No Man's Sky Next får trailer – flerspelarläget släpps skarpt 24 juli

Permalänk
Melding Plague

No Man's Sky Next får trailer – flerspelarläget släpps skarpt 24 juli

Inom kort lanseras No Man's Sky Next, som lovar att ta spelet närmare vad som utlovades vid släpp. På menyn står ny grafik, ett flerspelarläge och möjligheten att styra armador.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Ser rätt fint ut och det verkar ha fått ganska stora förbättringar sedan släppet.
Kanske är värt att testa det här i dagsläget?

Edit:
Jaha, de vill ha 55€ för det på steam fortfarande. Pass på den ;).
Inväntar rea i så fall

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Efter release 2016 kan jag inte vara annat än skeptisk.

Dold text

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Efter release 2016 kan jag inte vara annat än skeptisk.

De har släppt tre stora uppdateringar sen dess och alla av dem har funkat utan problem.

Permalänk
Medlem

Efter den katastrofala launchen skulle det inte varit konstigt att överge spelet men här är vi och dom gör fortfarande stora uppdateringar, stora kudos på det.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapa:

De har släppt tre stora uppdateringar sen dess och alla av dem har funkat utan problem.

Spelar ingen roll vad dom gjort efter release tycker jag. Dom sket ner sig så jävla illa med den ordinarie releasen så jag kommer aldrig lita på Hello Games igen. Ingen kommunikation på flera dagar (veckor kan det ha vart) efter release. Spelet var inte ens i närheten av det som utlovades.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Spelar ingen roll vad dom gjort efter release tycker jag. Dom sket ner sig så jävla illa med den ordinarie releasen så jag kommer aldrig lita på Hello Games igen. Ingen kommunikation på flera dagar (veckor kan det ha vart) efter release. Spelet var inte ens i närheten av det som utlovades.

Du behöver inte lita på dom, lita på folket som testat uppdateringarna och säger att dom är väl skötta.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk

No Man's Sky kör en Final Fantasy 14 come back verkar det som. Bra för dom.

Permalänk
Medlem

Då kan det faktiskt bli aktuellt att köpa det, så jag kan spela med sambon som har det sedan tidigare.

För mig har No Man's Sky i praktiken varit Early Access, då det inte varit komplett, och jag avskyr Early Access.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Returnerade det No Mans Sky som jag köpte på release. Är tveksam till att multiplayer kan rädda spelglädjen. Även om det är billigare nu vill jag inte stötta oärliga utvecklare.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheSlicker:

Efter den katastrofala launchen skulle det inte varit konstigt att överge spelet men här är vi och dom gör fortfarande stora uppdateringar, stora kudos på det.

Förstår inte. Varför ska de få kudos för att de lyckas komma närmre det de utlovade vid launch?
Det som utlovas skall finnas med vid launch.
De sket ner sig brutalt kan jag säga.
Det är som att köpa en bil som utlovas ha inbyggd gps, men vid köp visar det sig att där inte finns någon gps.
Oacceptabelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Förstår inte. Varför ska de få kudos för att de lyckas komma närmre det de utlovade vid launch?
Det som utlovas skall finnas med vid launch.
De sket ner sig brutalt kan jag säga.
Det är som att köpa en bil som utlovas ha inbyggd gps, men vid köp visar det sig att där inte finns någon gps.
Oacceptabelt.

Flerspelarläget i den här uppdateringen är mer än dom ursprungligen lovade.

Permalänk
Avstängd

Invänta självständiga YouTube-reviews och rea så kan det finnas potential för detta som ett lättsamt MP-spel ungefär som när man fular sig i MineCraft med polarna bara för att kunna snacka real stuff medan man gör något annat.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Blir att installera spelet igen då. Refundade aldrig spelet när det kom så ska testas lite 😋

Permalänk
Medlem

Efter att ha varit ute i två år och ofärdigt, vill de fortfarande ha fullpris på sitt spel???
Pfft... nej tack...

