhz |
| Lian Li PC-O11 Dynamic XL | x2 Samsung 970 EVO 500GB, raid 0|
| Samsung 860 EVO 250GB | Custom water loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av luki3:

Gillar man dialog så är ju Suits definitivt ett måste.

Suits är absolut en favorit, grymt bra serie!

Kollar för tillfället på Billions och tycker att den är suverän med, bra handling och spännande.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

Kanske lite cheesy, men Parenthood fäster sig verkligen på hinnan efter ett tag. Tycke i början att det var en serie som alla andra, men som sagt så kommer man in i serien. Bra skådespeleri överlag, sen är jag en sucker för Lauren Graham så jag kanske är mer lättpåverkad så fort hon (jordens vackraste kvinna) visar sig i rutan ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

sword art online "om du gillar mmorpg spel"
stargate universe
arrow
altered carbon
the 100
marco polo
weeds
black mirror

allt finns på netflix

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Kollade klart säsong 3 av Ash vs Evil Dead på Netflix nyligen. För min del är det bästa tv-serien någonsin. Ash är en helt underbar karaktär och mängden gore och bizarro var helt fantastiskt. Kanske är jag lite vinklad beroende på att man växte upp med Evil Dead-filmerna och 80-tals skräck, men jag älskade verkligen denna tv-serie. Visserligen nerlagd nu efter tre säsonger, men lika bra sluta när de är på topp.

Permalänk
Avstängd

Började se på maniac på Netflix I helgen och blev positivt överraskad. Gillar inte jonah Hill egentligen men här var han bra. Annars ganska bisarr och lite retro-futuristisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Började se på maniac på Netflix I helgen och blev positivt överraskad. Gillar inte jonah Hill egentligen men här var han bra. Annars ganska bisarr och lite retro-futuristisk.

Blir nog en koll på den, tack för tipset. Schysst med mini-serier, lite snabbare att kolla igenom.

Permalänk
Medlem

Tycker det finns några serier som sticker ut och som jag tycker alla borde se.

-Game of Thrones
Behövs det någon förklaring? Även om man ogillar det övernaturliga bör man se denna serie.
-True Detective (säsong 1)
Otroligt foto, "känsla" och bra skådespeleri i denna serie. Börjar något långsamt men efter 3-4:e avsnittet .. wow, vilken serie!
-Band of Brothers
Ännu en fantastisk HBO-serie. Handlar om andra världskriget (dramatiserat).

Finns egentligen så otroligt mycket mer men detta är en väldigt bra start. Har man inte tillgång till HBO's utbud så kan jag rekommendera Mindhunter, Manhunt: Unabomber, Narcos och Stranger Things som istället finns på Netflix. Alla fyra är otroligt välgjorda och de tre förstnämnda bygger på händelser som utspelat sig i verkligheten.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Avstängd

Efter att sett klart dom uppenbara fullträffarna Breaking Bad, Banshee och Sopranos, se
Vikings
Penny dreadful
Outlander
Ray Donovan
Six
Better call Saul
Westworld
The Terror
The Expanse
Daredevil
Homeland
Preacher
Dessa får inte missas för allt i världen. Sen har vi
Lethal weapon, Black Mirror, The deuce,
Wayward Pines, Happy och The last ship. Mycket sevärda.