Köpråd stationär PC för spel (gammal macägare)

Permalänk

Köpråd stationär PC för spel (gammal macägare)

Hej!

Jag är en casual gamer som spelat mycket på mac i mina dagar, men känner suget efter att spela fler sorters spel (+ lite högre settings än vad jag kunnat ha på mina entry lvl macs). Jag har spelat och kommer spela WoW plus en del annat, gärna co-op (med några vänner som kör PC).

Av min ringa erfarenhet av PC och i mitt sökande verkar det luta åt detta: för ca 4000-6000kr kan man komma över en helt ok till rätt bra stationär PC. För 6000kr och uppåt så kan man köpa en ny PC som runt 6k inte har så mycket att erbjuda (jag varken kan eller har så mycket tid att bygga en PC).

Min budget är knapp, och jag vill hitta något under 6k, och därför lutar det åt begagnat. Med allt vad det innebär!

Jag har hittat en på annons:

MSI Nightblade MI3
Intel i5 7400
8gb Ram
Geforce GTX 1050 ti 4gb
1 tb hårddisk HDD
Windows 10 home ed.

Säljaren säger sig köpt den på Dustin för 8600 (nyligen, oklart när).

Säljer den för 6000kr.

—-
Som jag ser det så har den ett minus och det är att det inte är en SSD disk i den. Men jag tänkte att det går att köpa till senare.

Vad tror ni?

Är den värd 6000kr, eller ska jag bjuda 5000kr som jag tänkte?

Har någon erfarenhet av den datorn?

Ska jag fråga säljaren något särskilt?

Med vänlig hälsning, Jan

Permalänk
Medlem

Prova och buda 5000kr, de borde han gå med på. Jag satte ihop ett datorpaket som var snäppet vassare nytt för ca 6,5k men då utan montering och utan windows. Jag hade i3 8100 och gtx 1060 i det paketet. Nya i3an är 4 kärnig och motsvarar därför förra generationens i5:a.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Norrbackajan: Jag hade (personligen) i din sits, letat efter en dator med typ 4770k för typ 4k (eller runt det) och sedan köpt ett begagnat 970 (ca 1200-1500), samt en SSD på ca 500Gb (ca 1000 begagnat), det borde i mina ögon ge mest "bang for the bucks"

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Skrivet av sweisdapro:

@Norrbackajan: Jag hade (personligen) i din sits, letat efter en dator med typ 4770k för typ 4k (eller runt det) och sedan köpt ett begagnat 970 (ca 1200-1500), samt en SSD på ca 500Gb (ca 1000 begagnat), det borde i mina ögon ge mest "bang for the bucks"

Tack! Bra att veta. Det är just det här som är så bra med detta forum för mig som inte är så insatt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Elektron:

Prova och buda 5000kr, de borde han gå med på. Jag satte ihop ett datorpaket som var snäppet vassare nytt för ca 6,5k men då utan montering och utan windows. Jag hade i3 8100 och gtx 1060 i det paketet. Nya i3an är 4 kärnig och motsvarar därför förra generationens i5:a.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok! Ska prova se vad säljaren säger. Visste inte det där med i3an - bra info! Tack.