Visa signatur

MB: Z790-F (ASUS ROG Strix)
CPU: i7 13700k, 3,4GHz (4,9GHz OC) (Intel Core)
GPU: RTX 3080, 10gb (ASUS Geforce TUF)
RAM: 64GB, DDR5 5200MHz (4x 16gb, Corsair)
OS: Windows 11 :-(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:

Flerspelarläget i den här uppdateringen är mer än dom ursprungligen lovade.

Det är möjligt, men det är inget motargument. De ljög och levererade inte vad de lovade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniglom:

Returnerade det No Mans Sky som jag köpte på release. Är tveksam till att multiplayer kan rädda spelglädjen. Även om det är billigare nu vill jag inte stötta oärliga utvecklare.

vad var det som var så oärligt menar du?
Upplys mig tack.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:

Flerspelarläget i den här uppdateringen är mer än dom ursprungligen lovade.

De har helt klart sagt att man ska kunna spela med andra spelare. Vad tillför det nya flerspelarläget förutom att det finns flera spelare i samma värld?

Visa signatur

CPU: i7 2600k@4.4GHz, RAM: 16GB DDR3@1600MHz, Mobo: MSI Z68A-GD55 (G3), Lagring: 250GB Samsung SSD 850 EVO + 1TB WD blue HDD, Grafikkort: EVGA FTW 1070 (GPU@2113MHz, vRAM@8930MHz)

Skärm 1: Asus PG279Q, Skärm 2: Asus VE228, Tangentbord 1: Corsair K95 RGB (Cherry MX Blue), Tangentbord 2: Teensy 3.2 och dioder ihoplött på 3 mm rostfritt (Outemu Ice Light Purple), Mus: Corsair Scimitar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Caernoga:

Det är möjligt, men det är inget motargument. De ljög och levererade inte vad de lovade.

Kan det väl visst vara. Det ena utesluter inte det andra.

Om folk i dagsläget tycker att de gör bra saker så betyder inte det per automatik att man alltid varit nöjd eller att det var fel att ge utvecklarna skit för att de inte levererade i början.
Man kan alltså både ha varit missnöjd med hur spelet var och vad som utlovades vid lansering samt tyckt att det var befogat att studion fick en hel del ovett under gångna två år; och i dagsläget tycka att det är trevligt att de ger ut grejer gratis utöver vad som utlovats från början.

Så som svar på frågan som ställdes om varför i hela fridens namn man kan ge kudos åt ett företag som lovat mer än de levererade initialt så är svaret att de i nuläget har givit mer än de har utlovat. Och de har även fått välförtjänt kritik på vägen hit.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Kan det väl visst vara. Det ena utesluter inte det andra.

Om folk i dagsläget tycker att de gör bra saker så betyder inte det per automatik att man alltid varit nöjd eller att det var fel att ge utvecklarna skit för att de inte levererade i början.
Man kan alltså både ha varit missnöjd med hur spelet var och vad som utlovades vid lansering samt tyckt att det var befogat att studion fick en hel del ovett under gångna två år; och i dagsläget tycka att det är trevligt att de ger ut grejer gratis utöver vad som utlovats från början.

Så som svar på frågan som ställdes om varför i hela fridens namn man kan ge kudos åt ett företag som lovat mer än de levererade initialt så är svaret att de i nuläget har givit mer än de har utlovat. Och de har även fått välförtjänt kritik på vägen hit.

Funktionerna som skulle vara med från början har ännu inte implementerats och dom har därför inte givit mer än dom har utlovat, man har isåfall gett ut andra saker än man lovat. Visst är det bra att dom lägger in funktionerna som skulle vara i spelet. Hade vart intressant att få veta hur fan dom lyckades klanta sig sådär mycket. Jag tror att hela projektet är skapat med flit som en bluff, det märks i hur spelmekaniken där man samlar ord är uppbyggt och hur det till synes verkar finnas en story som uppselar sig när man interagerar med olika konsoller och saker i spelet... men i själva verket är allting bara fasad. Alla interaktioner med text verkar peka på att det finns något där, men inget finns där. Ingenting. Jag körde spelhelvetet till mitten av galaxen bara för att se med egna ögon om det verkligen inte fanns något där för att man hade lovat att något helt otroligt skulle vara där. Det dom gjorde är helt oöverträffat i spelbranchen.

Permalänk
Musikälskare

Dom kan göra världens bästa spel någonsin, kommer aldrig att köpa efter att dom lurade så många när det släpptes

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Dom kan göra världens bästa spel någonsin, kommer aldrig att köpa efter att dom lurade så många när det släpptes

ja vill inte vara den som försvarar företaget men jag tror ändå att Sean Murray var ute på någon pr turne och sen spårade de hela ur ordentligt när folk blev så extremt intresserade och då började han prata på om mer o mer saker och satte sig själv i en riktig rävsax.
han hade nog inte väntat sig hypen som det blev av spelet.
det är vad jag tror i alla fall.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Jag är ju lite imponerad av att dom faktiskt jobbat vidare på spelet så här långt.
Jag borde inte vara det,,, men det säger väl en del om hur rutten spelindustrin kan vara.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Kethsi:

ja vill inte vara den som försvarar företaget men jag tror ändå att Sean Murray var ute på någon pr turne och sen spårade de hela ur ordentligt när folk blev så extremt intresserade och då började han prata på om mer o mer saker och satte sig själv i en riktig rävsax.
han hade nog inte väntat sig hypen som det blev av spelet.
det är vad jag tror i alla fall.

Så kan det säkert vara men för mig har de bränt alla broar, de kunde ha sagt något i så fall

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Så kan det säkert vara men för mig har de bränt alla broar, de kunde ha sagt något i så fall

Vissa ville att de skulle hålla sina huvud nere och visa genom resultat, vilket de gjorde. Han och andra med namnet Sean Murray fick dödshot och massa annat skit för det så det är förståeligt varför de höll tyst och ville visa genom handling istället för mer löften.

Permalänk
Medlem

Skadan är redan skedd vad var poängen med att slösa mer tid och resurser folk kommer inte storma för att köpa det iaf efter det första clusterfuck till release som var fyllda med lögner.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Kanske för att de faktiskt vill leverera vad de lovat. Alla kan göra misstag men det är inte alla som försöker reparera dem.
Och som svar på ditt påstående, jag funderar seriöst att köpa spelet, och har vänner som också börjat titta på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: 7600XT - Radeon 6800 XT
Bärbar: HP Omen 15 - Ryzen 4800H, RTX 2060
Server: Define R3 - Phenom II X6 - WD 3TB Red x3, Seagate Ironwolf 3TB x3

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Skadan är redan skedd vad var poängen med att slösa mer tid och resurser folk kommer inte storma för att köpa det iaf efter det första clusterfuck till release som var fyllda med lögner.

https://store.steampowered.com/search/?os=win&filter=globalto...

Andra platsen i Global Top Sellers genom Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Skadan är redan skedd vad var poängen med att slösa mer tid och resurser folk kommer inte storma för att köpa det iaf efter det första clusterfuck till release som var fyllda med lögner.

Jag kan tänka mig att köpa det på rea för att spela med min dotter. Kan tänka mig att hon kan gilla det.

Jag känner gott om inkonsekventa personer som överdriver sin egen förträfflighet och sedan underlevererar. Irriterande, javisst. Men inget jag kommer bryta kontakten för, eller sluta köpa spel på grund av. Det verkar vara ganska vanligt, så livet blir rätt jobbigt om jag ska gå runt och vara bitter på småsaker som andra gör fel. Jag gör precis samma fel ibland... 😋

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av CE71:

Kanske för att de faktiskt vill leverera vad de lovat. Alla kan göra misstag men det är inte alla som försöker reparera dem.

Exakt så. Dom förtjänade ris i början och nu förtjänar dom ros.

Jämför man release versionen mot dagens så blir man nog rätt förvånad. Har själv lagt ner 40+ timmar på spelet och haft det riktigt mysigt. Köpte dessutom spelet på rea för en struntsumma.